تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, دبی

جزایر مصنوعی دبی 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جزایر مصنوعی دبی

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی دبی قصد داریم به شهر دبی برویم و  جاذبه های بسیار زیبای دبی یعنی جزایر مصنوعی را به شما معرفی کنیم. جزایر مصنوعی دبی قطعاً از بهترین جاهایی است که می توانید به آن ها مسافرتی داشته باشید. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

جزایر مصنوعی دبی یا جزیره های نخلی مجموعه ای از جزایر ساخته شده به وسیله ی بشر است که در شهر دبی، امارات متحده عربی در آب های خلیج فارس قرار گرفته است. این سه جزیره که به شکل یک درخت نخل ساخته شده اند دارای کاربرد مسکونی، سرگرمی و تجاری هستند و امکانات بسیار گوناگونی از قبیل رستوران، مرکز خرید، پارک آبی، مارینا و بسیاری امکانات تفریحی و ورزشی و سینما و … را داراست.  نخل جمیرا، نخل دیره و نخل جبل علی سه جزیره ی مهم این مجمع الجزایر است.

نخل جمیرا

دبی یکی از بزرگترین جزایر مصنوعی جهان، یعنی نخل جمیرا را در اختیار دارد که نخستین جزیره از سری جزیره های نخلی این شهر است. نخل جمیرا عمدتا به ظاهر نخل مانندش معروف است. همچنین نخل جمیرا، پرچمدار پروژه های یکی از کمپانی های دولتی امارات یعنی «نخیل» بود. این پروژه ی بلندپروازانه در سال ۲۰۰۱ کلید خورد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
جزایر مصنوعی دبی
جزایر مصنوعی دبی

فرآیند آبادسازی این منطقه برای ایجاد نخل جمیرا شروع شد. شن و ماسه ای که از کف آب های خلیج فارس بیرون کشیده شد، برای ساخت نخل جمیرا در آب های ساحلی دبی ریخته شد. در پایان سال ۲۰۰۶، نخستین خانه ها و ساختمان های مسکونی لوکس، تحویل صاحبانش شد. بعد از آن، نخل جمیرا برای اسکان گردشگران، احداث فروشگاه ها و تاسیسات تفریحی توسعه داده شد که به یکی از مقاصد گردشگری بین المللی جهان تبدیل شد. یک مونوریل ۵٫۴ کیلومتری، نخل جمیرا را به شهر دبی متصل می کند.

جزیره دیره

جزیره ی دیره از دیگر پروژه های کمپانی نخیل است که در ابتدا قرار بود جزئی از جزایر نخلی دبی باشد. نخستین پروژه ی بزرگ جزیره دیره که با نام نخل دیره نیز شناخته می شود، برای بهره برداری در سه ماهه ی اول سال ۲۰۱۸ برنامه ریزی گردیده است. یک بازار شبانه ی ۲ کیلومتری که دارای ۵۳۰۰ فروشگاه است، به همراه رستوران ها و کافه های گوناگون بخشی از این پروژه هستند.

همین که پروژه ی ساخت وساز این جزیره به اتمام رسد، ۲۵۰ هزار نفر در آن ساکن شده و هتل ها، رستوران ها، آپارتمان های شیک، ساختمان های چندمنظوره و تفریحگاه های ساحلی بی شماری در آن ایجاد می شود. همچنین یک مرکز خرید بسیار بزرگ به وسعت ۷۴۵ کیلومتر مربع نیز تحت عنوان «مرکز خرید جزایر دیره» در این مکان ساخته خواهد شد.

جزایر مصنوعی دبی
جزایر مصنوعی دبی

نخل جبل علی

نخل جبل علی از دیگر پروژه های جزایر مصنوعی دبی است که بعد از پایان، ۵۰ درصد بزرگتر از نخل جمیرا خواهد بود. از جمله قابلیت های بارز جزیره ی نخل جبل علی می توان به یک پارک آبی تفریحی، گردشگاه های کنار ساحلی، ایجاد نوشته ی یک شعر عربی که سروده ی یک شاعر عرب معروف است در ساحل، ساخت خانه های لوکس لب ساحلی و شش تفریحگاه ساحلی اشاره کرد. به علت مشکلات مالی، سرعت ساخت وساز جزیره ی جبل علی بسیار کنده بوده و نخستین پروژه ی آن برای اتمام در سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی گردیده است.

جزایر مصنوعی دبی
جزایر مصنوعی دبی

جزیره جهان

شاید جاه طلبانه ترین پروژه ی عصر حاضر، احداث جزیره ی «جهان» در دبی باشد که در اصل متشکل از چندین جزیره ی کوچک و بزرگ نزدیک به هم است که نقشه ی جهان را شبیه سازی می کند. برای ساخت این جزیره، از شن و ماسه ی آب های کم عمق سواحل دبی استفاده گردیده است.

جزایر مصنوعی دبی
جزایر مصنوعی دبی

ایده ی ساخت این مجمع الجزایر، محصول فکری حاکم دبی، یعنی شیخ محمدابن رشید ال مکتوم بود. این پروژه در سال ۲۰۰۳ شروع شد ولی به علت بروز مشکلات مالی که در سال ۲۰۰۸ در منطقه وجود داشت، سرعت پیشروی آن کند شد. اندازه ی جزایر «جهان» از ۱۴ تا ۴۲ کیلومتر مربع متفاوت است. فاصله ی تقریبی این جزایر از یکدیگر، در حدود ۱۰۰ متر است. در سال ۲۰۱۵، هزینه ی کلی ساخت وساز پروژه ی «جهان» ۱۴ میلیارد دلار برآورد شد. تا سال ۲۰۱۲، «جزیره ی لبنان» این پروژه، تنها جزیره ی تکمیل شده ی آن به شمار می رفت.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *