تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
راهنمای سفر

راهنمای تهیه ارز مسافرتی 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

راهنمای تهیه ارز مسافرتی

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره راهنمای تهیه ارز مسافرتی ،سخن خواهیم گفت.

به پول‌های خارجی ارز گفته می‌شود. به گفته دیگر به واحدهای پولی که در کشورهای دیگر جز کشور اصلی داد و ستد شود به صورت کلی ارز گفته می‌شود.

ارز عموماً نوع پذیرفته‌شده‌ای از پول است که شامل سکه و اسکناس‌های کاغذی می‌شود و توسط دولت توزیع شده و در داخل اقتصاد گردش دارد. ارز که به عنوان واسطه مبادله کالا و خدمات مورداستفاده قرار می‌گیرد، پایه و زیربنای کسب‌وکارها به حساب می‌آید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

تهیه ارز بین‌المللی یکی از ملزومات اساسی پیش از سفر به خارج از کشور است و با توجه به تفاوت نرخ ارز آزاد و مبادله‌ای تهیه ارز لازم از بانک‌ دارای توجیه اقتصادی است.

در این صورت، علاوه بر کاهش هزینه‌های سفر، نگرانی‌های موجود در رابطه با صحت ارز دریافتی نیز از بین می‌رود.

راهنمای تهیه ارز مسافرتی

بانک‌های عامل

در حال حاضر، سه بانک ملی، ملت و سامان خدمات ارز مسافرتی را در شعب منتخب خود ارائه می‌دهند. البته به منظور سهولت مراحل ثبت‌نام، بانک ملت سامانه خرید ارز مسافرتی را به صورت اینترنتی راه‌اندازی کرده، ولی در دو بانک دیگر حضور متقاضی در مراحل درخواست الزامی است. لیست شعب منتخب ارزی در وب‌سایت بانک‌های عامل در دسترس است.

ارز مسافرتی
راهنمای تهیه ارز مسافرتی

شرایط دریافت ارز مسافرتی

هر شهروند ایرانی بالای ۱۲ سال می‌تواند فقط برای یکبار در طول هر سال شمسی برای سفر عادی و زیارتی (منوط به ثبت‌نام قابل رویت در وب‌سایت سازمان حج و زیارت) خود به خارج از کشور به ترتیب ۳۰۰ و ۲۰۰ دلار ارز مبادله‌ای دریافت کند. گفتنی است این ارز مختص سفرهای هوایی بوده و به مسافرت‌های زمینی و دریایی تعلق نمی‌گیرد.

همچنین ارز مذکور به صورت حواله در شعب منتخب و پرداخت در فرودگاه (هنگام عبور از گیت) به متقاضیان ارائه می‌شود. نکته قابل توجه اینکه به هنگام دریافت ارز مسافرتی مراجعه حضوری کلیه اشخاص متقاضی الزامی است.

ارز مسافرتی
راهنمای تهیه ارز مسافرتی

مدارک لازم

  1. ارائه اصل کارت ملی
  2. ارائه اصل گذرنامه جمهوری اسلامی ایران
  3. بلیط هواپیما (یکسره یا دوسره) ممهور به مهر آژانس مسافرتی
  4. اصل رسید واریز وجه عوارض خروج از کشور به مبلغ ۷۵,٠٠٠ (هفتاد و پنج هزار) تومان در یکی از شعبه‌های بانک ملی ایران، به استثنای مسافران معاف از مالیات
  5. ویزای کشور مورد نظر (در مورد کشورهایی که سفر به آن‌ها نیازمند اخذ ویزا است)

    راهنمای تهیه ارز مسافرتی
    راهنمای تهیه ارز مسافرتی

علاوه بر این، توصیه می‌شود کپی مدارک فوق را نیز در اختیار داشته باشید.

نکته‌هایی برای دریافت ارز مسافرتی

  1. برای دریافت ارز مسافرتی از بانک‌های ملت و سامان بهتر است در این بانک‌ها حساب داشته باشید؛ در غیر این صورت همراه داشتن وجه نقد یا کارت بانکی توصیه می‌شود.
  2. ارز مسافرتی معمولا از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳ بعدازظهر در شعبه‌های منتخب عرضه می‌شود. همچنین، به دلیل محدودیت زمانی شعبه‌ها برای صدور حواله ارزی بهتر است تا این کار را به روزهای آخر موکول نکنید.
  3. حضور صاحب بلیط و پاسپورت برای دریافت حواله ارزی ضروری است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *