تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, گیلان

دره چاکرود رحیم آباد 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دره چاکرود رحیم آباد

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای رحیم آباد یعنی دره چاکرود را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از زیباترین جاهای گردشگری ایران محسوب می شود. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

سرزمین گیلان سرشار از زیبایی و سرسبزی و آکنده از رودخانه‌های فصلی و پرآب است. در این استان زیبا می‌توانیم شاهد زیباترین پدیده‌های سبز و جنگلی باشیم.

دره چاکرود در استان گیلان است که از بالادست رحیم‌آباد و از حوالی منطقه‌ای به نام طیولا آغاز و و به سمت دریای خزر سرازیر می‌شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
دره چاکرود رحیم آباد
دره چاکرود رحیم آباد

دیدنی ها و تفریحات

در بازدید از این جاذبه فوق العاده می توانید زیبایی های بسیاری را ببینید و فعالیت های مختلفی را نیز انجام دهید:

۱- آبشارها و حوضچه های متعدد

ورود به دره چاکرود به معنای ورود به دنیای سحرانگیز آبشارها و حوضچه هاست که جانتان را تازه می کنند. آبشار های بسیاری در این دره در حال سقوط هستند که اکثر آن ها در حدود ۶ متر  ارتفاع دارند اما آبشاری در دره فرعی وجود دارد که ۳۰ متر است. برای پیمایش این دره باید از این آبشارها عبور کنید و به همین دلیل گاهی ممکن است نیاز به پرش هایی از این آبشارها داشته باشید.

۲- فرسایشی وهم آور، نمایشی از قدرت طبیعت در چاکرود

سیلاب‌ و فرسایش ایجاد شده از آن ها در طی سال های زیاد باعث شده تا این تنگه عمقی قابل توجه داشته باشد و گاهی تاریکی در عمق آن به حدی است که موجب ترس و وحشت در دل انسان می شود. رسوبات ناشی از فرسایش در طی سال ها تصاویر خاصی را پدیه آورده اند که کمی وهم آور هستند و ترس را چاشنی این سفر می کنند.

۳- صخره نوردی

تنگه چاکرود طول بسیاری دارد اما طول بخشی که بتوان به آن سفر کرد خیلی هم زیاد نیست. این تنگه یکی از مقاصدی است که دل هر صخره نوردی را می رباید و وسوسه ی سفر را در او ایجاد می کند. دانش و توان صخره نوردی، لازمه ی رسیدن به انتهای این تنگه و حوضچه های پر از آب آن است و همین باعث می شود که بتوانید، خاص ترین لحظات زندگیتان را در آن رقم بزنید.

۴- شیرجه به درون آب و تجربه شنایی متفاوت

عده ای هستند که با واژه ی ترس غریبه اند و در پی ساختن لحظاتی هیجان انگیز برای خود هستند. آنها پایشان که به چاکرود برسد، به بالای صخره های این منطقه می روند و به درون حوضچه های آب می پرند تا تنی به آب زده و خاطره انگیز ترین لحظات را برای خود خلق کنند.

۵- عکاسی

قدم به چاکرود که می گذارید، با صحنه های زیبایی مواجه می شوید که سوژه های خوبی برای ثبت شدن در دوربینتان هستند. به هر گوشه ای که بروید می توانید تصویری متفاوت را ثبت کنید و یک یادگاری ماندگار با خود به همراه ببرید.

۶- پیک نیک

پس از یک صخره نوردی طولانی تنها چیزی که می تواند خستگی را برطرف کند، دمی آسودن در طبیعت و برپا کردن بساط یک پیک نیک جمع و جور است.

دره چاکرود رحیم آباد
دره چاکرود رحیم آباد

بهترین فصل سفر

بهار: به دلیل سردی هوا و احتمال وجود بارندگی و افزایش حجم آب، سفر به این دره توصیه نمی شود.

تابستان: فصل مناسب برای سفر و لذت بردن از این دره زیبا، تابستان است به دلیل این که آب درجه حرارتی قابل تحمل و مناسب دارد و میزان بارندگی زیاد نیست.

پاییز و زمستان: در سایر فصول ممکن است با بارندگی مواجه شوید و میزان آب دره افزایش یابد که در این صورت خطراتی جدی شما را تهدید می کنند.

دره چاکرود رحیم آباد
دره چاکرود رحیم آباد

راه دسترسی

آدرس

استان گیلان- ۶۶ کیلومتری رحیم آباد

راه دسترسی

برای رسیدن به دره چاکرود دو مسیر در پیش رو دارید:

* ابتدا باید به رحیم آباد در میان رودسر و رامسر رفته و پس از آن وارد جاده زیاز شوید. در این جاده از  سفید آب، سجیران و گرماب دشت عبور می کنید و به یک دوراهی می رسید. راه خود را به سمت راست ادامه دهید تا از  پل زنده یاد تقوا و زیاز گذر کنید. باز هم به یک دوراهی برخورد می کنید که  باید به سمت چپ بروید و شَوَک را پشت سر بگذارید. یک دوراهی دیگر نیز پیش رویتان قرار می گیرد که بایدبه سمت چپ  و به طرف بالای روستا بروید. در نهایت به یک دو راهی به شکل T می رسید که باشد وارد راه سمت راست شوید.

در نهایت پس از عبور از روستا با حدود ۲۰ دقیقه پیاده روی وارد دره فرعی چاکرود می شوید و می توانید با صخره نوردی به دره اصلی قدم بگذارید.

* از جاده رشت به سمت شهرستان لنگرود بروید و پس از رسیدن به این شهر، مسیر خود را با کمک تابلوهای راهنما به سمت شهر کوهستانی اطاقور ادامه دهید. پس از پشت سر گذاشتن شهر کومله به شهر اطاقور می‌رسید و از آنجا باید به املش بروید. با ادامه دادن مسیر به بخش رحیم‌آباد خواهید رسید و پس از آن را مانند مسیر اول باید طی کنید تا به تنگه برسید.

این مسیر دارای طبیعتی بکر و کوهستانی است که به شما اجازه می دهد تا قبل از رسیدن به دره از مناظر خیره کننده و طبیعت جنگلی گیلان نیز لذت ببرید.

مسیر دره چاکرود رحیم آباد برروی نقشه


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *