تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تهرانگردی

جاهای دیدنی پایتخت 

شهر تهران به‌ عنوان پایتخت کشور، مراکز فرهنگی، جاذبه‌ های طبیعی، بازارها و دیدنی‌های زیادی را در خود جای داده است. این شهر 8 میلیون نفری، یک چهره زیبا دارد که مملو از موزه‌ها، مراکز سرگرمی و… است. هر ساله مسافران زیادی با مراجعه به وب‌سایت https://www.snapptrip.com و خرید بلیط هواپیما، از پایتخت کشورمان دیدن می‌کنند.

جاهای دیدنی پایتخت

موزه ایران باستان (موزه ملی ایران)

موزه ملی ایران مهم‌ترین و بزرگ‌ترین موزه کشور محسوب می‌شود. در این مجموعه، دو ساختمان قرار دارد که در یکی، آثاری از دوران ایران باستان و در دیگری آثاری از ایران پس از اسلام را می‌توان مشاهده کرد.

معمار این ساختمان، آندره گدار فرانسوی بوده که با الهام از معماری ساسانی و ایوان تیسفون، آن را در 80 سال پیش طراحی کرده است. امروزه بنای این ساختمان یکی از جاهای دیدنی تهران به‌حساب می‌آید.

در موزه ایران باستان، گنجینه‌ها و آثاری از دوران پارینه‌سنگی (یک میلیون سال پیش) تا نسخه‌های خطی از دوران اسلامی در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند. با خرید بلیط هواپیما کرمان تهران در اسنپ تریپ می‌توانید از این موزه فوق‌العاده دیدن کنید.

بازار تهران

یکی از مکان‌های دیدنی و معروف پایتخت، بازا تهران است. این بازار از دوران قاجار تا به امروز، نبض اصلی زندگی در این شهر بوده است. با تماشای حجره‌ها، مغازه‌ها، تیمچه‌ها و سراهای مختلف بازار تهران می‌توان با بخش مهمی از تاریخ این شهر آشنا شد.

هرقدر هم که عاشق پاساژها و مراکز خرید بزرگ باشید، باز هم قدم‌زدن در دالان‌های طولانی و باریک بازار قدیمی تهران و شنیدن همهمه فروشندگان و مشتری‌ها جذابیت خاص خود را دارد. چنانچه قصد پرواز به تهران و گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی این شهر را دارید، برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما کلیک کنید.

عمارت مسعودیه تهران

در تاریخ نام ظل‌السلطان، پسر ناصرالدین شاه و حاکم اصفهان به فجایع و مصائب مختلفی مانند از بین بردن کاخ‌های صفوی و همچنین منقرض کردن گونه‌های مختلف جانوری به دلیل شکارهای بی‌اندازه گره‌خورده است. تنها کار مثبت این شخصیت بدنام تاریخی را می‌توان ساخت عمارت مسعودیه تهران دانست.

این عمارت که خانه مسعودمیرزا ملقب به ظل‌السلطان به‌حساب می‌آمده، در طول تاریخ کاربردهای مختلفی داشته است. عمارت مسعودیه روزگاری پناهگاه مشروطه‌خواهان بوده و از غارت و حمله سربازان لیاخوف جان سالم به در برده است. از دیگر کاربردهای عمارت مسعودیه می‌توان به اولین کتابخانه ملی ایران، اولین موزه ملی، وزارت آموزش و پرورش، دانشکده افسری و حتی میزبانی جشن خانه سینما نام برد.

برج آزادی

برج آزادی نمادی همیشگی برای تهران به‌حساب می‌آید. به‌طوری که هرکجا تصویری از آن به نمایش درآید، ذهن بیننده بی‌درنگ به یاد پایتخت می‌افتد. برج شهیاد یا آزادی که توسط یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های معماری ایران یعنی حسین امانت در دوران پهلوی دوم طراحی و ساخته شد، تنها یک بنا برای تماشا از دور نیست.

در 4 طبقه داخلی این برج، مکان‌هایی همچون گالری، موزه و کتابخانه دیده می‌شوند. برج آزادی با ترکیب مولفه‌های معماری ایرانی مانند کاشی، طاق‌های قوسی و باغ ایرانی با معماری مدرن جهان، سازه‌ای زیبا و باارزش به‌حساب می‌آید. از طریق وب‌سایت اسنپ تریپ  می‌توانید بلیط هواپیما خود را رزرو و از جاذبه‌های دیدنی تهران دیدن کنید.

مجموعه کاخ سعدآباد

اولین کاخ مجموعه سعدآباد، به دست پادشاهان قاجار احداث شد. آن‌ها این مکان را جایی مناسب برای فرار از گرمای تابستانی تهران و رفتن به دامان کوهپایه توچال می‌دانستند. با آغاز حکومت رضاشاه، به تعداد کاخ‌های مجموعه سعدآباد به مرور اضافه شد تا هرکدام از اعضای خاندان پهلوی اقامتگاهی مخصوص به خود داشته باشند.

پس از انقلاب، ۱۸ کاخ مجموعه سعدآباد برای کاربری‌های گوناگونی چون موزه ظروف سلطنتی، مینیاتور، هنرهای زیبا، خط و کتابت و … مورد استفاده قرار گرفتند.

علاوه بر بناها و ساختمان‌ها، جاذبه‌های گردشگری دیگری مانند دروازه‌ها، قنات‌ها و باغ‌ها نیز در این مجموعه به چشم می‌خورند.

باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران بهشتی است برای کتاب‌خوان‌ها و دوستداران کتاب. در این مجموعه فرهنگی، مکان‌های تفریحی زیادی مانند سالن‌های سینما، فروشگاه‌های فرهنگی، کافه، فضای سبز و فضاهای متنوعی برای بازی در نظر گرفته شده‌اند. با بازدید از باغ کتاب می‌توانید ساعات خوشی را در کنار خانواده و دوستان خود سپری کنید.

از هر شهری قصد پرواز به تهران و بازدید از جاهای دیدنی آن را داشته باشید، تنها کافی است به وب‌سایت و اپلیکیشن اسنپ تریپ رجوع کنید. به‌عنوان مثال، رزرو بلیط هواپیما کرمان تهران در اسنپ تریپ را می‌توانید در مدت زمان کوتاهی انجام دهید.

جاهای دیدنی پایتخت

برج میلاد

برج میلاد را می‌توان از اکثر نقاط شهر مشاهده کرد. در این برج 435 متری، امکانات گردشگری و تفریحی زیادی قرار دارند. از جمله امکانات تفریحی و دیدنی برج میلاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سینما گیم برج میلاد
  • اتاق فرار
  • زیپ لاین و برج معلق
  • شهربازی
  • بولینگ و بیلیارد
  • رستوران گردان
  • مراکز خرید

بام تهران

برای کسانی که اهل کوه‌نوردی و ترشح آدرنالین هستند، بازدید از بام تهران را پیشنهاد می‌کنیم. با حضور در این مکان می‌توانید از آلودگی هوای تهران فاصله بگیرید و ساعاتی را به تفریح و سرگرمی بپردازید. از فعالیت‌های مفرح در بام تهران می‌توان به ترامپولین، بانجی جامپینگ، صخره‌نوردی، زیپ لاین و … اشاره کرد.

برای رزرو بلیط پرواز به پایتخت و حضور در بام تهران از هرکدام از شهرهای کشور، کار سختی در پیش ندارید. خرید بلیط به مقصد تهران مانند بلیط هواپیما کرمان تهران در اسنپ تریپ تنها با چند کلیک ساده امکان‌پذیر است. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما کلیک کنید تا بهتر برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

دربند

یکی از مکان‌های خوش آب‌و‌هوای تهران که از گذشته محلی برای گشت‌و‌گذار ساکنین شهر بوده، دربند است. وجود رستوران‌های مختلف، طبیعت بی‌نظیر، خوراکی‌های رنگارنگ و … لحظات خاطره‌انگیزی را برای گردشگران رقم می‌زند. با حضور در منطقه کوهستانی دربند می‌توانید تصویری دیگر از شهر تهران را مشاهده کنید.

جمع‌بندی

درست است که شهر تهران به آلودگی هوا و شلوغی شناخته می‌شود، اما این شهر جنبه‌های دیگری نیز دارد. جاهای دیدنی پایتخت آنقدر زیاد هستند که مطمئنا از تماشای آن‌ها ناامید نخواهید شد. برای رزرو بلیط هواپیما، تنها کافی است به وب‌سایت اسنپ تریپ مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *