تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
معرفی هتل, یزد

هتل موزه فهادان یزد ، یادگار دوران قاجار 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

هتل موزه فهادان یزد

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با هتل موزه فهادان یزد آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

در محله ی فهادان یزد تعداد زیادی خانه ی قدیمی که متعلق به بزرگان و ثروتمندان شهر بوده قرار دارد که امروزه به اقامتگاه بومگردی و هتل تغییر کاربری داده اند‌. هتل فهادان از مشهورترین و بزرگترین آنهاست.

هتل موزه فهادان در ساختمانی تاریخی معروف به خانه تهرانی ها احداث گردیده است، این ساختمان در دوره قاجاریه بنا شده و حدود 250 سال پیش در اختیار خانواده ای به نام تهرانی بوده است که از تجار قدیم در حوزه فرش و زیر انداز بوده اند. زیبایی بنا و بزرگی آن باعث شده بود تا هتل موزه فهادان یزد مدت زمانی نیز به عنوان دفتر کنسول گری اقتصادی برخی کشورهای اروپایی همچون فرانسه و آلمان در منطقه مورد استفاده قرار بگیرد و هم اکنون نیز به ثبت آثار تاریخی ایران رسیده است.

هتل موزه فهادان یزدهتل از ۳ حیاط اصلی، عمارت کلاه فرنگی، هشتی، سرداب، ۳بادگیر، نارنجستان، تالار و…. تشکیل شده است. همچنین بام خانه به کافه تبدیل شده است. حیاط اصلی توسط پارچه ای قدیمی با نقوش رنگی مسقف شده و به فضای رستوران اختصاص داده شده است‌. اتاقهای سه دری، درهای چوبی و شیشه های رنگی و وسایل قدیمی به زیبایی این محل افزوده است‌.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

هتل فهادان در قلب بافت تاریخی یزد، روبروی بنای تاریخی زندان اسکندر و جنب بقعه هزار ساله دوازده امام قرار گرفته است و گردشگران می توانند با چند دقیقه قدم زدن از زیباترین بناهای تاریخی شهر یزد دیدن کنند. علاوه بر آن میتوانند از دوچرخه های موجود در ایستگاه دوچرخه سواری مهر  یا کالسکه جهت گشت و گذار در بافت تاریخی استفاده کنند.

هتل موزه فهادان یزددر واقع قرارگیری در یکی از بهترین مناطق گردشگری یزد و نزدیکی به آثار تاریخی نظیر خانه لاری‌ها و خانه ملک‌زاده ازمزایای این هتل به شمار می‌رود. میهمانان می‌توانند با چند دقیقه پیاده‌روی از این آثار دیدن کنند. به‌علاوه هتل دسترسی بسیار راحتی به دیگر مراکز دیدنی شهر ازجمله مسجد جامع، مجموعه امیرچخماق، آتشکده زرتشتیان، باغ دولت‌آباد و غیره دارد.

اگر به اقامت در هتلی سنتی با معماری اصیل و دسترسی‌‌های راحت علاقه دارید این هتل موزه زیبا را از دست ندهید. این هتل با 28 اتاق پذیرای میهمانان گرامی ‌است. اتاق‌ها با پنجره‌هایی که رو به حیاط باز می‌شوند دورتادور حیاط مرکزی قرار گرفته‌ و به صورت اتاق‌های یک تا پنج‌تخته وVIP دوتخته ارائه می‌شوند. معماری اصیل و چیدمان سنتی جلوه خاصی به فضای اتاق‌ها بخشیده‌ است.

هتل موزه فهادان یزدازجمله امکانات رفاهی موجود در اتاق‌ها می‌توان به سیستم تهویه‌مطبوع، سیستم سرمایشی و گرمایشی، دسترسی به اینترنت، تلویزیون، فضای نشیمن، یخچال به‌همراه مینی‌بار و حمام اختصاصی هستند. گفتنی است به دلیل طراحی سنتی اکثر اتاق‌ها چندین پله داشته و بعضی اتاق‌ها هم فاقد پنجره هستند. حیاط مرکزی و نارنجستان این هتل به صورت قهوه‌خانه و رستوران سنتی درآمده و با سرو انواع غذاهای ایرانی و غیر ایرانی و نوشیدنی‌های متنوع از میهمانان پذیرایی می‌کند.

هتل موزه فهادان یزدویژگی برجسته هتل وجود گنجینه‌ای از آثار تاریخی و ارزشمندی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. میهمانان می‌توانند ساعت‌ها در این هتل موزه زیبا قدم زده و از این آثار کهن دیدن کنند.ازجمله خدمات هتل برگزاری انواع تورهای گردشگری شامل یزدگردی، کویرنوردی و بازدید از حیات وحش منطقه با راهنمای محلی است. همچنین امکان سوارکاری با اسب و شتر هم فراهم است. دسترسی به اینترنت وای‌فای، خدمات خشک‌شویی، امکان رزرو بلیط هواپیما و قطار، پزشک کشیک و پوشش کامل بیمه برای گردشگران‌ بخش دیگری از امکانات و خدماتی است که در هتل موزه فهادان عرضه می‌شود.

آدرس : یزد – فهادان – روبروی زندان اسکندر – هتل موزه فهادان


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *