تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اردبیل, ایران

دریاچه نئور اردبیل | Neor Lake 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دریاچه نئور اردبیل

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای اردبیل یعنی دریاچه نئور را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از دریاچه های بسیار زیبا، دیدنی و محبوب میان گردشگران است. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

دریاچه نئور یکی از دریاچه های بسیار زیبای ایران است که در بین شهرستان اردبیل و خلخال در استان اردبیل در مرز بین استان اردبیل و گیلان واقع شده است.

دریاچه نئور در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به طرف خلخال در یکی از دره های کوهستان باغرو و در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا با مساحتی بالغ بر ۲۱۰ هکتار واقع می باشد برای رسیدن به آن بعد از طی حدود ۳۵ کیلومتر از شهر اردبیل به سوی شهر خلخال به ده بودالالو می رسیم سپس می بایست جاده ای به طول ۱۳ کیلومتر را به سوی بالای کوه طی کرده و بعد از گذر از کنار روستای عباس آباد به دریاچه می رسیم. جاده کوهستانی برای رسیدن به این دریاچه آسفالت بوده، ولی جاده دور دریاچه خاکی می باشد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بارندگى مناسب و وجود چشمه هاى فراوان سبب پایدارى وضعیت دریاچه گردیده است. ضمن آنکه هواى مطبوع منطقه زمینه بسیار مناسبى براى جذب گردشگر خصوصا در اوقات گرم سال را فراهم می کند. در اطراف دریاچه چشمه های گسلی فراوانی وجود دارد که دبی آب این چشمه ها بر حسب مقادیر نزولات برفی سالیانه و پایداری برف چالها در ایام گرم و موقعیت آنها متفاوت است.

دریاچه نئور اردبیل
دریاچه نئور اردبیل

این منطقه پوشش گیاهى متنوعى از گیاهان خشکى زى و آبزى دارد. از گیاهان دارویی روییده در منطقه نیز می توان به شبدر، بابونه، بومادران، آلاله و نعناع اشاره کرد. دریاچه نئور زیستگاه بعضی از گونه های پرندگان مهاجر عبوری و نوعی ماهی به نام قزل آلای رنگین کمان است.

دریاچه نئور اردبیل
دریاچه نئور اردبیل

دریاچه نئور مشتمل بر دو دریاچه کوچک و بزرگ است که در فصل بهار به هم می پیوندند و دریاچه واحد را به وجود می آورند و در حداکثرین عمق در حد کمینه 5/5 متر و در حد بیشینه 13 متر می باشد. آب این دریاچه برای استفاده آبیاری زمین های کشاورزی مورد بهره برداری قرار می گیرد که در سال ۱۳۶۶ با هدف ذخیره آب جهت استفاده های کشاورزی سدی در تنها خروجی دریاچه (قانلی دره) احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت و هر ساله به میزان اندک بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان جهت کنترل جمعیت گامارس های موجود در دریاچه رها سازی می گردد. وسعت حوضه آبریز دریاچه نئور 45 کیلومتر مربع بوده و از مراتع ییلاقی عشایر فندوقلو می باشد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *