تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
راهنمای سفر, مقالات آموزشی

۷ نکته برای مدیریت زمانی بهتر در سفر 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

هیچ چیز به اندازه یک سفر خوب در کنار دوستان و خانواده نمی‌تواند لذت‌ بخش و خاطره‌ انگیز باشد. اما برای اینکه بتوانیم به شکل بهتری از آن استفاده کنیم، باید به‌ خوبی زمان حضور در سفر را مدیریت کنیم. به‌ طور مثال در صورتی که قصد دارید به یکی از شهرهای توریستی بروید، دیدن تمام آثار باستانی و تاریخی را نباید از دست بدهید. اما ممکن است موضوعات مختلفی مانع شوند و زمان را از دست شما خارج کنند. درنتیجه نمی‌توانید از این سفر توریستی نهایت استفاده را ببرید.

 بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنم که مدیریت زمان سفر را در دست بگیرید. فراموش نکنید که سفر یک امتیاز محسوب می‌شود  و باید از تمام لحظات آن به بهترین شکل استفاده کنیم. برای رسیدن به این مدیریت چند راهکار وجود دارد که با رعایت آن‌ها سفری مفیدتر و پربارتر تجربه خواهید کرد. در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنم.

7 نکته برای مدیریت زمانی بهتر در سفر

1)  قبل از سفر برنامه‌ ریزی کنید

قبل از اینکه چمدان‌ها را برای سفری گرم و لذت‌بخش ببندید، در مورد مقصد به‌خوبی تحقیق کنید. برای این کار قبل از هر چیز پرواز خودتان را چک کنید و اگر می‌خواهید با اتومبیل شخصی به سفر بروید، آن را از نظر فنی بررسی کنید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

علاوه بر آن، هتل را از قبل رزرو کنید تا با مشکلی برای اقامت روبرو نشوید و چک لیست از تمام لوازمی که در سفر نیاز دارید، تهیه کنید. البته سعی کنید سبک سفر کنید و اقلام ضروری و مهم را با خود ببرید. به‌طور مثال شارژر، دفترچه بیمه درمانی و یا مدارک شناسایی، موارد مهمی هستند که در هر سفر باید به همراه داشته باشیم.

2) دیدن از مکان‌های توریستی را به حداکثر برسانید

من عاشق اصفهان و شیراز هستم. شهرهایی با اماکن توریستی و تاریخی بسیار زیاد و جذاب که هیچ وقت از دیدن آن‌ها سیر نمی‌شوم. شهرهای باستانی و توریستی آن‌قدر جاذبه برای گردشگران دارند که ممکن است نتوانند از همه آن‌ها دیدن کنند. ممکن است این مشکل برای شما هم ایجاد شود و به همین دلیل حتما باید مدیریت زمان را در این زمینه در نظر بگیرید.

برای این کار باید یک برنامه سفر برای خودتان تنظیم کنید تا بتوانید از مکان‌های بیشتر دیدن نمایید. در این برنامه‌ریزی، اماکن توریستی را بر اساس اولویت دسته‌بندی کنید و زمان مورد نیاز برای دیدن هرکدام را به‌دقت بسنجید.

اگرچه هدف اصلی ما از سفر، لذت بردن از تمامی لحظات آن است و دوست داریم نقاط مختلف یک شهر را به‌طور کامل ببینیم؛ اما به هر حال نمی‌توان اتفاقات غیرمنتظره مانند ترافیک‌های سنگین یا تعویض لاستیک خودرو را نادیده گرفت. بنابراین به اعصاب خود مسلط باشید و مشکلات را بپذیرید.

3) به برنامه‌ریزی‌ های خود وفادار باشید!

اگر برنامه‌ریزی کردید که امروز چند نقطه از شهر را دیدن کنید، حتما به این برنامه پایبند باشید و آن را اجرا کنید. جدای از موانع غیرمنتظره‌ای که در طول مسیر ممکن است برای هرکدام از ما پیش بیاید، بیشتر زمان سفر در اختیار خودمان است و با مدیریت درست و اصولی آن می‌توانیم بیشترین بازدهی را از سفر به دست بیاوریم.

7 نکته برای مدیریت زمانی بهتر در سفر

4) به سلامتی خود احترام بگذارید!

شاید تصور کنید که بودن در سفر به معنای نداشتن استراحت است و به همین دلیل تا دیروقت به اماکن دیدنی مختلف بروید و درنهایت شب را با خستگی بسیار زیاد پشت سر بگذارید. همچنین باید در فکر فردا باشید که از چه جاهای دیگری دیدن کنید. اگر این روش را در پیش گرفتید، همین جا متوقف شوید!

قصد ما از سفر کردن لذت بردن از آن است و در این بین حفظ سلامتی و داشتن استراحت کافی بسیار مهم و ضروری است. بنابراین دلیلی وجود ندارد که سلامتی خودتان را فدا کنید و به آن بی‌اهمیت باشید. با مدیریت زمان در سفر می‌توانید از فرسودگی و خستگی جلوگیری کنید و بعد از بازگشت به خانه، کارهای روزمره خودتان را ادامه دهید. بنابراین متعادل باشید.

5)  وقت خود را پس‌ انداز کنید

زمانی که تصمیم می‌گیریم به سفر برویم، باید از ماه‌ها و هفته‌های قبل از آن به فکر جمع کردن مبالغ مورد نیاز باشیم. در این میان وقتی به سفر می‌رویم با هزینه‌های متفاوتی مواجه می‌شویم. در این میان، ممکن است شما هم بخواهید در یک هتل گران قیمت در مرکز شهر ساکن شوید و یا اینکه برای کاهش هزینه‌ها به سراغ یک هتل‌آپارتمان ارزان و دور از شهر بروید. در این صورت باید چند بار مسیر قطار را عوض کنید تا به مرکز شهر برسید. البته درست است که با انجام این کار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌شود، اما فراموش نکنید که وقت خود را هدر دادید.

به یاد داشته باشید که وقت بسیار گران‌بها است و نباید آن را فدای پرداخت پول کمتر کنید. علاوه بر آن، شما با مدیریت درست زمان حضور در سفر می‌توانید به جای 7 روز، مدت کمتری در سفر باشید تا هزینه هتل کاهش پیدا کند. در این مدت نیز به‌خوبی از اماکن مختلف دیدن کنید و نهایت بهره و استفاده را ببرید.

6) با احتیاط برانید!

اگر با اتومبیل شخصی سفر مسکنید، حتما سعی کنید که با دقت و احتیاط برانید تا در طول مسیر با مشکلات  و حوادث ناگواری مانند تصادفات جاده‌ای روبرو نشوید. علاوه بر آن، در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی وسواس داشته باشید تا هزینه‌های غیرمنتظره برای خودتان نتراشید.

در عین حال با پرداخت اینترنتی عوارض جاده‌ای خودرو، خیال خودتان را راحت کنید. در این صورت بعد از بازگشت از سفر با مجموعه‌ای از پیامک‌های مختلف جریمه و عوارض و یا مواردی از این دست روبرو نخواهید شد.

7) برنامه‌ریزی روزانه داشته باشید

برای اینکه بتوانید به شکل کاملی سفر را مدیریت کنید، برای هرروز از آن از قبل برنامه‌ریزی کنید. به‌طور مثال برای هرروز تعیین کنید که می‌خواهید از چه جاهایی دیدن کنید و زمان تقریبی مورد نیاز برای آن را هم برآورد کنید. در این صوت خواهید دید که زمان بیشتری در اختیار دارید و به شکل بهتری از سفر لذت خواهید برد.

لذت بردن از سفر اصلا سخت نیست و دلیلی ندارد که ما در طول سفر یک برنامه سخت برای خودمان بچینیم. فقط کافی است که به برنامه‌های انعطاف‌پذیری که می‌نویسیم، پایبند باشیم. همچنین برای مدیریت بهتر زمان در طول سفر هوشمندانه تصمیم بگیریم، محتاط باشیم و از نهایت وقت خود استفاده ببریم. در این صورت بعد از بازگشت از خانه از داشتن سفری لذت‌بخش و خاطره‌انگیز احساس رضایت خواهیم کرد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *