تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
جهانگردی

بهترین پارک های ملی را بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بهترین پارک های ملی که دارای اقامتگاه های تاریخی خصوصی هستند

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره بهترین پارک های ملی که دارای اقامتگاه های تاریخی خصوصی هستند سخن خواهیم گفت. پس در ادامه با ما همراه باشید

قطعا کشور ما ایران پارک های ملی بسیار زیبا و بزرگی دارد مثل پارک ملی گلستان، پارک ملی لار، تندوره درگز در استان خراسان رضوی و…که شما می توانید با سفر به اقصی نقاط ایران از این پارک ها دیدن کنید. علاوه بر پارک های ملی تعدادی پارک های درون شهری مشهور نیز در سراسر ایران وجود دارد مثل پارک هنرمندان و ساعی تهران، بوستان جنگلی ناژوان اصفهان و پارک ملت مشهد که می توانید با رزرو هتل در مشهد و شهرهای دیگر از این پارک های زیبا و چشم نواز دیدن فرمایید و اما در کناره گرند کنیون، در حاشیه چشمه های آب گرم یلو استون یا در اطراف یکی از کوه های آتشفشانی هاوایی تعدادی از بهترین هتل های ایالات متحده بنا شده اند. این هتل ها که در داخل یا کنار یک پارک ملی شناخته شده قرار گرفته اند از بهترین اقامتگاه های خصوصی در جهان هستند، اگر چه در برخی از آن ها خبری از سیستم تصفیه هوا، اینترنت و حتی دسترسی جاده ای وجود ندارد. چندین مورد از این اقامتگاه های مستقر در پارک های ملی حتی قبل از تاسیس سرویس پارک ملی در سال 1916 میلادی بنا شده اند. در ادامه این مطلب شما را با بهترین نمونه ها از اقامتگاه های بنا شده در پارک های ملی آشنا خواهیم کرد که در مسافرت بعدی به جای رزرو هتل در داخل شهر به یکی از این پارک های ملی زیبا رفته و در همانجا (در صورت امکان) اقامت نمایید.

1- اِل تاوور

بهترین پارک های ملی
بهترین پارک های ملی

گرند کنیون، آریزونا

در پارک ملی گرند کنیون (Grand Canyon National Park) هیچ اقامتگاهی مانند هتلی که در حاشیه این پارک قرار دارد خصوصی نیست. این هتل که متعلق به رییس جمهوران و دیگر شخصیت های برجسته کشور است، «اِل تاوور» (El Tovar) نام دارد که در حاشیه گرند کنیون و با هزینه 250.000 دلار ساخته شده و در سال 1905 افتتاح شده است. این هتل با ساختاری شبیه کلبه ییلاقی سوییسی و ویلای نروژی که مطابق میل چهره های سرشناس آن دوران بود ساخته شده و در سال 1987 به عنوان یکی از سازه های مهم تاریخی کشور ایالات متحده انتخاب شد.

2- هتل مجستیک یوسمایت

بهترین پارک های ملی
بهترین پارک های ملی

پارک ملی یوسمایت ، کالیفرنیا

مهم نیست که هتل «آهواهنی» ( Ahwahnee) در پارک ملی یوسمایت (Yosemite National Park) کالیفرنیا به هتل «مجستیک یوسمایت» (Majestic Yosemite Hotel) در اثر اختلاف حقوقی سازمان پارک ملی و صاحب امتیازان برند هتل تغییر نام داده است . این هتل که در دهه 1920 میلادی برای اقامت افراد ثروتمند بنا شد بهشت کسانی بود که می خواستند در انتهای این پارک زیبا اقامتی رویایی داشته باشند. اگر توان مالی اقامت در این هتل را ندارید دستکم برای خوردن نوشیدنی یا یک وعده غذایی در کنار آبشارهای یوسمایت و دیگر جاذبه های منحصر بفرد آن توقف کنید. اتاق های اصلی این ساختمان اخیراً بازسازی شده و کار برای ادامه تعمیرات سوییت ها نیز از سال 2018 آغاز شده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

3- مهمانخانه گری فیلد

بهترین پارک های ملی
بهترین پارک های ملی

ساحل پارک ملی کامبرلند، جورجیا

بزرگ ترین و شرقی ترین مانع جزیره ای ایالت جورجیا بان نام «پارک ملی ساحلی کامبرلند» ( Cumberland Island National Seashore) خانه سواحل زیبا، جنگل های انبوه و اسب های وحشی است. برای آن هایی که به کمپ زدن در ساحل علاقه ای نداشتند، توماس و لوسی کارنگی خانه ای ساختند که اکنون با نام مهمانخانه 16 اتاقی «گری فیلد» (Greyfield Inn) شناخته می شود. آن ها این خانه را در ابتدا برای دخترشان مارگارت ریکتسون ساخته بودند که بعدها دختر او، لوسی آر فرگوسن، نیز در سال 1962 این خانه را به یک مهمانخانه تبدیل کرده و هنوز هم خانواده اش مدیریت آن را بر عهده دارند. اتاق های مهمان این اقامتگاه در اواخر سال 2017 بازسازی شدند اما هنوز هم یکپارچگی و انسجام تاریخی کل عمارت حفظ شده است. این اقامتگاه توسط جان اف کندی جونیور و کارولین بِسِت برای انجام عروسی شان در سال 1996 انتخاب شد و از آن زمان بر شهرت آن افزوده شد.

4- اقامتگاه کارتر لیک

بهترین پارک های ملی
بهترین پارک های ملی

پارک ملی کارتر لیک، اوریگون

یک انفجار آتشفشانی باعث ویرانی یک کوه آتشفشانی و ایجاد عمیق ترین دریاچه در ایالات متحده در پارک ملی «کارتر لیک» ( Crater Lake) در ایالت اوریگون شد. اقامتگاه «کارتر لیک» در انتهای این دهانه آتشفشانی که در اثر انفجار آتشفشانی به وجود آمده بود ساخته شده و در سال 1915 افتتاح گردید. علیرغم تاریخچه خشونت بار و ترسناک آن، این اقامتگاه منبع سکوت و آرامش است زیرا در اتاق های آن هیچ تلویزیون یا تلفنی وجود ندارد. بهترین اتاق های این اقامتگاه آن هایی هستند که می توان از داخل آن ها منظره دریاچه را دید. این هتل به صورت فصلی از اواخر ماه می تا اواسط اکتبر بازگشایی می شود و تورهای قایق سواری در دریاچه نیز در بخش های زیادی از سال وجود دارد.

5- اقامتگاه لکونته لوژ

بهترین پارک های ملی
بهترین پارک های ملی

پارک ملی کوهستانی گریت اسموکی ماونتنز، کارولینای شمالی/تنسی

در نزدیکی قله کوه «لکونته» (Mount LeConte) در ارتفاع 6.400 پایی در پارک ملی کوهستانی گریت اسموکی ماونتنز (Great Smoky Mountains National Park) یک اقامتگاه به نام «لکونته لوژ» (LeConte Lodge) وجود دارد. این اقامتگاه در ابتدا و در دورانی که بحث هایی برای تبدیل کردن منطقه اطراف به یک پارک ملی وجود داشت کار خود را به عنوان محلی برای کمپ های چادری آغاز کرد. جک هاف، مالک این اقامتگاه ساخت آن را در سال 1926 آغاز کرد، 8 سال قبل از آن که منطقه به پارک ملی تبدیل شود. این هتل تنها از اواسط مارس تا 20 نوامبر هر سال فعال است و مدیریت آن، جان نورثروپ می گوید که در مدت 8 ماه بازگشایی هتل در سال بیش از 12.000 مسافر شبانه و 15.000 کوهنورد در طول روز به این هتل می آیند. کسانی که برای کوهنوردی در طول روز به این منطقه می آیند معمولاً برای خوردن غذا به این اقامتگاه مراجعه می کنند. اقامت در این هتل تنها از طریق کوهنوردی در 5 مسیر مشخص امکان پذیر است و کابین های چوبی آن با استفاده از گاز گرم شده و با چراغ های نفتی روشن می شوند پس خبری از برق در این اقامتگاه نیست.

6- اقامتگاه پرسیدیو

بهترین پارک های ملی
بهترین پارک های ملی

پرسیدیو سن فرانسیسکو، کالیفرنیا

یکی از مکان های آموزشی افسران مجرد ارتش ایالات متحده در ساختمان «پرسیدیو سن فرانسیسکو» (Presidio of San Francisco) واقع شده است، یک ساختمان بازسازی شده که در سال 1903 میلادی بنا شده و به احترام ژنرال جان جی پرشینگ به آن «پرشینگ هال» (Pershing Hall) گفته می شود. بعدها از این ساختمان به عنوان اقامتگاهی عمومی استفاده شد. در واقع با رفتن ارتش ایالت متحده در سال 1994 از پرسیدیو، این مکان به هتل تبدیل شده و  در سال 2012 افتتاح شد.

7-مهمانخانه برندواین فالز

بهترین پارک های ملی
بهترین پارک های ملی

پارک ملی کویاهوگا ولی، اوهایو

مهمانخانه «برندواین فالز» (Brandywine Falls) که مشرف بر آبشارهای برندواین است در سال 1848 میلادی به عنوان خانه جیمز و آدلین والاس ساخته شد. این مهمانخانه که در پارک ملی کویاهوگا ولی (Cuyahoga Valley National Park ) واقع شده شخصیت قرن نوزدهمی خود را حفظ کرده اما با غذاهای تازه طبیعی و چند جکوزی به یک سوییت مدرن و مجهز تبدیل شده است. این مهمانخانه 6 اتاقه که بین منطقه کلیولند و آکرون در اوهایو واقع شده در واقع مکانی برای استراحت و دور شدن از هیاهوی شهرهای اطراف است. کسانی که به تماشای پرندگان، کوهنوردی، دوچرخه سواری و اسکی کراس کانتری در فصل زمستان علاقه دارند یا عاشق بودن در کنار آبشارهای بلند هستند از اقامت در این مهمانخانه لذت خواهند برد.

8- مهمانخانه اولد فیث فول

بهترین پارک های ملی
بهترین پارک های ملی

پارک ملی یلو استون، وایومینگ

مهمانخانه «اولد فیث فول» (Old Faithful) که در کنار چشمه های آب گرمی به همین نام در بخش جنوب غربی پارک ملی یلو استون ( Yellowstone National Park) واقع شده توسط یک معمار مشهور به نام رابرت ریمر در سال 1904 با الوارها و سنگ های محلی ساخته شد. این اقامتگاه که یکی دیگر از بناهای تاریخی ملی ایالات متحده به شمار می آید مکان استراحت و اقامت روسای جمهوری زیادی بوده است. در این اقامتگاه هیچ اینترنت، تلویزیون، رادیو یا سیستم تصفیه هوایی وجود ندارد. این مهمانخانه هر سال در ماه می بازگشایی شده و در اوایل ماه اکتبر تعطیل می شود.

9- اقامتگاه اورگرین

بهترین پارک های ملی
بهترین پارک های ملی

پارک ملی یوسمایت، کالیفرنیا

اقامتگاه «اورگرین لژ» (Evergreen Lodge ) که در سال 1921 ساخته شده در ابتدا به منظور پشتیبانی از ساختمان سد «اوشاوگنسی» (O’Shaughnessy Dam) در دره «هچ هچی ولی» (Hetch Hetchy Valley) ساخته شد. این اقامتگاه زیبا که تنها یک مایل از پارک ملی یوسمایت فاصله دارد به عنوان یک اداره پست، فروشگاه و رستوران نیز مورد استفاده قرار گرفته است. سپس صاحبان کنونی، آن را در دهه 1920 میلادی خریداری کرده و اصلی ترین اقامتگاه آن که امروزه نیز وجود دارد را ساختند، اگر چه چندین بار بازسازی شده است.

10- اقامتگاه خانه آتشفشان

بهترین پارک های ملی
بهترین پارک های ملی

پارک ملی آتشفشان های هاوایی ، هاوایی

انفجارهای آتشفشانی در کیالوآ (Kilauea) باعث بسته شدن بخش های زیادی از پارک ملی آتشفشان های هاوایی (Hawaii Volcanoes National Park) در می گذشته شد که به معنای بسته شدن تنها اقامتگاه درون پارک نیز بود. این پارک در نهایت در اواخر ماه سپتامبر بازگشایی شد و اوایل ماه بعد نیز نوبت به بازگشایی اقامتگاه رسید. اقامتگاه «خانه آتشفشان» (Volcano House) به مهمانان اجازه می دهد که به نزدیک ترین فاصله ممکن از یک آتشفشان فعال بروند. این اقامتگاه در سال 1846 میلادی افتتاح شد و بر دریاچه آتشفشانی «Halema’uma’u » در قله کوه کیالوآ مشرف است. قدیمی ترین هتل ایالت هاوایی در سال 2013 پس از صرف هزینه ای 7 میلیون دلاری برای تعمیرات و بازسازی ها، دوباره به روی مهمانان باز شد. برخی از اتاق های این هتل به سمت آتشفشان کیالوآ و جنگل های بارانی هاوایی و البته مسیری کوهستانی که مهمانان را به مسیر کوهنوردی «ناپائو تریل» (Napau Trail) می برد باز می شوند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

2 دیدگاه

  1. شهاب شیردل

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۴

  2. نسیبه

    پارک های ملی سرمایه ارزشمند گشورها هستند و باید حفظ بشوند

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *