تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مشهد

خیابان امام رضا مشهد کجاست + معرفی هتل ها و بازارهای این خیابان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مشهد شهری توریستی و شلوغ بوده و به‌علت اهمیت مذهبی، برای گردشگران خارجی و داخلی بسیار جذاب است. این موضوع تا حد زیادی روی ظاهر کوچه و خیابان‌های شهر، علی‌الخصوص خیابان‌های نزدیک به حرم، موثر بوده است. خیابان امام رضا یکی از خیابان‌های همیشه شلوغ مشهد بوده که آنجا می‌توانید زائرانی از نژادهای مختلف را در حال خرید، قدم زدن و… ببینید. نام خیابان امام رضا در لیست مهم‌ترین خیابان‌های این شهر می‌درخشد و از نظر توریستی نیز بسیار مهم است. تا حدی که بسیاری از هتل‌ها و فروشگاه‌های مهم و لوکس مشهد را می‌توانید در این خیابان بیابید.در ادامه با ما همراه باشید تا با جاهای دیدنی مشهد و خیابان امام رضا بیشتر آشنا شوید

خیابان امام رضا مشهدخیابان های مهم مشهد

مشهد، به ‌نوعی پایتخت معنوی ایران محسوب می‌شود و همچون نگینی در شرق ایران با مساحت بیش از ۳۵۰ کیلومترمربع، می‌درخشد. از نظر وسعت و جمعیت، مشهد رتبه دوم پس از تهران را دارد. از علل اصلی محبوبیت و شلوغی این شهر، وجود حرم مطهر امام هشتم است تا حدی که گفته می‌شود، آمار ورود سالانه زائران و گردشگران به مشهد حدود ۲۷ میلیون نفر است! به همین علت خیابان‌هایی از شهر که نزدیک حرم مطهر واقع شده‌اند، دارای اهمیت خاصی هستند. خیابان شیرازی و خیابان نواب صفوی در ضلع شرقی و غربی حرم واقع شده و خیابان طبرسی و خیابان امام رضا در ضلع جنوبی حرم قرار دارند.

معرفی خیابان امام رضا

از جمله خیابان‌های مشهد مقدس که گنبد نورانی امام هشتم در آن قابل دیدن است، خیابان امام رضا مشهد است. قدمت این خیابان بسیار بالا بوده و در گذشته به علت اتصال مسیر مشهد به تهران، خیابان تهران نامیده شده است. این خیایان در دوران پهلوی احداث شد و در نزدیکی آن نیز مراکز مهمی همچون بیمارستان امام رضا و کارخانه برق تاسیس گردید. این خیابان در طی زمان گسترش یافت و در سال ۱۳۵۴ در پی بازسازی حرم مطهر، افزایش عرض ۱۵ متری در آن ایجاد شد. امروزه این خیابان، میدان بیت‌المقدس را به ترمینال مشهد مرتبط کرده و با معماری ایرانی و جلوه خاص کاشی‌کاری‌های لاجوردی بناها، جزو بهترین مسیرهایی است که شما را به حرم می‌رساند‌.

تاریخچه خیابان امام رضا

خیابان امام رضا، خیابانی مهم در زمان رضاشاه پهلوی بوده و از میدان بیت‌المقدس یا فلکه آب تا میدان ۱۷ شهریور و ترمینال مسافربری مشهد ادامه دارد. اولین طرح این خیابان پرتردد به سال ۱۳۱۱ برمی‌گردد که با طولی حدود ۸ کیلومتر و عرضی نزدیک به ۳۰ متر اجرا گردید. این خیابان از همان ابتدا محلی برای تجمعات و اعتراضات بود و وقایعی همچون حمله به گوهرشاد، تحصن، اعتراض و راهپیمایی تاسوعا و عاشورا انقلاب و… را پشت سر گذاشته است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

معماری خیابان امام رضا

اگر بخواهیم از مهم‌ترین ویژگی‌‌های این خیابان یاد کنیم، معماری خلاقانه و خاص، بهترین ویژگی آن خواهد بود. معماری این خیابان همچون سایر خیابان‌هایی که به حرم منتهی می‌شود، بسیار عالی انجام شده و گنبد و مناره اصلی حرم به همراه مناره صحن عتیق از آن‌جا قابل دیدن است. معماری این خیابان به حدی دقیق است که در نگاه اول، مناره صحن عتیق نیز جزو مناره‌های اصلی به چشم می‌آید.

خیابان امام رضا مشهدشیب زیاد خیابان امام رضا

خیابان امام رضا مشهد از خیابان‌های دارای شیب بسیار زیاد این شهر است. علت این موضوع، احداث خیابان روی دامنه کوه‌های جنوبی شهر مشهد است. جالب است بدانید که به‌طور کلی مشهد دارای شیبی ملایم به سمت حرم مطهر رضوی بوده و در گذشته باعث ایجاد مشکلاتی همچون سیلاب گشته است. اما امروزه این مشکل تا حد زیادی رفع شده و با تدابیر بی‌نظیر معماران، صحن و میدان حرم را بیش از یک متر بالاتر از رواق احداث نموده‌اند‌. این موضوع به حدی موثر واقع شد که در سیلاب سال ۱۳۲۹ مشهد، آب‌گرفتگی در حرم به‌خوبی کنترل گردید و تنها یکی از رواق‌ها با میزان کمی آب‌گرفتگی مواجه شد.

اهمیت اقتصادی خیابان امام رضا

این خیابان همیشه شلوغ در اکثر روزهای سال با ازدحام جمعیت مواجه است؛ اما در عزاداری‌های محرم و گردهمایی‌های مذهبی، رنگ ‌و‌بویی دیگر به خود می‌گیرد. اگر توریست هستید، قطعاً در خیابان امام‌ رضا می‌توانید بهترین هتل‌های مشهد را پیدا کنید و اقامتی به ‌یادماندنی در این شهر داشته باشید. قطعاً هنگام سفر به مشهد مقدس، خرید سوغاتی برای عزیزان‌تان از واجبات است. خیابان امام‌ رضا منبعی از مراکز خرید متنوع برای خرید سوغاتی بوده و در آن‌جا می‌توانید انواع مهر و تسبیح تا نبات و زعفران اعلا را پیدا کنید‌. همه این ویژگی‌ها موجب رونق اقتصادی و توریستی این خیابان شده است و اکثر افراد آن را مهم‌ترین خیابان مشهد می‌دانند‌.

دسترسی خیابان امام رضا به حرم

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خیابان‌های خوب و مهم مشهد، دسترسی سریع و راحت به حمل‌و‌نقل و مسیر خوب برای رسیدن افراد به حرم مطهر است. خط اتوبوس‌های BRT در این خیابان از مهم‌ترین مسیرهایی است که شما را به ‌راحتی و بدون دغدغه ترافیک به حرم می‌رساند. تاکسی‌های مسافربری و اتوموبیل شخصی هم در مسیری هموار و مناسب امکان دسترسی به حرم را دارند. اما نکته‌ای که مطرح است، طرح ترافیک زوج و فرد است که تنها برای اتوموبیل‌های شخصی اعمال می‌شود. بنابراین با تاکسی و اتوبوس، مشکل ترافیک و پلاک ماشین را نخواهید داشت.

هتل های خیابان امام رضا مشهد

خیابان امام رضا از جمله خیابان‌های مشهد است که تعداد زیادی هتل لاکچری و ۵ ستاره با امکاناتی عالی دارد‌. پس اگر به دنبال اقامت در بهترن هتل‌های ایران هستید حتماً به این خیابان سربزنید‌. از ویژگی‌های جالب هتل‌های خیابان امام رضا، سرویس رایگان به مقصد حرم رضوی است‌. در این خیابان علاوه‌بر هتل‌های لوکس، اقامتگاه‌هایی با قیمت پایین‌تر هم وجود دارد.

  • خیابان امام رضا مشهدهتل قصر طلایی مشهد
  • هتل درویشی مشهد
  • هتل بین‌المللی قصر مشهد
  • هتل الماس 2 مشهد
  • هتل الماس نوین مشهد
  • هتل کیانا مشهد
  • هتل مشهد
  • هتل الماس مشهد
  • هتل فردوس مشهد
  • هتل جواد مشهد
  • هتل مینو مشهد
  • هتل رز درویشی مشهد
  • هتل کیان مشهد
  • هتل مدائن مشهد
  • هتل ایران زمین مشهد
  • هتل سهند 1 مشهد
  • هتل آریو مشهد
  • هتل هلیا مشهد
  • هتل حلما مشهد
  • هتل گوهر مشهد
  • هتل میامی مشهد
  • هتل کارن مشهد
  • هتل سقا مشهد
  • هتل المپیا مشهد
  • هتل آپارتمان هامون مشهد
  • هتل آپارتمان زمرد مشهد
  • هتل آپارتمان سفا مشهد

هتل های ۵ ستاره خیابان امام رضا

هتل‌های پنج ستاره خیابان امام رضا همچون هتل درویشی، هتل الماس۲، هتل قصر طلایی و هتل قصر، از بهترین اقامتگاه‌های مشرف به حرم هستند. در این هتل‌ها انواع امکانات رفاهی لوکس همچون سلف سرویس و رستوران، سالن ورزشی، مجموعه تفریحات آبی، سرویس‌دهی مناسب، روف گاردن و… برای ساکنان فراهم‌ خواهد بود‌‌. همچنین معماری اتاق‌های مجموعه‌های پنج ستاره از خلاقیت و زیبایی خاصی برخوردار است که چشم هر ببیننده‌ای را خیره می‌کند.

هتل‌ های ۴ ستاره خیابان امام رضا

هتل‌های ۴ ستاره در خیابان امام رضا از بهترین و مجهزترین هتل‌های مشهد هستند و به جرئت می‌توان گفت که چیزی از هتل‌های ۵ ستاره کم ندارند‌. در این مجموعه‌ها امکان رزرو هر سه وعده به صورت رایگان برای شما وجود داشته و در بالاترین کیفیت به شما ارائه خواهد شد‌. این رستوران‌ها عبارتند از: هتل الماس نوین مشهد، هتل کیانا مشهد، هتل مشهد، هتل الماس۱ مشهد، هتل فردوس مشهد، هتل جواد مشهد، هتل مینو مشهد، هتل اترک مشهد و هتل اطلس.

هتل های ۳ ستاره خیابان امام رضا

اگر به دنبال انتخاب هتلی هستید که علی‌رغم امکانات مناسب، هزینه کم‌تری برای شما دربر داشته باشد، هتل‌های سه ستاره خیابان امام رضا بهترین انتخاب برای شما هستند. این هتل‌ها از آن‌جایی که در موقعیت مکانی مناسبی قرار دارند، قابل مقایسه با هتل‌های سایر نقاط این شهر نیستند. هتل رز درویشی مشهد، هتل کیان مشهد، هتل مدائن مشهد، هتل ایران زمین مشهد، هتل سهند 1 مشهد، هتل آریو مشهد، هتل هلیا مشهد، هتل حلما مشهد، هتل گوهر مشهد، هتل میامی مشهد، هتل عرش مشهد، هتل ایران مشهد، هتل آدینا مشهد و هتل توحید نوین مشهد از هتل‌های ۳ ستاره و با کیفیت این خیابان هستند.

هتل های ۲ ستاره خیابان امام رضا

از جمله هتل‌های اقتصادی که می‌توانید در سفر به مشهد رزرو کنید، هتل‌های دو ستاره خیابان امام رضا از جمله هتل کارن، هتل سقا، هتل المپیا، هتل انقلاب، هتل آتور، هتل آریا، هتل دایان، هتل ارم، هتل ابریشم، هتل ایساتیس، هتل فراز، هتل ملیسا، هتل امینان، هتل گل گندم، خانه مسافر عمارلو، هتل فجر و هتل خاور هستند. از بارزترین مزیت‌های این هتل‌های ارزان قیمت، رفت‌و‌آمد راحت به حرم مطهر است‌. شاید در این مجموعه‌ها و رستوران گردان یا ورزش آبی خبری نباشد؛ اما محیطی آرام و غذاهایی با کیفیت در انتظار شما خواهند بود.

مراکز خرید خیابان امام رضا مشهد

همان‌طور که گفته شد، خیابان امام رضا مشهد اهمیت اقتصادی فوق‌العاده‌ای دارد و مراکز خرید گوناگونی در آن احداث شده است که در اکثر روزها شلوغ و پر ازدحام است‌. از آن‌جایی که این مراکز در نزدیکی حرم مطهر قرار دارند، همواره مورد استقبال توریست‌ها قرار می‌گیرند. تعدادی از مراکز خرید مهم خیابان امام رضا عبارتند از:

  • بازار رضا: اگر تا کنون یک بار به مشهد سفر کرده باشید، حتما اسم بازار رضا را شنیده‌اید. ساخت این بازار معروف در ضلع شرقی خیابان امام رضا به زمان محمدرضاشاه پهلوی و سال ۱۳۵۵ بازمی‌گردد‌. در این بازار پرطرفدار، از مغازه‌های فروش خوراکی و پوشاک تا انواع کارگاه طلا و سنگ را می‌توانید بیابید.
  • بازار عباس قلی خان: بازار عباس قلی خان از قدیمی‌ترین بازارهای مشهد است که در نزدیکی خیابان امام رضا واقع شده است. این بازار به دست اشراف زاده‌ای به نام عباس قلی خان شاملو ساخته شد و امروزه بخش‌هایی از آن بازار قدیمی جای خود را به مغازه‌های جدید داده است.
  • مجتمع تجاری ویلاژ توریست: این مجتمع با مساحتی حدود ۱۵ هزار مترمربع در ۴ طبقه و ۲۵۰ واحد تجاری فعال ساخته شده است‌‌. در این مجموعه از خوراکی و پوشاک تا لوازم الکترونیکی را می‌توانید پیدا کنید. از امکانات این مجموعه می‌توان پردیس سینمایی، پارکینگ، شهربازی و… را نام برد‌.

رستوران های خیابان امام رضا مشهد

در خیابان امام رضا انواع رستوران‌های با کیفیت و سطح بالا احداث شده‌اند که از نظر گردشگری دارای اهمیت بالایی هستند. رستوران مراکشی، رستوران هتل درویشی، رستوران پیتزاپانا، کباب و حلیم زائر، رستوران علی، رستوران قصر، رستوران ملودی، رستوران افسانه و… از جمله رستوران‌های این خیابان هستند‌. ظرفیت این مجموعه‌ها اکثراً از ۷۰ نفر تا بالای ۲۰۰ نفر بوده و منویی متنوع با کیفیت بسیار عالی دارند.

سخن پایانی

خیابان امام رضا مشهد از خیابان‌های معروف و بسیار مهم از نظر اقتصادی و گردشگری است. علت اهمیت بالای این خیابان که در زمان پهلوی ساخته شده، هم‌جواری با حرم مطهر رضوی است‌. در این خیابان هتل‌هایی با کیفیت‌های گوناگون و مراکز خریدی لوکس و شلوغ قرار دارند‌. با گشتن در این خیابان، به‌راحتی می‌توانید هتل متناسب با شرایط خود را بیابید و برای عزیزان‌تان انواع سوغاتی را تهیه کنید‌.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *