تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
البرز, ایران

جاهای دیدنی هشتگرد استان البرز را بیشتر بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی هشتگرد

در این مقاله از معرفی دیدنی های شهرهای استان البرز درباره جاهای دیدنی هشتگرد که یکی از شهرهای این استان می باشد صحبت خواهیم کرد. پس اگر به قصد سفر به استان البرز را دارید تا آخر این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید تا بیشتر با مکان های دیدنی هشتگرد آشنا شوید

مختصری درباره شهر هشتگرد استان البرز بدایند :

 این شهر یکی از شهرهای استان البرز می باشد که در فاصله 65 کیلومتری تهران در مسیر اتوبان تهران – قزوین قرار دارد و دارای دوبخش هشتگرد جدید و قدیم  می باشد.نام شهر هشتگرد در قدیم هشت کرد بوده است که به معنی هشت خانواده کرد بوده که به لهجه لکی صحبت میکردند که به این مکان کوچ و یا کوچانده شده اند که تاریخ دقیق ورود کردها به این منطقه وجود ندارد ولی تاریخی که روی قبرهای قبرستان هشتگرد وجود دارد تقریبا حدود ۳۰۰ سال پیش را نشان میدهد.شهر جدید هشتگرد در دامنه جنوبی کوه‌های البرز و حاشیه شمال کویر مرکزی ایران واقع شده و از لحاظ آب و هوایی، بین اقلیم کوهستانی و آب و هوای نیم خشک و خشک داخلی قرار گرفته‌است. از نظر طبقه‌بندی کلی آب و هوای این منطقه ار نوع مدیترانه‌ای است.. سفر به این شهر و آشنایی با جاذبه‌ های گردشگری هشتگرد خالی از لطف نیست.

غار هیو

غار هیو در جاده هشتگرد – قزوین با فاصله ۸ کیلومتری از شهر هشتگرد قرار دارد. این غار از غارهای آهکی است و با بررسی‌های انجام شده مشخص شد قدمت غار هیو متعلق به دوران پارینه‌سنگی است. دهانه ورودی غار کوچک است و شیب بسیار تندی دارد که ورود به آن را کمی سخت کرده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

جاهای دیدنی هشتگرد استان البرز

روستای خور

روستای خور از توابع هشتگرد است و علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی، تاریخ و تمدنی کهن دارد. امامزاده سلیمان، تپه‌ها، قلعه و درخت چنار ۸۰۰ ساله این روستا از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی‌اند. همچنین آبشار خور که در حدود ۵۰متر ارتفاع دارد زیبایی این روستا را دوچندان کرده است. گورستان تاریخی این روستا سنگ‌هایی با قدمت ۶۰۰ تا ۷۰۰ ساله دارد که نشانی از قدمت بالای این روستاست.

جاهای دیدنی هشتگرد استان البرز

روستای فشند

روستای فشند در فاصله ۸ کیلومتری از شهر هشتگرد و ۷۵ کیلومتری شهر تهران قرار دارد و با ۹۶۰۰ هکتار مساحت یکی از بزرگ‌ترین روستاهای نزدیک به پایتخت است. نام روستای فشند که به پشند هم شناخته می‌شود برگرفته از نام سیب‌زمینی پشندی است که توسط سر جان ملکم، افسر اسکاتلندی، به ایران وارد شد و برای اولین بار در این روستا توسط کشاورزان کشت شد.  شغل بیشتر ساکنان این روستا دامداری و کشاورزی است و قوچ‌فشندی یکی از معروف‌ترین دام‌های این منطقه است.

کاروانسرای شاه عباسی

کاروانسرای شاه عباسی که مربوط به دوران صفویه است. و در مرکز شهر، ابتئای بلوار امامزاده حسن (ع) قرار که بنایی سنگی-آجری است.

این کاروانسرا متعلق به دوران صفویه بوده و بین سال‌های ۱۰۷۸ تا ۱۱۰۹ در زمان شاه سلیمان صفوی ساخته شده‌است.این بنا در بخش مرکزی شهرستان کرج در استان البرز و در سمت جنوب شرقی میدان توحید قرار گرفته‌است.

جاهای دیدنی هشتگرد استان البرز

آبشار خور هشتگرد

واژه خور مخفف خورشید است، روستای خور با داشتن ارتفاع ۲۸۰۰ متری در دامنه غربی قله گندم چال که دارای ۳۶۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا در ابتدای جاده چالوس، نرسیده به سد کرج و یکی از مناطق مرتفع البرز مرکزی می‌باشد و دارای طبیعت منحصر به فرد از نظر منطقه ای است که در تابستان دارای هوای خنک و عاری از رطوبت است و مناطق دیدنی همچون قله ها و دره های سرسبز و پیچ در پیچ و باغهای زیبا را دارا می‌باشد یکی از شاخص های منحصر به فرد آن آبشارخور است که جزء مناطق ویژه طبیعت ایران است که حدود ۶۰ متر ارتفاع از سطح زمین دارد

جاهای دیدنی هشتگرد استان البرز

امامزاده جعفر هشتگرد

این بنا درداخل شهر هشتگرد واقع شده و گرداگرد آن را دیواری احاطه کرده است. قدیمی ترین و اساسی ترین بخش این بنا حرم آن است. داخل بقعه فاقد هرگونه تزئین یا نوشته و کتیبه است.

جاهای دیدنی هشتگرد استان البرز


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *