جزیزه بی‌نظیر قشم مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران ایرانی است. در این میان برخی از افراد تمایل دارند تا با انتخاب کردن مسیر زمینی و رسیدن به قشم، از زیبایی‌های موجود در مسیر لذت ببرند و با یک تیر چند نشان بزنند. برای رسیدن به قشم باید از بندرعباس عبور کنید که سفر به قشم از بندرعباس، یکی از خاطره‌انگیزترین سفرها برای شما به‌حساب می‌آید. در بندرعباس می‌توانید جاذبه‌های دیدنی بسیاری را شاهد باشید که بر جذابیت‌های سفر شما می‌افزاید. بودن روی آب‌های نیلگون خلیج فارس و کشیدن دست نوازشگر باد روی صورت، روح را جلا می‌دهد. مسیرهای مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید و راهی جزیره رویایی قشم شوید.

سفر به قشم از بندرعباس
سفر زمینی از بندر عباس به قشم

فاصله بندرعباس تا قشم

یکی از سوال‌های بسیار اصلی و مهم که می‌تواند برکیفیت و زمان‌بندی سفر شما اثر بگذارد، فاصله و مسیر بین بندرعباس تا قشم است. در این میان باید بیان داشت که فاصله قشم تا بندرعباس 30 کیلومتر است. اگر بخواهید با بهره بردن از شناورهای دریایی‌ها و قایق و کشتی خود را به قشم برسانید، باید یک ساعت صرف کنید. در این فاصله زمانی می‌توانید انواع پرندگان دریایی، جانوران دریایی را نظاره‌گر باشید و ترکیب خلیج فارس و نور خورشید باعث متحیر ساختن شما می‌شود.

وسایل نقلیه سفر از بندرعباس به قشم

برای آنکه بتوانید خود را به جزیره قشم برسانید می‌توانید وسایل نقلیه مختلفی را انتخاب کنید که هر یک از آن‌ها مزایا و معایب خاصی را دارند؛ در نتیجه با توجه به خواسته، نیاز و سلیقه خود می‌توانید یکی را به دلخواه انتخاب کنید. در ادامه به وسایل نقلیه‌ای که می‌توان از آن‌ها بهره برد و راهی جزیره دل‌انگیز قشم شد را بیان می‌کنیم.

سفر به قشم از بندرعباس با استفاده از هواپیما

بدون شک یکی از راه‌ های سریع و راحت برای رسیدن به قشم، هواپیما است. شما در هر شهری از کشور قرار داشته باشید، با تهیه بلیط هواپیما می‌توانید بی‌دردسر و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را به قشم برسانید. هواپیما مزایای بسیاری دارد که کوتاه بودن زمان سفر، رسیدن سریع به مقصد، عدم حضور در بنادر و اسکله‌ها و… از جمله آن‌ها است؛ اما باید بدانید که قیمت بلیط هواپیما نسبت به دیگر وسایل نقلیه بیشتر است.

یکی از بهینه‌ترین اقداماتی که می‌توان انجام داد این است که شما از شهرهای بزرگ کشور نظیر تهران، مشهد و… راهی بندرعباس شوید و از دیدنی‌های مسحور کننده آن لذت ببرید. یکی از موضلات موجود در این میان، عدم وجود پرواز بین بندرعباس و قشم است. زمانی که خود را به بندرعباس رساندید باید از دیگر وسایل نقلیه بهره ببرید و خود را به قشم برسانید. در این میان اگر تمایل دارید با هواپیما به قشم سفر کنید، باید مستقیما راهی قشم شوید و فکر بندعباس را از ذهن خود بیرون کنید.

سفر زمینی از بندر عباس به قشم با استفاده از قطار

همانطور که می‌دانید قشم جزو جزایر ایران به‌ حساب می‌آید و هیچ مسیر خاکی بین قشم و دیگر شهرها و همچنین بندرعباس وجود ندارد. در این میان اگر تمایل دارید تا با قطار خود را به قشم برسانید باید راهی بندرعباس شوید. سفر کردن با قطار یکی از بهترین وسایل نقلیه است که باعث می‌شود بتوانید هم از مسیر نهایت لذت را ببرید و هم سفری ایمن و بی‌خطری خواهید داشت. در حقیقت زمانی که با قطار خود را بندرعباس رساندید، باید با استفاده از بنادر موجود در این شهر، راهی قشم شوید.

سفر زمینی از بندر عباس به قشم با استفاده از اتوبوس

اتوبوس یکی از اقتصادی‌ ترین و بهترین وسایلی است که می‌توانید خود را به قشم برسانید. در حال حاضر اتوبوس‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و شما را در بهترین شرایط به قشم می‌رسانند. در حقیقت شرایط عدم ارتباط مستقیم با قشم به دلیل نبود مسیر خاکی برای اتوبوس نیز برقرار است؛ اما شما می‌توانید بلیط اتوبوس را تهیه کنید و مقصد خود را بندرعباس قرار دهید. پس از رسیدن به این شهر باشکوه و بلند آوازه، خود را از طریق بندر شهید حقانی به قشم برسانید. اگر بنابر هر دلیلی نتوانستید بلیط مستقیم به سمت بندرعباس را تهیه کنید، باید بلیط فارس یا بوشهر را تهیه نمایید و سپس خود را به بندر پل برسانید و از آنجا راهی بندر لافت در قشم شوید.

سفر زمینی از بندر عباس به قشم با استفاده از خودرو شخصی

پس از پیمود مسیری طولانی و لذت بردن از مسیر با استفاده از خودرو شخصی، وقتی که به بندرعباس رسیدید می‌توانید وسیله نقلیه خود را به قشم ببرید. با توجه به جزیره بودن قشم، مسیر خاکی وجود ندارد و شما باید وسیله شخصی خود را با کشتی به قشم ببرید. اسکه بندر پل موجود در بندرعباس مکان مناسبی است که باعث می‌شود بتوانید ماشین خود را به قشم برسانید. پس از طی 70 کیلومتر به این اسکله می‌رسید و باید مبلغی را به عنوان حمل‌ونقل ماشین بپردازید. شما از اسکله بندر پل خود را به بندر لافت در قشم می‌رسانید و می‌توانید به سفر خود ادامه دهید. زمان تقریبی رسیدن به لافت 20 دقیقه است؛ اما با توجه به معطلی‌هایی که ممکن است وجود داشته باشد، شما باید 2 ساعت زمان صرف کنید.

بنادر بندرعباس متنهی به قشم

اگر هواپیما را برای سفر خود انتخاب کنید می‌توانید به طور مستقیم راهی این جزیره بی‌همتا شوید؛ اما اگر از قطار یا خودرو شخصی استفاده می‌کنید باید از بنادر موجود در بندرعباس استفاده کنید و خود را با استفاده از شناورهای موجود به قشم برسانید. بندر شهید حقانی یکی از بنادر موجود در این شهر هستند که شما را با استفاده لنج یا قایق‌های تندر به قشم می‌رسانند. برخی افراد که خودرو شخصی خود را نیز می‌خواهند به قشم ببرند می‌توانند با استفاده از کشتی‌های بزرگ موجود در بندر، ماشین را نیز راهی قشم کنند. شناورهای موجود در اسکه شهید حقانی هر یک ساعت راهی اسکه شهید ذاکری می‌شوند. حدود 50 دقیقه زمان لازم است که شما خود را از بندرعباس به قشم برسانید.

  • اسکله شهید حقانی (بندرعباس): ۰۷۶۳۲۲۳۷۷۸۱
  • اسکله شهید ذاکری (قشم) : ۰۷۶۳۵۲۲۵۵۳۶
سفر به قشم از بندرعباس
سفر زمینی از بندر عباس به قشم

نکات مهم به هنگام سفر به قشم از بندرعباس

نکاتی وجود دارد که باید در زمان سفر به قشم از بندرعباس به آن‌ها توجه داشته باشید تا مشکلات و خطری شما را تهدید نکند. در ادامه نکات حائز اهمیت بیان شده است.

  • زمانی که سوار بر قایق یا لنج بودید حتما تقاضای جلیقه کنید و حتما آن را بر تن نمایید.
  • در قایق‌های مکان‌هایی وجود دارند که اجازه نشستن به شما داده نمی‌شود. از نشستن روی این مکان‌ها پرهیز کنید تا مشکلی برای شما ایجاد نگردد.
  • بررسی شرایط جوی بسیار مهم است و باید پیش از سفر از آن آگاهی پیدا کنید.
  • در شرایطی که هوا نامساعد است، اسلکه تعطیل می‌شود و اگر بلیط هم داشته باشید نمی‌توانید راهی سفر خود شوید.

هزینه سفر به قشم از بندرعباس

یکی از سوالات پرتکرار و چالش‌ برانگیز پیش از سفر به هر منطقه و شهری، هزینه‌های مربوط به سفر است که باید هر فرد آنها را بپردازد. با توجه به اینکه براساس سفر به قشم به بندرعباس باید از کشتی، قایق یا لنج استفاده کنید، برخی از افراد به این فکر فرو می‌روند که مبادا مبلغ بسیار زیادی را متحمل شوند. در حقیقت یکی از اصلی‌ترین فاکتورها در هر سفر، توجه به نیازات و خواسته‌های خود و هم گروهی‌ها است. اگر بخواهید از هواپیما برای رسیدن به بندرعباس بهره ببرید، باید مبلغ بالایی را بپردازید، اما با اتوبوس، قطار یا اتومبیل شخصی قیمت کمتری باید بپردازید.

فاکتور مهم دیگر در هزینه سفر به قشم از بندرعباس، فصل سفر است. در برخی از فصول سال قیمت‌ها به شدت بالا می‌رود و بدون شک برهزینه سفر شما تاثیر مستقیمی می‌گذارد. هزینه محل اقامت، غذا، رفت‌وآمد، تفریحات و… همگی دستخوش تغییرات می‌شود. بهترین و هوشمندانه‌ترین اقدام این است که شما پیش از سفر، هزینه‌های مربوطه را از طریق سایت‌های موجود مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید برآوردی از هزینه‌های خود داشته باشید.

سخن پایانی

سفر زمینی به قشم از بندرعباس از جذاب‌ ترین سفرهای پیش‌روی هر ایرانی است که می‌تواند بهترین خاطرات را برای شما ایجاد کند. اگر بخواهید از شهر خود راهی بندرعباس شوید، راه‌های بسیاری پیش‌روی شما قرار دارد. قطار، اتوبوس، هواپیما و خودرو شخصی از وسایل نقلیه‌ای هستند که بدون خطر و به صورت کاملا ایمن شما را به مقصد می‌رسانند. با توجه به جزیره بودن قشم، هیچ مسیر خاکی به این منطقه وجود ندارد و شما تنها باید به صورت آبی یا هوایی راهی قشم شوید. بندر شهید حقانی در بندرعباس شما را به قشم می‌رساند. اگر بخواهید از هواپیما بهره ببرید، متاسفانه نمی‌توانید از بندرعباس راهی شوید و باید از شهر خود، بلیط مستقیم به قشم تهیه کنید.

منبع : gardeshro.com