تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
راهنمای سفر, فستیوال ها

بهترین شهرها برای ایرانیان در سفر به کریسمس 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مناسب ترین شهرها برای کریسمس

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول شما را با مناسب ترین شهرها برای کریسمس آشنا خواهیم کرد پس اگر برنامه ای برای گذراندن کریسمس دارید پیشنهاد میکنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

شب کریسمس :  جشن و مراسمی است که هر سال در غروب روز ۲۴ دسامبر برگزار می‌شود. این مراسم از جشن‌های عمده و مهم مسیحیت غربی و جهان غرب است. مراسم روز کریسمس نیز مانند بسیاری از روزهای عبادی دیگر، از شب قبل با نواختن ناقوس کلیساها آغاز می‌گردد

از عمده مراسم این شب که بین کلیسای کاتولیک و آنگلیکان‌ها مشترک است، اجرای قربانی مقدس است که کمی قبل از نیمه شب در کلیساها شروع می‌شود و تولد مسیح را جشن می‌گیرند. مراسم لوتریان‌ها بیشتر شبیه عشای ربانی است و با روشن کردن شمع و اجرای گروه کر و نواختن ارگ همراه است.

مناسب ترین شهرها برای کریسمس
مناسب ترین شهرها برای کریسمس

استانبول 

استانبول یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است. استانبول تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می‌کند و تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. این شهر یکی از مقاصد گردشگری کشور ترکیه است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان مخصوصا از ایران به این شهر سفر می کنند این شهر دارای هتل های زیادی می باشد و گردشگران انتخاب های زیادی دارند اما اکثر گردشگران دنبال یک هتل شیک و ارزان قیمت هستند تا یک سفر ارزان قیمت داشته باشند ما به شما توصیه میکنم حتما به این شهر دیدنی و زیبا سفر کنید


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

ترکیه کشوری اوراسیایی می باشد که بخش بزرگ این کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب غرب آسیا و خاورمیانه واقع شده است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب شرق اروپا) قرار دارد.

گرچه اغلب ساکنان استانبول مسلمان هستند؛ اما کریسمس یکی از بهترین اوقاتی است که می توانید برای سفر روی استانبول حساب کنید. در اواسط ماه دسامبر (آخرین ماه میلادی) خیابان ها و فروشگاه های استانبول حال و هوایی کریسمسی به خود می گیرند و شما می توانید درخت های تزئین شده کریسمس را هر جایی ببینید. همچنین قسمت خوب ماجرا آن است که کریسمس در استانبول جزو تعطیلات رسمی نیست و بنابراین می توانید با خیال راحت از تمام جاذبه های معروف دیدن کنید.

خوب است بدانید استانبول به سبب جشن های کریسمسش شهرت دارد و شما برای شرکت در جشن های عمومی و خیابانی می توانید سری به محله نیشان تاشی (Nişantaşı) در منطقه شیشیلی (Şişli) استانبول بزنید. در کنار این محله های لوکس، خیابان استقلال در نزدیکی میدان تکسیم نیز حال و هوای کریسمسی دارد و می توانید همزمان از تخفیف زمستانه فروشگاه های آن بهره مند شوید

مناسب ترین شهرها برای کریسمس
مناسب ترین شهرها برای کریسمس

+ جاهای دیدنی استانبول

+ مراکز خرید استانبول

بیروت

لُبْنان با نام رسمی جمهوری لبنان (به عربی: الجمهوریه اللبنانیه) کشوری در غرب آسیاست. لبنان در شمال با سوریه و در جنوب با اسرائیل مرز مشترک دارد. موقعیت جغرافیایی لبنان در نقطه طلاقی مدیترانه و جهان عرب منجر به شکل‌گیری تاریخی غنی و تنوع دینی، نژادی و فرهنگی شده است. کشور لبنان معروف به عروس خاورمیانه می باشد.

بیروت پایتختی پرهیاهوی لبنان است که به عروس خاورمیانه شهرت یافته. از امکان فرهنگی و ستون‌ها و مجسمه‌ها و سنگ‌فرش‌های زیبایش گرفته تا جاذبه‌های طبیعی و مناطق سر سبز دیدنی اطراف این شهر، در بیروت هر آنچه می‌خواهید ببینید پیش رویتان قرار گرفته است. بناهای بتنی، ساختمان‌های سر به فلک کشیده، رستوران‌های بزرگ با غذاهای فوق‌العاده لذیذ و سالم، مردم دوست‌داشتنی این شهر و موزه‌های تاریخیو فرهنگی تنها بخشی از زیبایی‌های پاریس خاورمیانه است. ( اگر به بیروت سفر کردید، به‌هیچ‌وجه صرف غذایی دلپذیر در رستوران لیلا را فراموش نکنید.)

یکی از بهترین مناطقی که می توانید جشن های کریسمس را ببینید، شهر جبیل (Jbeil) در نزدیکی بیروت است. تزئینات، درخت بزرگ کریسمس و البته جشن عمومی از جمله چیزهایی است که در این شهر خواهید دید. خوب است بدانید جبیل تنها 37 کیلومتر با بیروت فاصله دارد و با یک ماشین سواری 1 ساعته به آن می رسید.

مناسب ترین شهرها برای کریسمس

۱۰ جاذبه گردشگری لبنان

ایروان

ارمنستان که با نام رسمی جمهوری ارمنستان شناخته می شود. کشوری در قفقاز جنوبی به پایتختی ایروان که از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایران و نخجوان هم‌مرز می باشد

ایروان پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری ارمنستان می باشد که در امتداد رود هرازدان واقع شده است. ایروان مرکز اداری، فرهنگی و صنعتی این کشور می باشد .شهر ایروان توسط یونسکو به عنوان پایتخت جهانی کتاب در سال ۲۰۱۲ (میلادی) برگزیده شد.

اگر دوست دارید در کمترین زمان و با کمترین هزینه به خارج از کشور سفر کنید ارمنستان انتخاب بسیار مناسبی است زیرا این کشور فاصله 600 کیلومتر از تبریز قرار دارد که بسیار نزدیک به کشورمان است و می توانید ظرف مدت 1 ساعت 20 دقیقه به آنجا برسید اگر هم بصورت مسافرات هوایی انجام گیرد در مدت 20 دقیقه به این کشور می رسید و هزینه های رفت و آمد به این کشور بسیار مقرون به صرفه در مقایسه با کشورهای دیگر همسایه ایران  می باشد همچنین این کشور به دلیل وجود بسیاری از ایران های مقیم در این کشور امکان برقرار ارتباط با آنها بسیار راحت می باشد . پس ارمنستان را در سفرهای خارجی خود فراموش نکنید.

جالب است بدانید جشن کریسمس در کشور ارمنستان تاریخ متفاوتی دارد و زمانی که بساط جشن های کریسمس در کشورهای اروپایی جمع شده، تازه در ارمنستان پهن می شود. این جشن ها از 31 دسامبر (10 دی) آغاز شده و تا 13 ژانویه (23 دی) ادامه دارد. شب سال نوی ارمنی ها نیز 6 ژانویه (برابر با 16 دی) است.

برای شرکت در جشن عمومی کریسمس کافی است خود را به میدان جمهوری ایروان برسانید.

مناسب ترین شهرها برای کریسمس
مناسب ترین شهرها برای کریسمس

+ جاهای دیدنی ارمنستان

تفلیس

تفلیس پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان و شرق اروپا می‌باشد. این شهر در دو طرف رود متکواری قرار داشته و جمعیتی حدود ۲٫۵ میلیون در آن زندگی می‌کنند. تفلیس در جنوب شرق اروپا قرار گرفته است

تفلیس این کلانشهر عظیم بزرگترین شهر قفقاز و دقیقاً در مرکز قفقاز است.تفلیس سالانه میزبان همایش‌ها و نشست‌های متعددی است که این شهر در شرق اروپا را مطرح و اسم آن را زبانزد در دنیا کرده است.

تاریخ پرفراز و نشیب تفلیس را می‌توان از معماری آن درک کرد .که ترکیبی از معماری قرون وسطی، معماری نئوکلاسیک و معماری استالینیستاست.تفلیس در طول تاریخ سکونتگاه مردم مختلفی با نژاد، فرهنگ و مذاهب مختلف بوده است ولی امروزه از نظر مذهبی در شمار شهرهای مسیحی ارتدکس شرقی به حساب می‌آید

جالب است بدانید در تفلیس نیز روز کریسمس در تاریخ متفاوتی نسبت به اروپایی ها برگزار می شود و تاریخ آن 7 ژانویه (برابر با 17 دی) است. در روز هفتم ژانویه، گرجی ها لباس های به خصوصی تن کرده و رژه ای خیابانی در سطح شهرهایی مانند تفلیس به راه می اندازند. همچنین سرودهای مذهبی را خواهید شنید. اگر برای جشن های کریسمس راهی تفلیس می شوید، خوشمزه های مخصوص این زمان را از دست ندهید.

مناسب ترین شهرها برای کریسمس
مناسب ترین شهرها برای کریسمس

+ جاهای دیدنی تفلیس

دبی

یکی از شهرهای کشور امارات متحده عربی می باشد که در جنوب کشور ایران و در پیرامون خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان قرار دارد. دبی بزرگ‌ترین شهر کشور امارات نیز می‌باشد.

از جمله شهرهای بی نظیر و فوق العاده از نظر ساخت و ساز و گردشگری که در آسیا قرار دارد می توان به دبی اشاره کرد که یکی از شهرهای فوق العاده با ساختمان های شگفت انگیز و جالب می باشد این شهر یکی از مهمترین شهرهای دنیا می باشد که هر کسی دوست دارد برای یک بار هم که شده به دبی بیایید تا زیبایی های آن را ببینید.

این شهر ساحلی دارای آسمان خراش های زیادی می باشد که توسط معماران بزرگ جهان ساخته شده است و هر کدام به نوبه ی خود دیدنی و تماشایی هستند

به این ترتیب با شروع ماه دسامبر می توانید شاهد جشن های کریسمس در دبی باشید. در فستیوال های مختلف، خصوصا جشنواره خرید دبی شرکت کنید و از تخفیف های مخصوص این فصل نهایت استفاده را ببرید. همچنین از دیدن درخت های نوئل و تزئینات رنگارنگ در قسمت های مختلف شهر لذت خواهید برد.

مناسب ترین شهرها برای کریسمس
مناسب ترین شهرها برای کریسمس

+ جاهای دیدنی دبی


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. شهاب شیردل

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۳

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *