تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, تهرانگردی, راهنمای مراکز خرید, رپورتاژ آگهی

ایران مال و بازار چارسو، معرفی دو مرکز تجاری مهم 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

ایران مال و بازار چارسو

ایران مال یکی از مراکز تجاری مهم پایتخت است که از عمر بازگشایی آن مدت زیادی نمی‌گذرد، اما به یکی از مهم‌ترین مجموعه‎‌های تجاری و تفریحی تهران تبدیل شده است. در این مطلب قصد داریم به‌طور خلاصه این مجموعه را به شما معرفی کنیم. همچنین در این مطلب سری به حوالی خیابان جمهوری می‌زنیم و یکی دیگر از مراکز تجاری تهران با نام بازار چارسو را بررسی می‌کنیم.

ایران مال و بازار چارسو

ایران مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید خاورمیانه

پروژه موفق ایران مال در تهران، عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. این مرکز تجاری عظیم با وجود این‌که هنوز بسیاری از قسمت‌های آن به بهره‌برداری نرسیده، یکی از جاذبه‌های شهر تهران محسوب می‌شود. ایران مال که نام دیگر آن بازار بزرگ ایران است، فقط یک مرکز خرید محسوب نمی‌شود. توجه به فرهنگ و مذهب ایرانی و همچنین فراهم کردن رفاه بازدیدکنندگان و ایجاد مکان‌های تفریحی، از دیگر اهداف این پروژه بوده است.

ایران مال و بازار چارسو


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

به ایران مال برویم

به محض ورود به ایران مال، معماری و طراحی این پروژه توجه شما را به خود جلب می‌کند. این سازه از طبقات مختلفی ساخته شده و از همکف تا بام، فضاهایی برای تفریح و خرید تعبیه شده است. در طبقات همکف و اول آن علاوه‌بر مراکز تفریحی، بخش‌هایی همچمون دفاتر اداری و سازه مسجد، آب‌نما، هایپراستار، فودکورت، پیست یخ و… وجود دارد.

طبقه دوم ایران مال یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آن است و شامل باغ دیدار، باغ ماهان، کافه سینما و از همه مهم‌تر «کتابخانه جندی شاپور» و «تیمچه حاج علی اکبر» است. کتابخانه جندی شاپور شما را به یاد فیلم «هری پاتر» و کتابخانه «هاگوارتز» می‌اندازد. معماری این کتابخانه مشابه کتابخانه «دانشگاه آکسفورد» است که محل فیلمبرداری هری پاتر بوده است. تیمچه حاج علی اکبر نیز به سبک معماری بازارچه‌های سنتی بنا شده و در آن بخش‌های مختلفی برای خرید صنایع دستی، فرش، سوغات و… وجود دارد. تالار آینه و شربت‌خانه نیز از بخش‌های دیگر بازارچه سنتی ایران مال است.

طبقه سوم و پشت بام نیز به مراکز تفریحی همچون شهربازی، سینما، گالری، فودکورت، مجموعه‌های ورزشی و… اختصاص داده شده است. برای رفتن به ایران مال باید به سمت منطقه 22 تهران حرکت کنید. آزادراه تهران-کرج و بزرگراه شهید خرازی، مسیرهای دسترسی به این مجموعه هستند. درب ایران مال از 9 صبح تا 10 شب به روی عموم باز است. برای دست‌یابی به اطلاعات بیشتر درباره پروژه ایران مال، می‌توانید سری به مجله گردشگری نابرو بزنید و نام این مرکز تجاری را در سایت نابرو جستجو کنید.

ایران مال و بازار چارسو

بازار چارسو، فروش محصولات تکنولوژی در تهران

یکی دیگر از مراکز تجاری تهران که مجله گردشگری نابرو به طور مفصل به آن پرداخته، بازار چارسو در ضلع جنوب شرقی تقاطع خیابان جمهوری و حافظ است. این مجموعه هفت طبقه، بزرگ‌ترین بازار دیجیتال تهران است و با بازار علاالدین رقابت می‌کند. بازار چارسو به دلیل معماری و طراحی زیبای ساختمان و تنوع و کیفیت محصولات، از سایر مراکز فروش محصولات دیجیتالی در محدوده جمهوری متمایز است.

طراحی بازار چارسو به حدی زیبا و متمایز بود که گروه معماری این مجموعه به سرپرستی آقای «محمد مجیدی»، موفق به دریافت رتبه سوم جایزه معمار در سال 95 شدند. فروشگاه‌های LG، سیب طلایی هوشمند (خدمات محصولات اپل) و سامسونگ از بخش‌های مهم بازار چاسو هستند. در سایر بخش‌های چارسو نیز محصولات دیگر تکنولوژی همچون کنسول‌های بازی، لوازم صوتی و… را خواهید دید. همچنین فروشگاهی در بازار چارسو وجود دارد که می‌توانید انواع سازهای موسیقی را مانند پیانو، گیتار برقی و… در آن پیدا کنید.

ایران مال و بازار چارسو

فودکورت و سینمای چارسو

در طبقه پنجم بازار چارسو، به فودکورت این مجموعه اختصاص داده شده است. شما می‌توانید در آن انواع غذاهای ایتالیایی، مدیترانه‌ای، ایرانی، فست‌فود و… نوش جان کنید. در طبقه هفتم چارسو نیز 6 سالن بزرگ سینما واقع شده و در روزهای آخر هفته با جمعیت بسیاری در این طبقه روبه‌رو خواهید شد. برای آن‌که در مورد بازار چارسو و فروشگا‌ه‌ها و سایر بخش‌های آن بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم که سری به مجله گردشگری نابرو بزنید و کلمه چارسو را در آن جستجو کنید.

ایران مال و بازار چارسو

دیگر مراکز تجاری تهران

در شمال، جوب، غرب و شرق پایتخت، مراکز تجاری و تفریحی بسیاری وجود دارد که امروزه از جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شوند. مجله گردشگری نابرو شما را برای آشنایی با هریک از این مجموعه‌ها راهنمایی خواهد کرد.

ایران مال و بازار چارسو


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *