تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
گلستان

روستای توشن گرگان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

روستای توشن گرگان

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی گرگان شما را با یکی از مناطق بکر و دیدنی این شهر بنام روستای توشن که آشنا خواهیم کرد.یکی از دلایل اصلی تبدیل شدن این روستا به محل مورد علاقه گردشگران طبیعت فوق ‌العاده زیبا، آب ‌و هوای دلنشین و البته فاصله اندک این روستا با شهر است که گردشگران به سمت خود جذب میکند.

روستای توشن گرگان

توشن ، نام روستایی در 3.5 کیلومتری جنوب شهر گرگان واقع در استان گلستان که در دهستان ” انجیرآب ” قرار دارد و دارای طبیعت بسیار زیبا است. توشن در لغت نامه دهخدا به معنی کم شدن آب می‌باشد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

در جنوب این روستا، جایی به نام آبندان واقع شده که سه طرف این آببندان جنگل و مرتع است ، دارای درختانی تنومند و مرتع آن کاملا سبز می‌باشد. یکی از مهم ‌ترین جاذبه‌ های طبیعی این روستا وجود یک دریاچه بسیار زیبا در قلب آن است. دریاچه توشن بین اهالی روستا با نام آب بندان نیز شناخته می‌شود. این دریاچه نه‌ تنها در این روستا، بلکه در کل استان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری به‌حساب می‌آید.

روستای توشن به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه ، آب و هوای معتدل و مرطوب ، وجود آببندان ، مناطق جنگلی ، دریاچه و سد ، وجود ماهیان مختلف در آب دریاچه ، و همچنین نزدیکی به شهر گرگان ، از سال‌های گذشته مورد توجه اهالی متمکن گرگان و گردشگران قرار گرفته است . همچنین این منطقه در فصول مختلف مورد استفاده ماهیگیری قرار می‌گیرد. آب چشمه ” دوبرار ” که حدود ۱۶کیلومتر از دل جنگل به این منطقه هدایت شده ، جزو بهترین آبهای منطقه از نظر املاح است که باعث رونق روستا و همچنین کشاورزی که شغل دیرینه اهالی این روستا می‌باشد ؛ شده است .

روستای توشن گرگان

مسیر دسترسی به روستای توشن

روستای توشن در ۳.۵ کیلومتری جنوب گرگان قرار دارد. برای رفتن به این روستا می‌توانید از مسیر بلوار صیاد و همچنین جنگل النگدره عبور کنید. فقط با چند دقیقه رانندگی وارد این بهشت زیبا خواهید شد


مقالات بیشتر بخوانید :


 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *