تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, مازندران

آشنایی با منطقه هفت آبشار سوادکوه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

هفت آبشار سوادکوه

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول تصمیم گرفتیم تا یکی دیگر از جاهای دیدنی شمال ایران که معروف به هفت آبشار می باشد که در شهر سوادکوه مازندارن قرار دارد را معرفی کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید

یکی دیگر از مناطق بکر و طبیعی ایران هفت آبشار سوادکوه می باشد که در استان مازندران واقع شده است . این منطقه همانطور از نامش معلوم است از 7 آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده است که در مجاورت روستای تیرکن از توابع دهستان درازکالا بین شهرستان سوادکوه و بابل قرار دارد.

یکی از دلایل که اکثر اهالی و مردم این سوادکوه این آبشار بنام آبشار تیرکن می شناسند به خاطر قرار داشتن این آبشار در روستای تیرکن است . برای رسیدن به هفت آبشار باید 3 کیلومتر پیاده روی در دل جنگل و مرتع کابکوشت را داشته باشید تا به اولین آبشار از 7 آبشار برسید .  آبشار اصلی این مجموعه ارتفاعی 9 متری دارد و حوضچه زیر آن برای آب تنی بسیار مناسب و دلپذیر است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
هفت آبشار سوادکوه
هفت آبشار سوادکوه

این منطقه که وسعتی 200 هزار کیلومتری دارد پر از درختانی نظیر درخت انجیلی، ممرز، کهلو، افرا، توسکا، ازگل و شیردار می باشد اما متاسفانه در سالهای اخیر گونه های گیاهی وولی، نمدار و ملج به خاطر انگل کرم درخت خوار از بین رفته اند. فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای رفتن به این مکان زیبا می باشد. در فصل بهار به علت بارندگی آبشارها پر آب تر هستند و درختان جوانه می زنند، فصل تابستان نیز شرجی و گرمایی آزار دهنده دارد ولی می توانید در حوضچه ها به آب تنی بپردازید، در فصل پاییز که زیباترین فصل برای بازدید از این طبیعت شگفت انگیز می باشد، زمین با برگ های رنگارنگ درختان فرش شده و جنگلی هفتاد رنگ را پیش رو خواهید داشت، اما در فصل زمستان با هوایی سرد و برفی رو به رو خواهید شد. پیشنهاد می شود که در این طبیعت زیبا به کمپ زدن بپردازید و یا به پیاده روی و جنگل نوردی در دل جنگل های لفور بروید.

هفت آبشار سوادکوه
هفت آبشار سوادکوه

مقالات بیشتر بخوانید :


 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. kamran

    هفت آبشار تو محدوده ی جنگلی بابله آبشار اسکلیم متعلق به سوادکوه

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *