تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

روستای دَرَک زرآباد سیستان و بلوچستان

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران سفری به یکی از روستاهای بسیار زیبا و دیدنی سیستان و بلوچستان یعنی روستای دَرَک زرآباد خواهیم داشت تا شما را با این جاذبه بی نظیر آشنا کنیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

دَرَک یا درگ در زبان محلی به معنی سکونت در کنار دریا است.سواحل روستای دَرَک، در بخش زرآباد شهرستان کنارک، در استان سیستان و بلوچستان نه تنها یکی از خاص‌ترین سواحل ایران که از بی نظیرترین سواحل جهان است. جایی که آب‌های فیروزه‌ای عمان و اقیانوس هند به هم می‌رسند، ساحل درک با تپه رمل‌ها و نخل‌ها صحنه‌های بدیعی را رقم می‌زند.تعداد سواحلی در جهان که تپه رمل‌ها و نخل‌ها را در کنار خود داشته باشند به تعداد انگشتان دست‌ها نمی‌رسد.

مسیرهای معمول طبیعت گردی در ایران را کنار می گذاریم و ماجراجویی متفاوتی را آغاز می کنیم تا به سیستان و بلوچستان برسیم. روستای دَرَک و ساحل شگفت انگیز و رویایی آن امروز میزبان ماست. مقصد، یکی از آبادی های بخش زرآبادِ شهر کنارک، در جنوب استان سیستان و بلوچستان است که در امتداد ساحل دریای مکران یا عمان جای خوش کرده و گردشگران را به سوی خود می خواند. روستای درک مکانی‌ست که در آن صحرا به دریا می پیوندد و ساحل شنی آن با چشم اندازی منحصر به فرد که در هیچ جای ایران دیده نمی شود، شما را به دل داستان ها و ترانه های خیال انگیز فرو می برد؛ ساحلی خاص و بی نظیر که مشابه آن را تنها در چند نقطه دنیا می توان مشاهده کرد. در کنار اینها، تماشای تپه های ماسه ای چشم نواز، ساحل صخره ای، شنی و مرجانی، کوه و جنگل، گله های گوسفند، بز و شتر همه در یک جا، موهبتی‌ست که تنها در درک نصیب‌تان می شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

درک، ساحلی بکر و تماشایی دارد که در 170 کیلومتری غرب چابهار و در فاصله 10 کیلومتری از روستای زرآباد واقع شده است. این روستا بر سر راه دو بندر مهم جنوب، یعنی بندر چابهار و بندر عباس و در مسیر ترانزیتی بندر کنارک و بندر جاسک قرار گرفته است.

مردمان درک به گویش شیرین بلوچی صحبت می کنند و این روستا با تلاش مردم و مسوولان میراث فرهنگی هنوز بکری، پاکی و زیبایی خود را حفظ کرده است. متاسفانه برای پیدا کردن درک بر روی نقشه، باید نام آن را با واژه انگلیسی Darak یا ساحل درک Darak Beach جستجو کنید و هنوز این مکان زیبا با نام فارسی خود بر روی نقشه ثبت نشده است.

روستای دَرَک زرآباد
روستای دَرَک زرآباد

مسیر دسترسی

 آدرس: استان سیستان و بلوچستان، شهرستان کنارک، بخش زرآباد،‌ آبادی درک

برای رسیدن به درک می توانید از دو مسیر استفاده کنید؛ یا از سمت استان هرمزگان و شهر بندرعباس به سمت درک حرکت کنید و با عبور از بندر میناب و بندر جاسک خود را به این روستا برسانید. یا از سمت استان سیستان و بلوچستان به سمت چابهار و کنارک حرکت کرده و راه روستای زرآباد را در پیش بگیرید.

در هر دو صورت از آنجایی که درک منطقه ای کمتر شناخته شده است و تابلوهای مناسبی نیز در راه وجود ندارد که مسیر را به شما نشان دهد تا جای ممکن از مردم محلی کمک بگیرید. جاده هر دو مسیر نیز قدری دست انداز و چاله دارد؛ پس مجهز سفر کنید.

مسیر روستای دَرَک زرآباد سیستان و بلوچستان برروی نقشه


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *