تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اصفهان, کاشان

باغ فین کاشان ، نمونه ای از زیباترین باغ های ایران | Fin garden 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

باغ فین کاشان

در این مقاله از مجله گردشگری تاپ تراول درباره باغ فین کاشان که نمونه ای از زیباترین باغ های ایرانی است سخن خواهیم گفت. در ادامه همراه ما باشید.

باغ فین کاشان ، نام یک باغ ایرانی است که حمام فین نیز در آن قرار دارد. مکان نامبرده جایی است که ناصرالدین‌شاه، در سال ۱۸۵۲ میلادیصدراعظم خود امیرکبیر را در آن به قتل رساند. سابقه و قدمت باغ فین و بناهای آن به دوره صفویه بازمی‌گردد.

وسعت باغ بالغ بر ۲۳ هزار مترمربع و شامل یک حیاط مرکزی است که به وسیله دیوار، بارو و برجهای استوانه شکل محصور شده‌است. در مقایسه با بسیاری از باغ‌های ایرانی مشابه، باغ فین با آب قابل توجهی مشروب می‌شود. این باغ تاریخی یکی از پربازدیدترین مکان‌های گردشگری در استان اصفهان است به قسمی که عنوان پربازدیدترین اثر تاریخی این استان در نوروز ۱۳۹۷ را به دست آورد.باغ فین کاشان


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

قطعا یکی از زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین مکان‌های دیدنی در شهر کاشان، باغ زیبای فین است که می‌توان از آن به عنوان نمونه‌ی کاملی از باغ‌های ایرانی نام برد. این مکان از لحاظ تاریخی نیز بسیار مهم و ارزشمند بوده است، به گونه‌ای که در «تاریخ قم» از کهن‌ترین منابع تاریخی در این باره چنین نوشته شده است.

محوطه‌ای چشم‌نواز و مطبوع که از گذشته‌های دور مورد توجه پادشاهان قرار داشته و در دوران دیگر حکمرانان تاریخ از جمله «آل بویه» و «ایلخانان» گسترش یافته و در برخی دوران نیز بازسازی شده است.باغ فین کاشان

حمام فین

دو حمام مهم و تاریخی ایران، در شهر کاشان و در بخش جنوبی باغ فین قرار دارد که به نام‌های حمام بزرگ (حمام سلطنتی، به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شد) و حمام کوچک (حمام خدمتکاران)، شناخته می‌شود.

در بخش خزینه‌ی حمام کوچک، ۷ کاشی به قدمت ۵۰۰ سال وجود دارد.

حمام کوچک در دوران حکومت صفویان ساخته شده و از پیشینه‌ی کهن‌تری نسبت به حمام بزرگ برخوردار است و قتل امیرکبیر، یکی از تلخ‌ترین و مهم‌ترین اتفاقات تاریخی و سیاسی ایران کهن، در آن رخ داده است.

باغ فین کاشان


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *