تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
البرز, ایران

آشنایی با جاهای دیدنی شهرستان اشتهارد استان البرز 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی اشتهارد

در این مقاله از معرفی دیدنی های شهرهای استان البرز تصمیم گرفتیم تا جاهای دیدنی اشتهارد که یکی از شهرستان های این استان می باشد به شما کاربران علاقمند به سفر و گردشگری معرفی کنیم. پس اگرقصد سفر به استان البرز را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید

مختصری درباره شهرستان اشتهارد البرز بدانید:

این شهرستان یکی از شهرستان های باستانی کشور عزیزمان ایران می باشد که در فاصله حدودا 122 از پایتخت و 88 کیلومتر از مرکز استان البرز ( کرج ) فاصله دارد.آب و هوای در این منطقه نمیه خشک می باشد که از طرف شمال با ارتفاعات حلقه دره و محدوده شهرستان نظرآباد و از طرف جنوب به ارتفاعات قزل باش و محدوده شهر ملازد و از طرف شرق به رودخانه شور و محدوده شهر کرج و از طرف غرب به محدوده شهر بوئین زهرا محدود می شود


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

کویر اشتهارد

کویر اشتهارد یا قشلاق حسین‌خانی (به کویر قارپوزآباد هم شناخته می‌شود) در شمال شهرستان اشتهارد و جنوب شرقی مهرشهر کرج در استان البرز قرار دارد. طول کویر ۶۰ کیلومتر و عرض آن در حدود ۲۰ کیلومتر است. در نقطه مرکزی کویر دق زیبایی قرار دارد و در حاشیه دق ارتفاعات و گنبدهای نمکی زیبایی که از رنگ‌های متنوعی تشکیل‌شده‌اند، وجود دارد. گنبدهای نمکی حاشیه این کویر متأسفانه برای استخراج نمک به‌شدت مورد تخریب قرارگرفته‌اند اما مناظر کویر از فراز این ارتفاعات بسیار زیبا و دل‌ انگیز است.

جاهای دیدنی اشتهارد

رستوران سنتی کهن تات

رستوران سنتی کهن تات با محیطی آرام و دلنشین با انواع غذاهای سنتی و ایرانی پذیرای شما عزیزان است .

آدرس : اشتهارد میدان شهید سلطانی
تلفن رزرو :37787348
تلفن همراه :09309699943

جاهای دیدنی اشتهارد

خانه های سنگی اشتهارد

 مجموعه خانه های سنگی اشتهارد شامل اتاق هایی دست کند در دل کوه های سنگیه است که قدمت آن به دو هزار سال قبل باز می گردد.

خانه های سنگی اشتهارد در مسیر جدید اشتهارد به نظر آباد و در 10 کیلومتری اشتهارد واقع شده که نشان دهنده زندگی و حیات را در زمان های دور و چیزی حدود دو هزار سال پیش در این منطقه است. مجموعه خانه های سنگی اشتهارد شامل اتاق هایی دست کند در دل کوه های سنگی است. این مجموعه در منطقه ای با نام دایلر قرار دارد. قدمت این طاق های سنگی به دوران اسلامی و حتی پیش از آن بر می گردد. این خانه های سنگی به علت بارش های باران و تغییر فصول فرسوده شده است و امروزه برخی از این خانه ها بصورت سالم باقی مانده است و جزئی از آثارات تاریخی اشتهاردمحسوب می شود.

جاهای دیدنی اشتهارد

غار نمکی اشتهارد

این مکان طبیعی را می توان در شمال شهرستان اشتهارد جایی میان تپه های رنگین و شمال رودخانه شور اشتهارد پیدا کرد. راحت ترین راه دسترسی به این مکان از داخل شهر اشتهارد و محله ی پایین محله است.

این غار در یک محیط کاملاً فرسایشی و کویری واقع شده و خود در نتیجه فرسایش آبی و شسته شدن ماسه و نمک توسط آب باران به وجود آمده است.

غار نمکی اشتهارد دارای ۳ دهانه می‌باشد که دهانه اصلی در ارتفاع ۱۲۲۰ متری از سطح دریا قرار دارد. در ابتدای ورود به غار جریانی از نمک دیده می‌شود که از یک دهانه وارد و از دهانه دیگر خارج می‌شود. این غار نمکی حدود ۳۵۰ متر طول دارد و داخل تالارهای آن قندیل‌های زیبای نمکی دیده می‌شود که سبب به وجود آمدن مناظر بدیع و زیبا شده است.

جاهای دیدنی اشتهارد

از دیگر جاهای دیدنی اشتهارد میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

تپه‌های مراد تپه : تپه‌ های مراد تپه مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان تا دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان کرج، بخش اشتهارد، کنار جاده اشتهارد به بوئین زهرا واقع شده است.

امامزاده سلیمان (ع) : بنای امامزاده سلیمان در ۶ کیلومتری شرق اشتهارد در کنار جاده کرج- اشتهارد قرار دارد و مردم محلی قدمت این بنا را از دوران صفوی و نوادگان امام موسی کاظم می دانند و از زیارتگاه های مشهور منطقه محسوب می‌شود

امامزاده ام کبری و ام صغری : در ضلع شمالی میدان امام خمینی اشتهارد بنای بارگاهی محکم و مجلل قراردارد که به امامزاده ام کبری و ام صغری معروف است. مردم محلی و مسئولین اداره اوقاف آنها را دو بانوی بزرگوار از منسوبین امام موسی کاظم (ع) می دانند.

شهرستان اشتهارد دارای هفت محله از قبیل : صیادیه ، قاضیان، چهار محله، فارچی آباد ، خیابان بزرگ، خیابان کوچک ، پایین محله می باشد.

از مکان های تاریخی و دیدنی آن میتوان به : تکیه صیادیه، حمام صیادیه ،امام زاده ام کبری ام صغری و امام زاده زید و رحمان و امام زاده سلیمان اشاره کرد

این شهر نسبتا کویری دارای حاذبه های گردشگری گوناگونی مثل : روستای جارو ، خانه های رملی ،تپه های رنگین ، رودخانه شور و کویر گسترده آن میتوان اشاره کرد

غذاهای محلی : غذاهای محلی آن نیز میتوان به دَمییَک و آوینَ رِشته اشاره کرد و این شهر دارای یک سوغاتی به نام لولویَک نیز می باشد.


مقالات بیشتر بخوانید :


 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *