تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, شیراز

تور مجازی حافظیه شیراز 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

تور مجازی حافظیه شیراز

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی شیراز برای شما تور مجازی حافظیه را آماده نمودید که میتوانید در اطراف آرامگاه حافظیه قدم بزنید و بصورت مجازی از این آرمگاه بازدید کنید

درباره حافظ شیرازی

نام کامل حضرت حافظ، خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدین ملقب به حافظ شیرازی است. البته برای وی از القاب دیگری از جمله لسان العرفا، لسان‌الغیب، ترجمان الاسرار و ناظم الاولیا نیز استفاده می‌شود. توانایی فوق ‌العاده ی حافظ در سرودن اشعاری پرمعنا و پرمحتوا باعث شد که به نام‌های مختلفی شهرت پیدا کند. حافظ شیرازی در سال 727 هجری قمری متولد شد و 65 سال بعد یعنی در سال 792 هجری قمری از دنیا رفت. این شاعر گران‌قدر در طول حیات خود غزلیات ارزشمندی به جای گذاشت و به یکی از بزرگ‌ترین شاعران قرن هشتم ایران تبدیل شد.

آرامگاه حافظ شیرازی


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

تاریخچه ساخت آرامگاه حافظ

آرامگاه حافظ برای اولین بار در سال 856 هجری قمری (برابر با 1452 میلادی)، یعنی حدود 64 سال پس از فوت او توسط فردی به نام شمس ‌الدین محمد یغمایی احداث شد. او بر سر مزار حافظ عمارت گبندی شکل بنا کرد و در نزدیکی بنا نیز حوض بزرگی ساخت که آب موجود در آن از آب رکن آباد شیراز تامین می شد. لازم به ذکر است که سازنده اولین آرامگاه حافظ، یعنی شمس ‌الدین محمد یغمایی وزیر میرزا ابوالقاسم بابر، حاکم وقت فارس بوده است. در طول ادوار گذشته افراد مختلف تغییرات بسیاری در ساختار این بنا ایجاد کردند تا به شکل امروزی در آمده است.


 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *