تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مشهد

بانجی جامپینگ مشهد { آدرس + ساعت کاری + توضیحات } 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

اگر از آن دسته افرادی هستید که سرشان برای تفریحات متفاوت و هیجان‌ انگیز درد می‌کند، امتحان کردن بانجی جامپینگ مشهد می‌تواند سرگرمی ایده‌آل و خاطره‌انگیزی برای شما باشد. بانجی جامپینگ، یکی از ورزش‌ های بسیار هیجان‌ انگیز و تا حدودی غیرمتعارف محسوب می‌شود که در کلان‌ شهرهای مختلف کشور گسترش یافته‌ است. یکی از آن‌ ها در مجموعه گردشگری چالیدره مشهد قرار دارد. در طول سفرتان به مشهد، حتما آن را امتحان کنید و طعم لذت را بچشید.

بانجی جامپینگ مشهد

بانجی جامپینگ چیست؟

بانجی جامپینگ مشهد ورزشی مهیج و جذاب است که برای انجام آن باید بر ترس خود غلبه کنید؛ چرا که شما را به یک‌سری طناب‌های مخصوص می‌بندند و سپس باید از ارتفاع بسیار زیادی پرش نمایید. خاصیت ارتجاعی طنابی که به شما متصل شده‌است، سبب می‌گردد  وقتی نصف مسیر را پیمودید، در هوا معلق بمانید و مقداری بالا و پایین بروید. ضروری است که تمام اصول و نکات ایمنی مهم در این ورزش رعایت شود تا شما به صورتی مطمئن و بدون هیچ‌گونه خطری از لحظات خود لذت ببرید.

شما می‌توانید این ورزش را به شیوه‌های مختلفی انجام دهید. مثلا از روی سکوهایی با ارتفاع زیاد بپرید یا از روی جرثقیل آن را امتحان نمایید. حتی در موقعیت‌های پیشرفته‌تر، پرش از هلیکوپتر نیز امکان‌پذیر است. مسلما هر چه ارتفاع انتخابی بیشتر و شرایط پیچیده‌تر باشد، رعب و وحشت بیشتری وجود شما را فرا خواهد گرفت.

راه اندازی

پروژه بانجی جامپینگ مشهد که یکی از بهترین تفریحات این مجموعه به حساب می‌آید، توسط برادران رضوی در چالیدره مشهد ایجاد شده است. منطقه گردشگری چالیدره که از طریق مشارکت نمودن شرکت آب منطقه‌ای خراسان و شهرداری طرقبه بین سال‌های 1376 الی 1381 احداث شده‌است، در فاصله 17 کیلومتری شهر قرار دارد. بانجی جامپینگ مشهد، مجهز به امکانات و ایمنی لازم جهت رقم زدن اوقاتی شاد و خاطره‌انگیز برای افراد است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

ارتفاع بانجی

در مجموع، کشور ما دارای دونمونه سکوی پرش بانجی جامپینگ است که به طور معمول ارتفاع 40 یا 60 متری دارند. ارتفاع بانجی جامپینگ مشهد از نوع 40 متری است که شما می‌توانید با پرش از آن، آدرنالین خون خود را بالا ببرید و حس پروازی پرشور را تجربه نمایید. بهترین زمان مراجعه به این مجموعه و انجام بانجی جامپینگ، فصل تابستان است. البته در کنار آن، امکانات تفریحی متعدد دیگری همانند برج گردان، ترن کوهستان، تله‌سیژ، کشتی تفریحی، اسکله تفریحی، عکاسخانه سنتی و غیره برای خلق لحظاتی به یادماندنی نیز فراهم گردیده‌ است.

تجهیزات لازم

از آنجایی که بانجی جامپینگ ورزشی حساس و دقیق به شمار می‌آید، ضرروی است که برای انجام آن، یک‌سری لوازم ایمنی و استاندارد را در اختیارتان قرار دهند. از جمله وسایل مهم و لازم آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • هارنس: یک‌سری جلیقه‌ها جهت امنیت و حفاظت بیشتر
  • ساق‌بند و قوزک‌بند: از جمله لوازم اجباری
  • طناب دارای خاصیت فنری: متصل به هارنس و قوزک‌بند جهت تاب آوردن در برابر فشارو شکی ناگهانی (معمولا دارای پوشش پلاستیکی)

قوانین 

پیش از اقدام برای تجربه بانجی جامپینگ، شما باید یک‌سری نکات را رعایت کنید و در نظر داشته باشید تا از لحاظ ایمنی مشکلی برای شما پیش نیاید و شما بتوانید در سلامت کامل این تفریح هیجان‌انگیز را تجربه کنید. موارد زیر اشاره به قوانین استفاده از بانجی جامپینگ مشهد دارد.

  • بهتر است از لباسی راحت، در حین انجام بانجی جامپینگ استفاده کنید.
  • محدوده وزنی مجاز افراد بین 40 تا 115 کیلوگرم است.
  • افراد با رنج سنی 15 تا 60 سال نیز می‌توانند شرکت نمایند.
  • اگر بیماری یا مشکل خاصی دارید، حتما قبل از انجام بانجی جامپینگ به مسئول آن اطلاع دهید؛ چرا که استفاده از این بازی برای افراد دارای فشار خون بالا، مشکلات عصبی، بیماری‌های قلبی عروقی یا ریوی، مشکلات تنفسی طی یک سال گذشته، بیماری صرع و سابقه تشنج، سابقه انجام عمل جراحی چشم (مثل لیزیک) و دیگر جراحی‌های خاص تازه انجام شده و همنیطور زنان باردار ممنوع است.
  • اگر از لنز استفاده می‌کنید، قبل از انجام بانجی جامپینگ لنز را از چشمان خود خارج نمایید.

بانجی جامپینگ مشهد

هزینه

اگر تمایل به شرکت در بانجی جامپینگ مشهد دارید، باید بدانید که این ورزش، تفریحی به نسبت گران محسوب می‌شود؛ اما هزینه آن در میان شهر و مناطق مختلف، تفاوت‌هایی دارد. در حال حاضر، حداقل قیمتی را که برای بانجی جامپینگ مشهد می‌توان در نظر گرفت، 150 هزار تومان است.

ساعت کاری

در حالت عادی، بخش اختصاص داده شده به بانجی جامپینگ در مجموعه گردشگری چالیدره، هر روزه از ساعت 10 صبح الی 10 شب فعالیت دارد و آماده پذیرش بازدیدکنندگان است؛ اما در صورتی که شرایط جوی و آب‌وهوا مناسب نباشد (مثلا روزهای بسیار سرد)، فعالیت خود را متوقف می‌نماید یا در بعضی روزها، به علت یک‌سری مناسبت‌ها، می‌تواند ساعت کاری خود را مقداری تغییر دهد.

دسترسی

اگر قصد رفتن به چالیدره و تجربه بانجی جامپینگ را دارید، لازم است بدانید که می‌توانید به وسیله خودرو شخصی، اتوبوس و همینطور مترو به آنجا بروید. بهترین روش، همان خودروی شخصی است؛ چرا که اینگونه خیالتان از بابت گذر زمان و رفت‌وآمد بی‌دردسر راحت می‌شود. در صورتی که به هر دلیلی مایل به استفاده از اتوبوس بودید، باید از هر نقطه‌ای که در آن قرار دارید، ایستگاه خطوط با مقصد طرقبه را پیدا کنید و سوار شوید. سپس در میدان اصلی، اتوبوس را ترک و بقیه مسیر را با تاکسی طی نمایید. لازم به ذکر است که سرویس‌دهی خطوط مترو مشهد، تا انتهای بلوار وکیل آباد بوده و در صورت استفاده از مترو، باید بقیه مسیر را با اتوبوس یا تاکسی ادامه دهید.

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، جاده طرقبه، کیلومتر 2، جاده نغندر، مجموعه گردشگری چالیدره

شماره تماس مجموعه: 05134227125

سخن پایانی

بانجی جامپینگ مشهد، واقع در مجموعه گردشگری چالیدره، ورزش به نسبت رعب‌‌آور و سرشار از هیجان به حساب می‌آید که تصمیم به شرکت در آن دل و جرئت زیادی را می‌طلبد. بستن طناب به خود و پریدن از سکویی به ارتفاع 40 متر برای افراد ماجراجو و پرشور، بی‌شک اتفاقی متفاوت و جذاب است که اینگونه می‌توانند یک تخلیه انرژی درست و حسابی را تجربه کنند که تا مدت‌ها در یادشان بماند. تمامی نکات ایمنی برای انجام آن می‌بایست رعایت شود؛ اگر قصد سفر به مشهد و بازدید از مجموعه گردشگری چالیدره را دارید، امتحان نمودن بانجی جامپینگ، می‌تواند یکی ازگزینه‌های انتخابی شما برای تجربه یک تفریح و سرگرمی‌ مهیج باشد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *