تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مهاجرت و اقامت, ویزا

روش های اخذ اقامت کانادا در سال ۲۰۲۳ برای ایرانیان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

همانطور که می دانید، هر ساله تعداد زیادی از ایرانیان موفق به مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت کانادا می گردند.

از 3 روش اصلی  مهاجرت به کانادا، اقامت سرمایه گذاری و کاری این کشور مناسب ترین و پر مخاطب ترین راه اخذ اقامت دائم آن می باشد.

2 تا از محبوب ترین راه های گرفتن اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری و کار، در این مقاله به طور مختصر بررسی گردیده است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع و همینطور 0 تا 100 امور مهاجرتی کشور کانادا و  اخذ ویزای کانادا دیگر کشور های جهان، به وبسایت RoyalApply.com مراجعه بفرمایید.

روش های اخذ اقامت کانادا در سال 2023 برای ایرانیان

مزایای اقامت دائم در کشور کانادا

عوامل متعددی کشور کانادا را به یکی از بهترین کشور های جهان برای مهاجرت تبدیل می کند، به عنوان مثال:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
  • فرصت های شغلی زیاد: کانادا مدت طولانی ایست که با مشکل کمبود نیروی کار مواجه است که با شیوع پاندمی کووید-19 شرایط آن بد تر نیز شده است. نرخ بیکاری در پایین ترین میزان خود در سال های اخیر قرار دارد و موقعیت شغلی آنقدر افزایش یافته که دولت کانادا وجود یک میلیون موقیت شغلی خالی را اعلام کرد. از سال 2010 تعداد استخدام های مهاجرین در مشاغل مختلف 39 درصد افزایش یافته است. این آمار نشان دهنده نیاز شدید کشور کانادا به نیروی کار متخصص برای کار در این کشور را نشان می دهد.
  • سیستم آموزشی برتر: طبق آمار، کانادا دارای بالاترین درصد افراد تحصیل کرده میان تمام کشور های جهان است به طوریکه که بیش از 56% جمعیت این کشور تحصیلات دانشگاهی دارند. جالبست بدانید که 23.7% دانشجویان مشغول به تحصیل در این کشور، دانشجویان مهاجر هستند.
  • سیستم درمانی همگانی: دسترسی به خدمات درمانی در این کشور، از حقوق اساسی حقوق اساسی شهروندان کانادایی می باشد. سیستم بیمه درمانی ملی کانادا ضمانت می دهد که هیچ شهروند کانادایی یا مقیم دائم آن، به دلیل هزینه های مالی، از دسترسی به مراقبت های پزشکی منع نخواهد شد.
  • امنیت: کانادا در طی سال های اخیر به طور منظم در لیست 10 کشور امن دنیا قرار می گیرد.
  • اقتصاد رو به رشد: این کشور همواره یکی از پایدارترین اقتصاد های جهانی بوده و در حالی که اکثر کشور ها پس از شیوع پاندمی کووید-19 با مشکلات اقتصادی فراوانی مواجه شدند، اقتصاد این کشور یکی از بالاترین رشد های خود را (6.7%) تجربه کرد و یکی از عوامل تاثیر گذار بر این موضوع استقبال این کشور از تعداد زیادی از مهاجران بود.

راه های مهاجرت به کشور کانادا

اگر بخواهیم تمامی روش های مهاجرتی که منجر به اخذ اقامت کشور کانادا می شوند را دسته بندی کنیم، به سه دسته بندی اصلی می رسیم. روش های اقتصادی، روش های خانوادگی و پناهندگی. گرچه دولت کانادا هر ساله به تعداد اندکی از افراد که در خاک این کشور بدون داشتن اقامت در حال زندگی می باشند، تحت عنوان امور بشر دوستانه، اقامت دائم اعطا می کند اما این روش بسیار محدود بوده و شرایط بسیار سخت و خاصی دارد. به غیر از روش های یاد شده، هیچ روش دیگری برای ماندن دائمی در این کشور و اخذ شهروندی آن وجود ندارد.

مهاجرت دائم به کشور کانادا- روش های مربوط به امور اقتصادی

در میان 3 دسته بندی یاد شده، محبوب ترین پروسه برای اخذ PR کشور کانادا این راه های مرتبط با امور اقتصادی می باشند. در این روش شما نیازی به داشتن خانواده در این کشور یا تحمل شرایط بسیار سخت پناهندگی ندارید. تنها راه مطمئن و موجود برای اینکه خود و خانوادتان را برای زندگی دائمی به کشور کانادا ببرید، روش های مهاجرتی اقتصادی این کشور می باشد. این روش ها تحت دو دسته بندی قرار می گیرند. آن هایی که شما برای فردی، شرکتی یا استانی کار می کنید و آن هایی که شما به صورت خویش فرما، سرمایه گذاری قابل توجهی در این کشور می کنید که در ادامه محبوب ترین پروسه هر یک از این روش ها آورده شده است.

روش های اخذ اقامت کانادا در سال 2023 برای ایرانیان

  • روش کاری

اکسپرس اینتری Express Entry

این روش سریع ترین و محبوب ترین راه مهاجرت دائم به کشور کانادا است. کانادا قصد دارد به بیش از 300 هزار نفر تا سال 2025 از طریق این روش اقامت دائم اعطا کند. اساس کار این برنامه اینست که متقاضیان بر اساس رزومه کاری و تحصیلی خود طبق سیستم امتیاز دهی جامع اداره مهاجرت کانادا (CRS) امتیاز دریافت می کنند. عواملی دیگر همچون سن، وضعیت تاهل و سطح زبان انگلیسی و فرانسوی او نیز در این امتیاز دهی تاثیر گذار است. در صورتیکه که متقاضی امتیاز حداقلی 485 از 600 را کسب کند وارد لیست افراد واجد الشرایط می گردد و پروسه رسیدگی به پرونده او ادامه آغاز می گردد.

هزینه روش اکسپرس اینتری

مجموع کلیه هزینه های این روش، با احتساب هزینه ها آزمایشات پزشکی و آزمون های زبان مورد نیاز، برای یک فرد مجرد حدود 2300 دلار کانادا و برای یک زوج حدود 4500 دلار کانادا می باشد. در مقابل روش های دیگر موجود برای اخذ اقامت دائم این کشور، یکی از کم هزینه ترین روش های حال حاضر می باشد.

زمان تقریبی

یکی از نقاط قوت روش اکسپرس اینتری، مدت زمان بسیار کم بررسی پرونده ها می باشد. به طور متوسط پرونده متقاضیان اکسپرس اینتری تنها در مدت کوتاه 6 ماه بررسی می شود. یعنی کل پروسه متقاضی از ابتدای شروع پرونده اش تا دریافت اقامت دائم (PR) خود، 6 ماه زمان می برد.

عوامل موثر و تاثیر گذار در اخذ امتیاز مورد نیاز در پروسه اکسپرس اینتری

  • سن متقاضی: متقاضیان بالای 18 سال با توجه به جدول امتیاز بندی سنی، می توانند امتیازی بین 0 تا 110 کسب کنند. بالاترین امتیاز به افرادی که سن آن ها در بازه ی 20 تا 29 سال می باشد تعلق دارد.
  • سطح تحصیلات: میزان تحصیلات افراد رابطه مستقیم با امتیازی که کسب می کنند، دارد. افرادی که تحصیلاتشان زیر دیپلم است 0 امتیاز و افرادی که دکتری دارند، 150 امتیاز کسب می کنند. داشتن یک لیسانس نیز 120 برای هر شخص خواهد داشت.
  • سابقه کار: داشتن سابقه بالا در افزایش شانس متقاضیان این روش بسیار موثر است. داشتن سابقه کار بالای 5 سال می تواند 80 امتیاز به شما اضافه کند.
  • سطح زبان: اگر چه برای این روش داشتن سطح زبان بالا ضروری نیست اما داشتن حداقل 6 در هر مهارت آزمون آیلتس اجباری است.

روش های اخذ اقامت کانادا در سال 2023 برای ایرانیان

  • پروسه سرمایه گذاری

الف) برنامه سرمایه گذاری کبک

پس از بسته شدن برنامه های سرمایه گذاری فدرال کانادا، به مبلغ 800 هزار دلار کانادا، سزمایه گذاری در استان کبک به یکی از تنها روش مهاجرتی کانادا از طریق سرمایه گذاری تبدیل شد. زیر نظر توافق کانادا- کبک، این استان قوانین و برنامه های مهاجرتی سرمایه گذاری مختص به خود را دارد که زیر نظر شرایط و قوانین فدرال کانادا نمی باشد. تمامی متقاضیان روش سرمایه گذاری در استان کبک، باید به قصد زندگی در این استان، به کانادا سفر کنند. افرادی که به دنبال اقامت از طریق سرمایه گذاری در کشور کانادا، استان کبک، می باشند باید به میزان حداقل 800 هزار دلار کانادایی معادل حدودی 30 میلیارد تومان، در این استان سرمایه گذاری کنند. همینطور این افراد باید حداقل 1.6 میلیون دلار کانادا معادل 60 میلیارد تومان، دارایی خالص داشته باشند. همانگونه که مشخص است هزینه اقامت از طریق سرمایه گذاری بسیار بیشتر از روش های دیگر است و مختص افرادیست که سرمایه زیادی را در اختیار دارند. در این روش آشنایی با زبان انگلیسی اجباری نبوده و همینطور سن متقاضی تاثیری در پرونده اش نخواهد داشت. سرمایه گذاری که شخص انجام می دهد، در صورت سودمند بودن می تواند ماهانه ارزش افزوده برای او به همراه داشته باشد. متقاضی از این طریق این روش می تواند همراه خانواده اش به کشور کانادا مهاجرت کرده و در این کشور زندگی کند.

ب) برنامه کارآفرینان کبک

یکی از برنامه های دیگری که زیر نظر استان کبک بوده و جدا از شرایط و ضوابط دولت فدرال کانادا بوده، برنامه کارآفرینی در کبک می باشد. شرایط این روش راحت تر از روش سرمایه گذاری بوده و میزان حداقل دارایی به مراتب کمتری نیاز است. این برنامه دو مسیر دارد. در مسیر اول، متقاضیان برای واجد الشرایط شدن باید کسب و کاری را که مدیریت می کنند، توسط موسسات همچون مراکز کارآفرینی دانشگاه ها، پشتیبانی شده باشد. به بیانی دیگر باید کسب و کار نو آورانه باشد و شانس موفقیت بالایی نیز داشته باشد. در مسیر دوم نیز، متقاضی باید یک کسب و کار نوآورانه را در کبک تشکیل داده و مدیریت کند. متقاضی باید دارایی خالصی معادل حداقل 900 هزار دلار کانادا داشته باشد و باید مبلغ 200 هزار دلار را، به صورت سپرده تضمینی به عنوان تضمین اینکه کسب و کار پیشنهادیش تشکیل خواهد شد، در بانک قرار دهد. هنگام تشکیل کسب و کار او، این مبلغ عودت داده خواهد شد تا شخص بتواند در برنامه کسب و کارش از آن استفاده کند. برای کسب و کار هایی که قرار است خارج از مونترال به وجود بیایند، مبلغ حداقل 200 هزار دلار کانادا و آن ها که داخل مونترال خواهند بود، 300 هزار دلار کانادا مورد نیاز است.

سخن پایانی

کانادا که همواره در لیست محبوب ترین و پر متقاضی ترین مقاصد جهان برای مهاجرت قرار می گیرید، می تواند انتخابی مناسب برای افرادی که به دنبال کار و یا سرمایه گذاری در این کشورند باشد،  زیرا که یکی از 3 راه ممکن برای اخذ اقامت دائم و در نهایت شهروندی این کشور زیبا روش های آورده شده است. اگر شما بستگان نزدیکی که شهروند یا مقیم دائم کانادا باشند، ندارید و یا تصمیمتان پناهندگی در این کشور نیست، تنها راه ممکن برایتان استفاده از پروسه های کاری و سرمایه گذاری است. برای دسترسی به اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت دائم به کشور کانادا و دیگر کشور های جهان، می توانید به موسسه مهاجرتی رویال اپلای مراجعه بفرمایید.

با کارشناسان و وکلای با تجربه مقیم کانادا و آمریکا شرکت مهاجرتی رویال اپلای همراه باشید

شرکت مهاجرتی رویال اپلای

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱-۲۲۴۰۸۱۸۱-۲۲۴۰۷۱۷۱


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *