تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, تهرانگردی

پارک خرگوش دره | بوستانی جذاب در نزدیکی ورزشگاه آزادی 

اجاره ماشین در دبی تور تابستان 1403 تور لحظه آخری

در این مقاله از معرفی جاهای تفریحی تهران تصمیم گرفتیم تا پارک خرگوش دره را به شما علاقمند به تفریح و گردش معرفی کنیم. پس اگر برنامه سفر در تهران را دارید تا انتهای این مقاله با مجله سفر و گردشگری تاپ تراول همراه باشید.

پارک خرگوش دره، به عنوان یکی از پارک‌های جنگلی محدوده غربی تهران شناخته می‌شود. این پارک با مساحتی بیش از 800 هزار متر مربع در نزدیکی پارک جنگلی چیتگر قرار دارد و به عنوان یکی از ریه‌های تنفسی شهر تهران عمل می‌کند. پارک خرگوش دره رسماً در سال 1343 تأسیس شده است.

پارک جنگلی خرگوش دره تهران
پارک جنگلی خرگوش دره تهران

پوشش گیاهی پارک خرگوش دره

پوشش گیاهی این مجموعه عمدتاً شامل درختان کاج، سرو، اقاقیا و زبان گنجشک است. این بوستان به عنوان بخشی از کمربند سبز تهران به شمار می‌رود و با هدف بهبود کیفیت هوای تهران احداث شده است. در این پارک، بوستان مسافران با مساحت ۱۲ هکتار به منظور اسکان موقت مسافران و تماشاچیان مسابقات فوتبال ساخته و راه‌اندازی شده است.

امکانات رفاهی پارک خرگوش دره

این پارک جنگلی دارای امکاناتی نظیر زمین ورزشی، زمین بازی برای کودکان، سکوهایی برای نشستن، سرویس‌های بهداشتی، فضاهای مناسب برای چادر زدن، مکان‌هایی برای بازی و آلاچیق است. با این حال، تعداد این امکانات رفاهی بسیار محدود است.

پارک جنگلی خرگوش دره تهران

پارک خرگوش دره کجاست ؟

آدرس: تهران، شمال اتوبان تهران-کرج، پس از بلوار غربی استادیوم آزادی. ( آدرس روی نقشه )

پارک خرگوش دره با خودروی شخصی : برای دسترسی به این پارک، پس از ورود به اتوبان تهران-کرج و عبور از بلوار غربی استادیوم آزادی، به سمت بلوار چوگان که ورودی اصلی ورزشگاه آزادی است حرکت کنید. با طی این مسیر به پارک جنگلی خرگوش دره خواهید رسید.

در صورت استفاده از وسیله نقلیه شخصی، مکان‌های کافی برای پارک خودرو موجود است.

پارک خرگوش دره با مترو :در خط ۵ مترو تهران به کرج، در ایستگاه چیتگر پیاده شده و با استفاده از اتوبوس‌های پایانه مترو یا تاکسی‌ها، به پارک جنگلی خرگوش دره رفت.

ساعتکاری : بازدید از پارک جنگلی خرگوش دره، همچون بسیاری دیگر از پارک‌های تهران، رایگان است و می‌توان به صورت ۲۴ ساعته از آن بازدید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *