تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, بار و کافی شاپ, شیراز

بهترین کافی شاپ های شیراز + آدرس و توضیحات 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

در این مقاله از مجله گردشگری و سفر تاپ تراول شما را با تعدادی از بهترین کافی شاپ های شیراز آشنا خواهیم کرد. پس اگر به شیراز سفر کرده اید و به دنبال بهترین کافه های شیراز هسیتد در ادامه با ما همراه باشید

شیراز شهری است که به نام شاعران مشهور خود شهرت دارد. شهری که با رفتن به آن و قدم زدن در گوشه‌ و کنار‌ آن در بهار، با حجم عظیمی از بوی بهار نارنج و عطر گل یاس روبه‌ رو خواهید شد. این شهر یکی از شهرهایی بسیار زیبا و خاص در ایران به‌ حساب می‌آید که هر ساله گردشگران بسیاری که در جهت بازدید از این شهر عاشقانه به این سفر می‌ نمایند را به خود جب می‌کند. این شهر بناهای بسیاری را در خود جای داده که هر کدام روایت‌ گر عاشقانه‌ های متفاوتی هستند. یکی از این بناها کافه های شیراز است. کافه‌ هایی که معماری خاص و فوق‌ العاده‌ای را در معرض نمایش قرار داده‌ اند.

شیراز شهری است که کافه‌ های متنوع و مختلفی را در خود جای داده است. کافه‌ هایی که در گوشه‌ و کنار این شهر بسیار شیرین جای گرفته و می‌توانند مناسب‌ ترین مکان برای گپ‌ های دوستانه و خانوادگی باشند. برخی از آ‌ن‌ها دارای دکوراسیونی بسیار خاص هستند که می‌توانند افراد زیادی را جذب خود کنند. از جمله این کافه‌ ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

کافه آبان

کافه آبان در محله‌ ای بسیار معروف و خاص و در خیابان عفیف آباد قرار گرفته است. اگر به‌دنبال یک کافه‌ دنج در شهر شیراز هستید کافه آبان بهترین گزینه خواهد بود. این مکان دارای دکوراسیون بسیار خاصی بوده به‌گونه‌ای که پس از ورود با حجم بسیار زیادی انرژی مثبت مواجه خواهید شد. در این کافه میز و صندلی‌ هایی با رنگ روشن قرار گرفته‌ اند. آبان ویژگی‌های مختلفی از جمله روشن بودن رنگ تمام اجزا و وسیله‌های موجود را شامل می‌شود. که همین امر سبب می‌گردد تا له هنگام ورود به این کافه، تمامی ناراحتی‌های خود را فراموش کرده و انرژی فوق‌العاده‌ای را دریافت نمایید.

موقعیت جغرافیایی این کافه به‌گونه‌ای بوده که این بنا در طول روز غرق در نور است و انرژی خورشید به شما بازتابانده می‌شود. همچنین این کافه در شهر شیراز به کافه گالری آبان نیز شرت دارد؛ چراکه آثار هنری بسیار زیادی را در این مکان شاهد خواهید بود که آن را به یک محیط گردشگری تبدیل کرده‌اند. در صورت علاقه‌‌ مندی به هنر می‌توانید به سراغ بازدید از این کافه بروید.

کافه های شیراز

کافه موزه زرنگار

یکی از کافه‌های بسیار زیبا و دلنشین در شهر شیراز، کافه موزه زرنگار است که محیطی بسیار خاص و منحصربه‌فرد دارد. این کافه در بنایی بسیار قدیمی و دلنشین ساخته شد که بنای اصلی در سال‌های قبل نوعی خانه بوده و امروزه محلی برای رفع خستگی و جایی برای گپ دوستانه به‌شمار می‌رود. با مشاهده این بنا حس خوشحالی و سرزندگی در شما به‌وجود خواهد آمد.

کافه زرنگار دارای یک حیاط بسیار بزرگ و باز است که فضایی بسیار دلنشین دارد. در این حیاط حوضی سفالی به رنگ فیروزه‌ای قرار گرفته که دورتادور آن با گلدان‌های شمعدانی به رنگ قرمز رنگ تزئین شده است. فضای داخلی این خانه به قدری خاص بوده که همانند یک عمارت سلطنتی به نظر می‌رسد. اگر وارد این کافه شوید ظاهر قدیمی آن را مشاهده خواهید کرد. این در صورتی است که درون آن را با لوازم تجمعلاتی زینت داده‌اند که یک تفاوت بسیار خاص با محیط آن به‌حساب می‌آید.

از دیگر ویژگی‌های این کافه می‌توان به منوی متنوع آن همراه با نوشیدنی‌های محلی و دلنشین شهر شیراز اشاره کرد. از جمله این نوشیدنی‌ها می‌توان شربت سکنجبین را نام برد. علاوه‌بر این نوشیدنی‌ها شما می‌توانید انواع غذاهای محلی و خاص این منطقه را نیز در منوی این کافه مشاهده نموده و میل نمایید. این کافه بسیار خاص در خیابان لطفعلی خان زند و در کوچه ۳۳ کاشی قرار گرفته است.

کافه های شیراز

کافه استریت لانژ

به‌دنبال پرطرفدارترین کافه‌ ها در بین گردشگران هستید؟ کافه استریت لانژ کافه‌ای معروف در بین گردشگران است. علت شهرت آن نیز دکوراسیون مدرن و خاص آن بوده که کمک به‌سزایی به این محبوبیت نمود. شما می‌توانید به‌راحتی و باکمترین زمان ممکن تنها با استفاده از مترو خود را به این کافه برسانید. همچنین می‌توانید برای یک‌بار هم شده از قهوه‌ها و کاپ کیک‌های این کافه میل کرده و از مزه‌ فوق‌العاده آن‌ها لذت ببرید. از دیگر دلایل محبوب بودن این کافه می‌توان به منوی صبحانه آن اشاره کرد.

کافه های شیراز

بال کافه

بال کافه، کافه‌ ای بسیار مشهور و خاص در شهر شیراز است که به‌دلیل همین شهرت، در این شهر دو شعبه دارد. این کافه به‌دلیل دکوراسیون خود، در لیست بهترین و لاکچری‌ترین کافه‌ها قرار گرفته که جلوه‌ای باشکوه را به نمایش گذاشته است. این دو شعبه در خیابان خاکشناسی در ساختمان مارینا و در سه راه عفیف آباد در ساختمان فلورانس قرار دارند. اگر عاشق کتاب و مطالعه هستید به شعبه اول یعنی کافه بال خیابان خاکشناسی را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ چراکه در این شعبه با یک کتابخانه‌ بسیار بزرگ مواجه خواهید شد.

کافه های شیراز

کافه این

کافه این به‌دلیل داشتن نامی خاص در بین عموم مردم شناخته شده است. کافه این به لاتین به معنای داخل است. این کافه در بلوار متعالی آباد شیراز قرار دارد. این مکان به‌دلیل برخورداری از دکوراسیونی همانند دکوراسیون‌های کافه‌های موجود در کشور آمریکا همواره مورد توجه گردشگران و عموم مردم قرار داشته و توانسته افراد زیادی را به سمت خود جذب کند. این، فضایی بسیار دلنشین و خاص دارد که با ورود به آن، با محیطی کم نور و آرامش‌بخش مواجه خواهید شد. در این کافه علاوه‌بر صندلی، مبل‌های راحتی بسیار زیادی نیز وجود دارند که شما می‌توانید با خیالی راحت روی آن‌ها بنشینید و از پنجره‌های قدی از فضای بیرون لذت ببرید.

کافه یوگا

آیا به‌ دنبال یک کافه ارزان قیمت هستید تا بتوانید با بودجه‌ بسیار کم از انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای فست فودی در شهر شیراز بهره‌مند شوید؟ کافه یوگا کافه‌ای است که افراد می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای بسیار کم از انواع غذاها و نوشیدنی‌ها همراه باکیفیت خوب بهره‌مند شوند. این کافه همانند نام خود یک کافه بسیار آرام است.

کافه های شیراز

کافه هتل بزرگ شیراز

یکی دیگر از کافه‌ های شیراز کافه هتل بزرگ شیراز نام دارد. این کافه بسیار بزرگ و خاص در هتل بزرگ شیراز قرار گرفته و باتوجه به سابقه‌ خود یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های شهر شیراز به‌حساب می‌آید. این کافه در یکی از طبقات این هتل قرار داشته که شما می‌توانید در هر زمانی به این کافه مراجعه نمایید. فضای این کافه به‌گونه‌ای است که قادر خواهید بود تا منظره‌ای بسیار خاص از شهر را مشاهده کنید.

کافه های شیراز

کافه فلورال

یکی از متفاوت‌ ترین کافه‌ های شیراز کافه فلورال نام دارد. این کافه بیشتر در بین بانوان مشهور و محبوب است و توانسته عموم مردم از جمله دختران پنج ساله تا بانوان ۳۰ را ساله به سوی خود جذب کند که علت آن نیز دکوراسیون جاب آن است. در تمامی لوازم و دیوارهای آن از رنگ صورتی استفاده شده؛ تنها کافیست تا وارد این کافه شوید تا دنیای صورتی اطراف شما را احاطه کند.

کافه ستارگان

به‌دنبال یک کافه جهت قرارهای دو نفره خود هستید؟ کافه ستارگان محلی مناسب برای برگزاری جشن‌های خاص، قرارهای دو نفره و حتی پذیرایی از مهمان‌های خارجی است. این کافه در بهترین و مناسب‌ترین موقعیت ساخته شده که شما می‌توانید به‌راحتی به آن‌جا مراجعه نمایید.

کافه تئاتر

اگر بخواهیم یکی از کافه های شیراز را معرفی کنیم، به‌طور حتم باید کافه تئاتر را نام ببریم. این کافه با برخورداری از فضایی بسیار خاص، می‌تواند احساسی متفاوت را در شما ایجاد کند. دیوارهای این کافه مملو از جمله‌های مختلف شاعران، نویسندگان و هنرمندان به همراه تصاویر آن‌ها است. این موضوع سبب گردیده تا فضایی دلنشین و خاص برای مهمانان فراهم شود.

می‌توانید انواع نوشیدنی‌ها، کیک، کاپ کیک و غذاها را در منوی این کافه مشاهده نموده و آن را سفارش دهید. در این کافه شاهد نورپردازی‌های بسیار حرفه‌ای و خاصی خواهید بود؛ همچنین دکوراسیون این کافه از رنگ‌های شاد تشکیل شده که می‌تواند بر روحیه‌ شما تاثیر مثبتی داشته باشد.

کافه هومرز

از دیگر کافه‌ های بسیار بزرگ در شیراز، می‌توان به کافه هومرز اشاره کرد. فضای بزرگ این کافه سبب گردیده تا میزها با فاصله‌های زیادی از یکدیگر چیده شوند. این کافه در لیست کافه‌های آرام و دنج قرار داشته که شما می‌توانید در محیط آن حس لذت‌بخش آرامش را بیابید. به خاطر داشته باشید که نمی‌توان در این کافه سیگار کشید. این کافه محیطی بسیار مناسب برای گفت‌وگوهای دوستانه است و شما می‌توانید با دوستان خود در این محل گردهم جمع شوید. همچنین این کافه محیطی بسیار عالی برای خانواده‌ها به‌حساب می‌آید. تنها کافیست تا چند دقیقه در این کافه بنشینید تا مست بوی قهوه شوید.

کافه های شیراز

کافه فردوسی شیراز

کافه فردوسی یه مکان دنج و زیبا دقیقا در قلب شهر رویایی شیراز است. در این کافه میتونی انتظار غذاهای اصیل ایرانی رو داشته باشی. کافه ای فوق العاده آرام و دنج که منوی متنوعی از نوشیدنی ها رو داره. این کافه با دکوراسیون جذاب و معماری خاص تونسته پاتوق خیلی از کافه گرد ها باشه.

آدرس: شیراز، خیابان فردوسی، پلاک ۱۹۴

بهترین کافی شاپ های شیراز

کافی شاپ هتل زندیه

اگر عاشق معماری سنتی ایرانی هستید و ترجیح می‌دهید برای سپری کردن اوقاتتان به کافه‌ای با معماری سنتی بروید، کافی شاپ هتل زندیه شیراز همان جایی است که دنبالش می‌گردید! طراحان این هتل، تلاش کرده‌اند تا با حفظ اصالت ایرانی در طراحی، زیبایی‌های هنر و فرهنگمان را به میهمانان و گردشگران نشان دهند و اینک کافی شاپ هتل با ترکیبی از فرهنگ میهمان‌نوازی کشورمان و عناصر تزئینی هنر و معماری ایران، میزبان شایسته‌ای برای میهمانان خواهند بود. پرسنل کافی شاپ لباس‌های سنتی بر تن دارد که به خوبی پاسخگوی میهمانان هستند.

آدرس: خیابان زند ، خیابان هجرت ، پشت ارگ کریم خان زند

بهترین کافی شاپ های شیراز

کافه باربد

کافه باربد یکی از بهترین کافه ‌های شیراز است که اتاقی زیبا برای برگزاری مناسبت‌هایی مانند تولد نیز دارد. منوی کافه باربد شامل انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک، میان‌وعده و غذاهای متنوع است. بنابراین اگر در نزدیکی بلوار جمهوری بودید و به دنبال جایی برای استراحت میان شیرازگردی، پیشنهاد می‌کنیم سراغ کافه باربد را بگیرید.

کافه بام شیراز

کافه بام شیراز فضایی دوستانه دارد، شبیه به خانه دوستی قدیمی که برای صرف چای و کیک مهمانش شده‌اید. حیاط کافه آنقدر سرسبز است که دلتان نمی‌خواهد داخل را برای نشستن انتخاب کنید. درعوض کنار حوض می‌شینید و از منو قهوه و کیک روز سفارش می‌دهید.

البته داخل کافه نیز با کتابخانه و نوری که از پنجره می‌تابد، فضایی دلچسب و آرامش‌بخش دارد. منوی کافه بام پر از صبحانه‌های متنوع، میان‌وعده، غذاهای دلچسب، انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم و کیک است. نحوه برخورد، سرو و تزیین سفارشات نیز حرفه‌ای است.

آدرس : شیراز، خ ملاصدرا خ حکیمی سمت چپ پلاک ۴١

بهترین کافی شاپ های شیراز
بهترین کافی شاپ های شیراز

کافی شاپ عمارت شاپوری

کافه عمارت شاپوری در داخل این عمارت زیبا و دیدنی که یکی از جاذبه‌ های گردشگری شیراز است قرار دارد. چه چیزی لذت‌بخش تر از اینکه بعد از بازدید بنای تاریخی و زیبا، ساعاتی را در داخل بنا یا صندلی‌های حیاط آن بنشینید.

کافه این، در خانه قدیمی است که قدمتش به دوره اول پهلوی برمی‌گردد، انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک و میان‌وعده‌ها را نیز دارد. چه کاری لذت ‌بخش‌تر از نشستن پیش روی عمارتی زیبا و نوشیدن قهوه با صدای فواره‌های حوض و هوای دلچسب شیراز.

آدرس : خیابان کریم خان زند، خیابان انوری، تقاطع اهلی، باغ و عمارت شاپوری

 

بهترین کافی شاپ های شیراز
بهترین کافی شاپ های شیراز

سخن پایانی

اگر می‌خواهید سفر گردشگری خود به شیراز را همراه با ذلت به پایان برسانید، به سراغ کافه‌های این شهر بروید. شما می‌توانید پس از گشت‌وگذار در این شهر و کشف جاذبه‌ های تفریحی و گردشگری آن به سراغ کافه‌ها رفته و با یک نوشیدنی خنک انرژی دوباره‌ای را دریافت نمایید. تنها کافی است تا سری به بهترین کافی شاپ های شیراز بزنید تا مشاهده معماری قدیمی و ناب تاریخ کهن را همراه با طعم دلنشین غذاها و نوشیدنی‌ های شیرازی را به خود هدیه دهید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *