تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا, راهنمای سفر

فصول مناسب برای سفر به کشورهای اروپایی 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

فصول مناسب برای سفر به کشورهای اروپایی

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره  سفر به کشورهای اروپایی ، سخن خواهیم گفت.

قاره اروپا، در نیم‌کره شمالی زمین قرار دارد و پس از قاره اقیانوسیه، دومین قاره کوچک جهان است. قاره اروپا با قاره آسیا در یک پهنه خشکی قرار گرفته‌اند و با یک‌دیگر خشکی بزرگ اوراسیا را تشکیل می‌دهند. مرز طبیعی میان اروپا و آسیا را کوه‌های اورال تشکیل می‌دهند.
مساحت اروپا حدود ۱۰ میلیون کیلومتر مربع است و بیش از ۷۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد که یازده درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

با وجود مساحت نسبتاً کم خود، اروپا پس از آسیا دومین قاره جهان از نظر تراکم جمعیت است. اروپا در اصل شبه جزیره‌ای در شمال غرب اوراسیا و در شمال قاره آفریقا است. اروپا که به دلیل قرار گرفتن در منطقهٔ معتدل شمالی به قاره سبز معروف است بین آب‌های دریای خزر و دریای سیاه در جنوب شرقی، مدیترانه در جنوب، اقیانوس اطلس در غرب و دریای آدریاتیک در شمال قرار دارد. اروپا هم‌چنین جزایر بسیاری دارد که از جزایر بزرگ آن می‌توان به جزایر بریتانیا و ایسلند اشاره کرد. شماری از شهرهای مهم و تاریخی جهان ازجمله لندن، رم، مسکو، آتن، پاریس، و برلین در اروپا قرار گرفته‌اند.

 سفر به کشورهای اروپایی

اگر قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارید، اما نمی‎دانید فصل مناسب مسافرت به این کشورها کدام است، با ما همراه باشید تا لیستی از شهرهای اروپایی در هر 4 فصل را به شما معرفی کنیم.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

هر فصل، ویژگی خاص خود را دارد و به نوبه‌ی خود زیبا است. اما بعضی فصل‌ها برای سفر به بعضی از کشورهای اروپایی مناسب‌تر هستند و گردشگران می‌توانند با توجه به سلیقه‌ی خود، فصل مورد نظرشان را انتخاب کنند و از تفریحات متناسب با شرایط آب و هوای این کشورها بهره‌ی بیشتری ببرند. در ادامه لیستی از فصل‌های مختلف و شهرهای اروپاییِ پیشنهادی را برای شما تهیه کرده‌ایم تا راحت‌تر برای انتخاب مقصدتان تصمیم بگیرید.

بهار

1. آنسی، فرانسه

آنسی، یکی از خوش عکس‌ترین شهرهای کشور فرانسه است و مکان‌های آرامش‌بخش و رمانتیک بسیاری برای گشت و گذار دارد. کانال‌های کوچک این شهر کوهستانی، آب و هوای شهر ونیز را برای مسافران تداعی می‌کند. همچنین شهر آنسی، بیشتر به خاطر «قلعه‎ی آنسی» (Château d’Annecy)، خانه‌های رنگارنگ اطراف آبراه‌ها و «پَله دولیل» (Palais de l’Isle) معروف است؛ یعنی زندانی که به قرن 14 میلادی تعلق دارد و امروزه از آن به عنوان موزه‌ای تاریخی استفاده می‌شود. گردشگران ماجراجو نیز می‎توانند سری به «دریاچه‌ی آنسی» (Lake Annecy) زده و به تفریحات آبی آن بپردازند.

دریاچه آنسی
سفر به کشورهای اروپایی

2. لوزان، سوئیس

شهر لوزان در سوئیس، تکه‌ای از بهشت است که در کناره‌ی دریاچه‌ی ژنو یا همان «لمان» قرار دارد. این شهر، بیشتر با معماری قرون وسطی، باغ‌های انگور، «موزه‌ی المپیک» (Olympic Museum) و کلیسای مشهور گوتیک آن، یعنی «کلیسای جامع نوتردام لوزان» (Cathedral of Notre Dame of Lausanne) شناخته می‌شود. می‌توانید در کوچه‌های تماشایی پر پیچ و خم و باریک این شهر قدم بزنید و غذاهای سوئیسی را نیز امتحان کنید.

دیدنی های لوزان سوئیس
سفر به کشورهای اروپایی

3. هال اشتات، اتریش

در شهر کوهستانی هال اشتات اتریش نیز کارهای بسیاری برای انجام دادن وجود دارد. ساختمان‌های سبک باروک این شهر، به گونه‌ای است که انگار از دل «دریاچه‌ی هال اشتات» (Hallstätter See) بیرون آمده‌اند. یکی از عمیق‌ترین و قدیمی‌ترین معادن نمک در جهان متعلق به این شهر است و گردشگران بسیاری برای تماشای دریاچه‌های نمک زیرزمینی آن به این قسمت می‌آیند. خانه‌های کوهستانی هال اشتات، قله‌های برفی پشت آن‌ها و انعکاس تصویرشان در آب دریاچه، منظره‌ی زیبایی را به وجود می‎آورد و توجه کوهنوردان، شاعران و نقاشان را به این ناحیه جلب می‌کند.

کلیسای کالورینبرگ در هال اشتات
سفر به کشورهای اروپایی

4. لیسه، هلند

باغ گل کوکنهوف در لیسه هلند
سفر به کشورهای اروپایی

حتماً تا به حال عکس‌های باغ‌های گل لاله در کشور هلند را دیده‌ و آرزو کرده‌اید از نزدیک آن‌ها را ببینید. فصل بهار، مناسب‌ترین فصل برای بازدید از گل‌های رنگارنگ این کشور به حساب می‌آید. در این میان، باغ گیاه‌شناسی «کوکنهوف» در شهر لیسه می‌تواند انتخاب خوبی برای تماشای 7 میلیون گل لاله باشد که کاملاً باز شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم با دوچرخه به گشت و گذار در این شهر بپردازید و گل‌های نرگس و لاله را در بهترین حالتِ آن‌ها تماشا کنید.

تابستان

1. سانتورینی، یونان

جزیره‌ی سانتورینی در یونان، این فرصت را برای گردشگران به وجود می‌آورد تا بتوانند در سواحل خوش‌منظره‌ی آن آفتاب بگیرند و درحین لذت بردن از نسیم خنک آن اطراف، به خانه‌های سفید رنگ زیبا یا دریای روبرو خیره شوند. همچنین می‌توانید از منطقه‌ی باستان شناسی «آکروتیری» (Akrotiri) نیز دیدن کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای گشت و گذار در شهر، استفاده از موتور چهارچرخ می‌باشد. علاوه بر آن، از طریق جزیره‌ی سانتورینی می‌توانید با استفاده از کشتی به سایر جزیره‌ های یونان از جمله «میکونوس» و «کرت» نیز دسترسی داشته باشید.

سانتورینی
سفر به کشورهای اروپایی

2. جزایر لوفوتن، نروژ

«جزایر لوفوتن» (Lofoten Islands) در نروژ، در تمام طول سال تماشایی است و در شمار بهترین مقاصد برای سفر در سال 2018 نیز قرار دارد. اما تابستان، بهترین فصل آن برای مسافرت‌های جاده‌ای یا کوهنوردی به شمار می‌رود و احتمالاً هر 5 دقیقه برای عکاسی توقف خواهید داشت! به بالای کوه «راینه برینگن» (Reinebringen) بروید و دورنمای بی‌نظیر جزایر به هم پیوسته‌ی لوفوتن، دریاچه، کوه‌ها و کلبه‌های قرمز رنگ ماهی‌گیران را از بالا تماشا کنید.

جزایر لوفوتن نروژ
سفر به کشورهای اروپایی

3. والنسیا، اسپانیا

والنسیا، یکی از آن ایالت‌های اسپانیا است که پیشنهاد می‌کنیم در فصل تابستان از آن دیدن کنید. آسمان آبی روشن روزهای آن، غذاهای سنتی خوشمزه و از همه جالب‌تر، فستیوال «توماتینا» (La Tomatina) در شهر «بونیول» (Buñol) است که در شهریور ماه برگزار می‌شود و مردم در یک نبرد خیابانی به سوی یکدیگر گوجه فرنگی پرتاب می‌کنند. همچنین علاوه بر گشت و گذار در «بازار مرکزی والنسیا» و سواحل آن، می‌توانید از بناهای تاریخی این شهر مثل «برج‌های کوارت» (Torres de Quart)، «کلیسا جامع والنسیا»، «برج ال میگولِت» (El Miguelete) و میدان‌های گاوبازی آن نیز دیدن کنید.

کلیسای جامع والنسیا
سفر به کشورهای اروپایی

پاییز

1. بوردو، فرانسه

بوردو، یکی از زیباترین شهرها در فرانسه و حتی اروپا به حساب می‎آید که با توجه به تاریخ، غذاهای خوش طعم و مهمان‌نوازی مردمش می‌تواند خاطراتی به یاد ماندنی را برای گردشگران رقم بزند. بوردو، شهری سنتی و کلاسیک و درعین حال مدرن است و چیزی از زیبایی‌های شهر پاریس (مخصوصاً در فصل پاییز) کم ندارد. «میدان بورس»، تاکستان‌های منطقه‌ی «سن امیلیون» و سواحل شهر «آرکاشون» (Arcachon) از جمله دلایل اصلی علاقه‌ی گردشگران به این شهر تماشایی محسوب می‌شود.

میدان بورس در بوردو
سفر به کشورهای اروپایی

بارسلونا، اسپانیا

شهر بارسلون، یکی از مقاصد همیشگی مورد علاقه‌ی گردشگران به حساب می‌آید و جاذبه‌های دیدنی معروف این شهر همچون کلیسای ساگرادا فامیلیا، پارک گوئل و کلیسای باشکوه «سانتا ماریا» (Santa Maria de Montserrat Abbey) در کوهستان مونتسرات آماده‌اند تا در فصل پاییز، پذیرای مسافران خوش ذوقشان باشند. قیمت‌ها در این فصل، ارزان‌تر از فصل‌های دیگر است؛ اما برای فرار از ایستادن در صف های طولانی می‌توانید سری به شهرهای زیبای اطراف بارسلون همچون «خیرونا» (Girona) و «سیتخس» (Sitges) بزنید.

پارک گوئل بارسلونا
سفر به کشورهای اروپایی

3. رم، ایتالیا

شهر رم نیز مانند پاریس، در فصل پاییز به موزه‌ای روباز تبدیل می‎شود و می‌توانید از مقاصد دیدنی آن همچون کولوسئوم، گالری بورگز و فواره تروی درحالی دیدن کنید که با رنگ‌های پاییزی احاطه شده‌اند. با توجه به اینکه در فصل توریستی آن به این شهر نمی‌روید، لازم نیست در صف موزه‌ ها و سایر جاذبه‌ها بایستید و هزینه‌ی هتل نیز برایتان ارزان‌‎تر تمام می‌شود.

شهر رم
سفر به کشورهای اروپایی

زمستان

1. ونیز، ایتالیا

آبراه‌ها، معماری منحصر به فرد و فضای قدیمی شهر ونیز در ایتالیا، رنگ و بوی دیگری در فصل زمستان به خود می‌گیرد و به دلیل خلوت‌تر بودن، می‌توانید سر وقت از جاذبه‌های آن بازدید کنید. مهم‌تر از همه، «کارناوال ونیز» (Carnival of Venice) در زمستان برگزار می‌شود که یکی از مشهورترین جشن‌ها در جهان به شمار می‎رود. البته نیازی نیست شما هم مانند آن‎ها، برای لباس‌های مخصوص هزینه کنید. حتی با داشتن یک ماسک ساده نیز می‎توانید در این جشن شرکت و در شادی مردم سهیم شوید.

کارناوال ونیز
سفر به کشورهای اروپایی

2. کپنهاگ، دانمارک

تعجبی ندارد که وطن نویسنده‌ی معروف دانمارکی، یعنی هانس کریستین اندرسن در شمار مقاصد محبوب زمستانی قرار گرفته است. کپنهاگ، یکی از شهرهای زیبا و افسانه‌ای در اروپا به شمار می‎رود و افسون آن در زمستان، چند برابر می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم بازدید از جاذبه‌های معروف آن از جمله پارک تفریحی تیوولی، «کاخ کریستین برگ» (Christiansborg Palace) و قلعه‌ روزنبرگ را از دست ندهید. همچنین مفهوم «هوگه» (Hygge) در این کشور، اشاره به آرامش خاطر و همبستگی اجتماعی دارد و در زمستان به اوج خودش می‌رسد؛ یعنی زمانی که مردم، بعد از ظهرهایشان را با استراحت و نوشیدن شکلات داغ و لذت بردن از مناظر اطرافشان می‌گذرانند.

باغ تیوولی در کپنهاگ دانمارک
سفر به کشورهای اروپایی

3. پراگ، چک

ساختمان‌های بلند برفی، کوچه‌های سنگ‌فرش و سوسوی نور لامپ‌های قدیمی خیابان‌های شهر پراگ در جمهوری چک، منظره‌ای تماشایی به وجود می‌آورد و جای تعجب دارد که گردشگران، کمتر در این فصل به این ناحیه سفر می‌کنند. البته شما می‌توانید از این فرصت استفاده و از مقاصد دیدنی این شهر همچون قلعه‌ پراگ، کلیسا جامع ویتوس و پل چارلز در کمال آرامش دیدن کنید. همچنین این فصل، زمان مناسبی برای کافه‌گردی و لذت بردن از تفریحات زمستانی پراگ به حساب می‎آید.

پل چارلز در پراگ
سفر به کشورهای اروپایی


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *