تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ارمنستان

بهترین تفریحات در ارمنستان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بهترین تفریحات در ارمنستان

در این مقاله از قسمت معرفی کشور ارمنستان قصد داریم بهترین تفریحات در ارمنستان را به شما معرفی کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

ارمنستان با نام رسمی جمهوری ارمنستان،کشوری در قفقاز جنوبی به پایتختی ایروان که از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایران و نخجوان هم مرز است.

مردم ارمنستان بسیار خون گرم و میهمان نواز هستند و به همین دلیل گردشگران خارجی نیز کمتر در این کشور احساس غریبگی می کنند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

ایروان پایتخت و بزرگ ترین شهر جمهوری ارمنستان می باشد که در امتداد رود هرازدان قرار گرفته است. ایروان مرکز اداری، فرهنگی و صنعتی این کشور می باشد.شهر ایروان به وسیله ی یونسکو به عنوان پایتخت جهانی کتاب در سال ۲۰۱۲ (میلادی) برگزیده شد.

مقالات بیشتر بخوانید:

  • سوغات ارمنستان چیست ؟
  • ۵ نکته برای سفر به ارمنستان
  • راهنمای سفر به ارمنستان و ایروان | جاهای دیدنی ارمنستان

صخره نوردی در طبیعت – ایروان

با وجود این واقعیت که ارمنستان پر از کوه است، مشکلی که برای سالن های تخصصی صخره نوردی وجود داشت این بود که بتوانند انجام این ورزش را در باران، سرما و حتی در پایان یک روز کاری ارائه دهند. ” Boulder Town” این شانس را برای توریست ها و افراد محلی به وجود آورد که بتوانند از یک نوع “صخره” به طور مستقیم در ایروان، در یک سالن تخصصی که در آنجا میتوان تمامی تجهیزات و وسایل لازم را پیدا کرد صخره نوردی کنند. Boulder Town نه تنها از کوهنوردان حرفه ای، بلکه از افراد مبتدی که مایل به انجام این ورزش هستند استقبال می کند و برای همه افراد بالاتر از 7 سال قابل استفاده خواهد بود.

بهترین تفریحات در ارمنستان
بهترین تفریحات در ارمنستان

زیپلاین در ارمنستان

انسان بیش از ۴ قرن آرزو داشت که پرواز کند. ما در این نسل بسیار خوش شانس هستیم که در دوره ی  پاراگلایدرها، هلکوپتر ها، هواپیما ها و چتربازی ها  قرار داریم و هر زمان که بخواهیم می توانیم از آن ها استفاده کنیم. یکی دیگر از راه هایی که ما به آسانی به آن دسترسی داریم و می توانیم با آن اشتیاق درون خود را آرام کنیم، استفاده از زیپلاینیگ است. این تفریح یکی از جدید ترین تفریحات دنیاست که درصنعت گردشگری ارمنستان هم به کار آمده است.  می توانید در زیپلاینینگ، خود را رها و آزاد احساس کنید. تصور کنید، قرار است کوه های فوق العاده ارمنستان، منطقه سرسبز تاوش، را ببینید و قرار است در ارتفاع ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری از سطح زمین زیپلاین کنید.

آفرود در ارمنستان

این تفریح برای کسانی که می خواهند آدرنالین بیشتری را رها سازند و ترجیح می دهند روی زمین با سرعت حرکت کنند تا اینکه در هوا پرواز کنند بسیار موثرتر خواهد بود. آفرودینگ در ارمنستان برای کسانی که مشکل قلبی دارند یا می ترسند و ممکن است از هوش بروند بدون شک مناسب نخواهد بود زیرا قرار است روی کوه های بکر،ناهموار، صعب العبور و گام نخورده رانندگی کنید. قرار است در مسیر های  پر پیچ و خم آفرود کنید و بسیار لذت ببرید و در طول رانندگی تان کوه های بی نظیر ارمنستان، مناظر زیبا، دره های عجیب، دریاچه طبیعی و جنگل های زیبای ارمنستان را ببینید.

بهترین تفریحات در ارمنستان
بهترین تفریحات در ارمنستان

از میدان جمهوریت بازدید کنید

میدان جمهوریت در مرکز شهر قرار دارد و آنجا می توان نگاهی کلی به زندگی روزمره مردم محلی داشت. ساخت و تکمیل ساختمان این میدان حدود ۵۰ سال طول کشیده است، بااین حال خیلی از قسمت های آن در دهه ۱۹۵۰ میلادی ساخته گردیده است. صبح یا بعدازظهر خود را در این میدان سپری و از موزه تاریخ و گالری ملی بازدید کنید.

به هزار پله و موزه کاسکاد بروید

بازگشت از ارمنستان بدون بازدید از مجموعه کاسکاد ممکن نیست. مجموعه کاسکاد دقیقا در مرکز شهر قرار دارد و پلکانی عظیم  است با تراس هایی که مجسمه های هنری و گل های بسیار زیبا آراسته شده اند. به بالای این پله ها بروید و چشم اندازی ۳۶۰ درجه ای از شهر و نمایی از کوه آرارات را به تماشا بنشینید. درکنار پله ها، مرکز کافسچیان موزه هنر، جایی است که دوستداران هنر را به خود جذب می کند.

در تور رایگان پیاده روی در سطح شهر کمپانی کنید

تورهای رایگان پیاده روی یکی از بهترین راه ها برای شناختن شهر است. افراد محلی به طور داوطلبانه، گردشگران را به مکان های بکر می برند تا شهر خود را به آن ها بشناسانند. این تورهای ویژه حدود ۳ ساعت به طول می انجامد و وعده می دهند داستان هایی از شهر به شما بگویند که در هیچ کتاب راهنمایی وجود ندارد. راهنماها شما را به بازدید از بیش از ۲۵ جاذبه شهر مانند مرکز تاریخی شهر، کوچه پس کوچه ها و محله های دیدنی شهر و مکان هایی با معماری مدرن می برند. توجه داشته باشید که این تور به درخواست شما بستگی دارد، پس بهتر است از قبل با چنین افرادی در ارتباط باشید و پیش از رسیدن به شهر، زمان تور را با راهنما هماهنگ شوید.

همچنین به یاد داشته باشید که مفهوم رایگان بودن تور این است که پس از به اتمام رسیدن تور، هرچقدر که فکر می کنید این تور می ارزد، به راهنما انعام می دهید.

بهترین تفریحات در ارمنستان
بهترین تفریحات در ارمنستان

از موزه یادبود قتل عام ارامنه دیدن کنید

Tsitsernakaberd، بنای یادبودی است که به احترام قربانیان ارمنی که در سال ۱۹۱۵ به وسیله ی عثمانی ها کشته شده اند، ساخته گردیده است. در مرکز این سازه یادبود، شعله ای ابدی روشن است که از مراسم افتتاحیه به طور مداوم تا به حال روشن بوده است. موزه داخل بنای یادبود، تمام جزئیات هولناک این تراژدی را که هنوز برای مردم ارمنستان زنده است، به شما نشان دهنده این است.

در بازار دست دوم فروشی ورنیساژ به گشت و گذار بپردازید

هنگام بازدید از یک شهر جدید، ممکن است بخواهید برای عزیزان تان سوغاتی بخرید. بهترین مکان برای خرید سوغات در ایروان، بازار ورنیساژ است که تقریبا هر چیزی که تصورش را بکنید، اینجا می بینید. خیلی از اجناسی که در این بازار به فروش می رسند، دست ساز هستند، مانند بدلیجات، فرض دستبافت، کیف پول، لباس، عروسک و اسباب بازی و…

از غذاهای ملی و سنتی ایروان میل کنید

آشپزی ارمنی کاملا متنوع است و از موادی مانند گوشت، ماهی و سبزیجات تهیه خواهد شد. تهیه غذاهای سنتی ایروان در آشپزخانه های محلی، معمولا زمان بر است و نیاز به حوصله و زحمت زیاد دارد. از موادی که در تهیه غذاهای خوشمزه ایروان استفاده می شود، می توان از گوشت بره، نان لواش و بادمجان نام برد.

در صورتی که اهل شکم گردی هستید، در تور ایروان حتما باید غذاهای سنتی و محلی این شهر مانند دلمه (برگ مو که با گوشت چرخ کرده پر خواهد شد)، هریسه (فرنی گندم و گوشت) و خاشو (گوشت گاو یا بره که به آرامی از شب تا صبح پخته خواهد شد) را نوش جان کنید. خاشو اغلب در زمستان به عنوان صبحانه با نان لواش سرو خواهد شد.

بهترین تفریحات در ارمنستان
بهترین تفریحات در ارمنستان


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *