تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آذربایجان, باکو

نگاهی به برج های شعله باکو 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آشنایی با برج های شعله باکو | سازه های آتشین آذربایجان

در این مقاله از وب سایت تاپ تراول  درباره برج ها آتشین یا همان برج های شعله باکو  آذربایجان سخن خواهیم گفت . پس اگر قصد سفر به شهر باکو آذربایجان را دارید حتما از این نماد این شهر بازدید کنید

امروز اکثر کشورها با مدرنیزه کردن شهرها و ساخت بناهای عجیب و غریب به دنبال جذب گردشگران و توریستها می باشند که کشور آذربایجان نیز جزء این دسته از کشورها می باشد

امروز با رشد روز افزون جمعیت نیاز به ساخت ساختمانهای غول پیکر و آسمان خراش از قبل بیشتر احساس بیشتر احساس می شود که ساخت آسمان خراش های مدرن و پیچیده تر به بازاری رقابتی میان شهر و کشورهای مختلف دنیا تبدیل گشته و هم چنان هم ادامه دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

که برج شلعه باکو نیز یکی از همین موارد ها می باشد.

برج های شعله باکو
برج های شعله باکو

برج های شعله ی باکو

آسمان خراش های شعله ( Baku Flame Towers بلندترین برج های باکو ، پایتخت جمهوری آذربایجان هستند. ارتفاع این برج ها با هم متفاوت هستند بلند ترین آن ها ۱۹۰ متر ( ۶۲۰ فوت ) و کوچک ترینشان ۱۴۰ متر می باشند و شکلی منحنی و کاملا شبیه به شعله های آتش دارند. مساحت کل برج های شعله ۲۴۵,۰۰۰ متر مربع می باشد.

هر یک از ساختمان های این برج کاربری خاصی دارند اولین برج کاملا مسکونی، دومین برج تماما هتل و سومین برج محل قرار گیری دفاتر و مراکز تجاری می باشند.

 در نمای برج های شعله ۱۰,۰۰۰ لامپ ال ای دی که از شرکت های انگلیسی و چینی اوسرام ( osram traxon ) و ورتار ( vetar ) تهیه شده اند به کار رفته اند و برج ها را به صورت صفحه ی نمایش بزرگی در آورده اند که در شب روشن و برج ها را کاملا شبیه به شعله های آتش می کنند. به عبارتی دیگر این ال ای دی ها قابلیت دارند که انواع و اقسام طرح های رنگی و زیبا را روی نمای اصلی برج ها به نمایش در بیاورند.

ساختمان های شعله کاربرد اداری و مسکونی را هم زمان دارند در این برج ها هم هتل برای استراحت و اقامت وجود دارد و هم بلوک های اداری و فروشگاه های لوکس.

با توجه به سابقه ی آتش پرستی در آذربایجان شکل ظاهری این برج ها از آتش که نماد انرژی و ابدیت در باکو است برگرفته اند. از بالا که به برج ها بنگریم گویا به صورت مثلث هستند و هر برج بر روی گوشه ای از این مثلث ساخته شده است.

باکو در سالهای اخیر به یکی از مناطق پربازدید جهان تبدیل شده و پروژه ی ساخت برج های شعله هم برای رونق بخشیدن بیشتر به صنعت گردشگری این شهر بوده است. برای ساخت و ساز این بنا ۳۵۰ میلیون دلار هزینه صرف کرده اند و اتمام این طرح هم از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ میلادی به طول انجامید.

شهر باکو نیروی بالقوه ی زیادی در جذب گردشگر دارد و یکی از بزرگ ترین مکان های نفت خیز جهان می باشد به همین دلیل ساخت برج هایی با طراحی های خاص می تواند به بهتر و جذاب تر شدن این شهر کمک شایانی کند.

معرفی برج های شعله 

به معرفی تک تک برج ها خواهیم پرداخت.

باکو
برج های شعله باکو

۱ ) برج شماره ی یک

اولین ساختمان برج های شعله که بلندترینشان هم هست ۱۹۰ متر ارتفاع و ۳۹ طبقه دارد و کاملا مسکونی می باشد. این برج جنوبی ترین ساختمان برج های است و ۱۳۰ آپارتمان بسیار لوکس و ۳۱۸ اتاق زیبا و لوکس را در خود جای داده است.

از این ساختمان می توان به خوبی دریای خزر را دید و از مناظرش لذت برد. انواع امکانات رفاهی از جمله سالن های وسیع بدنسازی، استخر، آبگرم و … هم برای ساکنان برج های شعله در این قسمت فراهم می باشد.

آذربایجان
برج های شعله باکو

۲ ) برج شماره ی دو

این ساختمان ۱۶۰ متر ارتفاع دارد و شامل ۳۷ طبقه است و شرقی ترین برج به حساب می آید. در این برج تنها هتل وجود دارد؛ هتل هایی  که در باکو از شهرت بالایی برخوردارند. در این بخش یک سالن نهار خوری بزرگ به وسعت ۲۵۰۰ متر مربع و سالن جلسات و همایش به ابعاد گوناگون وجود دارد.

نام هتل موجود در این برج فیرمونت Fairmont ) می باشد، که انواع اتاق های سوئیت، دو تخته، یک تخته، هانی مون و خانوادگی که در مجموع ۳۱۸ اتاق می شود را در خود جای داده است. کیفیت این هتل بسیار قابل توجه و خوب می باشد و جزو هتل های پنج ستاره ی باکو محسوب می شود. حمام ها و اتاق های لوکس این هتل بسیار زبانزد هستند و کارناوال حتما در آینده به صورت جزئی تر به معرفی این هتل خواهد پرداخت.

اما نکته ی جالبی که درباره ی این هتل می توانیم به آن اشاره کنیم امکان برپایی جشن های عروسی و جلسات رسمی در هتل فیرمونت می باشد که بسیار مورد توجه ساکنان آذربایجان و حتی گردشگران از سرار دنیا قرار گرفته است.

برج های شعله باکو
برج های شعله باکو
برج های شعله باکو
برج های شعله باکو

۳ ) برج شماره ی سه

این برج که از همه ی ساختمان های دیگر ارتفاع کمتری دارد ۱۴۰ متر است و ۳۸ طبقه دارد. این برج تنها مخصوص دفاتر و اداره های برج های شعله و در واقع قطب تجاری این آسمان خراش ها است، و این برج غربی ترین برج شعله می باشد.

مساحت برج شماره ی سه شعله ۳۳,۱۱۴ متر مربع است و ۳۳۰۰۰ فروشگاه تجاری و شرکت های گوناگون خصوصی را در خود جای داده است. فروشگاه های برج تجاری هنوز هم به طور کامل بازگشایی نشده اند و بسیاری از آن ها خالی می باشند، اما یکی از نکات قابل توجه این بخش نمایندگی فروش ماشین های لامبورگینی در طبقه ی همکف برج تجاری است که توجه بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می نماید، این فروشگاه اولین نمایندگی اتومبیل های برند لامبورگینی در باکو بود که در سال ۲۰۱۴ در برج شعله آغاز به کار نمود.

اما به زودی قرار است ۶ سالن تئاتر (سالن معروف IMAX ) و سینما، سینمای سه بعدی، سرزمین کودکان، استودیو عکس برداری، ۱۶ رستوران و کافه، سالن بولینگ و … هم در برج سه شعله مورد بهره برداری قرار گیرد.

برج های شعله باکو
برج های شعله باکو

فضای میانی برج ها

در میان این سه برج محوطه ی زیبایی قرار دارد که در آن انواع رستوران ها، سینما و مراکز تفریحی مانند استخر وجود دارد و گردشگران می توانند از ان ها استفاده نمایند.

سینمای برج های شعله که در فضای باز محوطه قرار دارند طرفداران زیادی پیدا کرده اند که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فیلم و هزینه ی بلیت و ساعات پخش فیلم ها می توانید

 می توان گفت در این قسمت به نحوی محوطه ی داخلی برج ها با چشم انداز خیابان و فضای خارج از آن ها ادغام شده است و حس جالبی از زندگی مدرنیزه شده را پیش روی بازدیدکنندگان قرار می دهد،. اغلب دست فروش و خرده فروشان در این ناحیه جمع می شوند و محصولات خود را به فروش می رسانند و در تلاش هستند همه ی ابعاد شهر باکو را به توریستان نشان دهند.

اگر به تصاویر زیر با دقت نگاه کنید فضایی شیشه ای شبیه لانه ی زنبور می بینید در این قسمت علاوه بر اماکن تفریحی امکان پارک ۵۰ اتومبیل هم وجود دارد.

نمای برج

نمای خارجی برج های شعله را از نزدیک که بنگریم مملو از میله های بافته شده هستند که هرکدام ۶۱۰ میلی متر قطر دارند و در فواصل گوناگون به هم جوش داده شده اند، این میله ها جنسی فولادین دارند و بسیار مقاوم هستند.

امروزه ۵۴ درصد از مردم کره ی زمین در شهرها سکونت دارند به همین دلیل چهره ی ساختمان و بناها بخصوص آسمان خراش ها که از سراسر شهر دیده می شوند به امری مهم و حائز اهمیت تبدیل شده اند، برج های شعله با طراحی خاص و نمای زیبایشان به خوبی از عهده ی ماموریتشان بر آمده و توانسته اند شمایل باکو را زیباتر کنند.

برج های شعله را به گردنبندی زیبا بر گردن تپه ها هم تشبیه کرده اند به دلیل آن که از همه ی نقاط باکو بر فراز تپه می درخشد و به شهر جلای خاصی می بخشد.

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *