تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا, پرتغال

۱۰ جاذبه گردشگری برتر شهر زیبای پورتو | پرتغال 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی پورتو کشور پرتغال

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول شما را با 10 تا از جاهای دیدنی پورتو آشنا خواهیم کرد. پس اگر تصمیم دارید تا به کشور پرتغال و شهر پورتو سفر کنید تا آخر این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید

جاهای دیدنی پورتو
جاهای دیدنی پورتو

پورتو ، که اکثر آن بر کرانهٔ شمالی رود دورو، نزدیک به اقیانوس اطلس، واقع شده است، مرکز “استان پورتو” است.

پورتو دومین شهر بزرگ پرتغال می‌باشد و، به همراه لیسبون، از مراکز مهم اقتصادی این کشور است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

تیم اصلی فوتبال این شهر، که “پورتو” نام دارد، از مشهورترین تیم‌های تاریخ اروپاست و تا بحال به بالاترین افتخارات باشگاهی جهان، یعنی قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا و جام یوفا، دست یافته است.

پورتو دومین شهر بزرگ پرتغال به شمار می‌رود. این شهر با داشتن تاریخی قابل توجه، میراث‌ فراوانی از آثار تاریخی گذشته را در خود دارد. میراثی که احساسی از بودن در دنیایی قدیمی را به شما منتقل می‌کند. علاوه بر این اگر دنبال غذاها و نوشیدنی‌های عالی هستید، می‌توانید روی شهر یاد شده حساب باز کنید.

پورتو یا اپورتو علاوه بر ارزش تاریخی، یکی از قطب‌های مهم اقتصادی در کشور پرتغال محسوب می‌شود. اکثریت قریب به اتفاق کسانی که به پرتغال سفر می‌کنند، ابتدا وارد لیسبون می‌شوند، اما انتخاب دوم آن‌ها به احتمال زیاد این شهر خواهد بود. پورتو در اصل شهری صنعتی است، اما در میان گردشگران محبوبیت زیادی دارد.

۱. برج کلریگوس

برج بلند « کلریگوس » (Clérigos) در خط افق شهری خودنمایی کرده و مانند یک سوزن یادمانی می‌ماند. این سازه یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های پورتو بوده و با ارتفاع ۷۵ متر در قرن هجدهم از سنگ گرانیت تراشیده شده است. برای رسیدن به بالای آن باید پاهای قوی داشته باشید زیرا ۲۴۰ پله تا آنجا وجود دارد؛ اما مطمئن باشید تلاشتان با مناظر پانورامیک رودخانه، خط ساحلی و دره دورو در دوردست پاداش داده خواهد شد. این تجربه نمایی از بالای دومین شهر بزرگ پرتغال را به شما هدیه می‌کند. این سازه به سفارش انجمن اخوت کلریگوس و توسط معمار ایتالیایی «نیکولاو نازونی» (Nicolau Nasoni) ساخته شد. این برج باروکی، کلیسای همسایه خود به همین نام را کامل می‌کند که آن هم کار همین معمار است. کلیسای مذکور که خود در سال ۱۷۳۲ تا ۱۷۵۰ ساخته شد، نمونه‌ای شگفت انگیز از شیفتگی معمار نسبت به سبک باروک را به نمایش گذاشته و پلانی بیضی شکل دارد. این بنا یکی از اولین کلیساهای پرتغال به این سبک به شمار می رفت؛ اما به هر حال امروزه برج بیشتر توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند و می‌توانید آن را از هر نقطه شهر ببینید.

جاهای دیدنی پورتو
جاهای دیدنی پورتو

۲. کاخ دا بولسا

قدمت کاخ «دا بولسا» (Palácio da Bolsa) به میانه قرن ۱۹ بازمی‌گردد. این ساختمان سابق معاملات بورس پر از جاذبه‌های تاریخی بوده و بر روی محوطه یک صومعه قدیمی فرانسیسکن ساخته شده است. طراحی داخلی مجلل و چشمگیر آن به اتاق‌های متعدد و سالن‌هایی تقسیم می‌شود که هر کدام جذابیت خاص خود را داشته و ارزش بازدید از نزدیک را دارند. می‌توانید خود را حین بازدید از اتاق پرتره، به صورت یک تاجر ثروتمند قدیمی تصور کنید. در این اتاق تصاویر پادشاهان با لباس رسمی نگهداری شده و پس از آن می‌توانید وارد اتاق طلایی شده و سقف طلاکاری شده‌اش را تحسین کنید. بعد از ملاقات با رئیس، در اتاق مجلل ریاست، می‌توانید به سایر تاجرها پیوسته و از آخرین قوانین بازرگانی وضع شده آگاه شوید. اتاق‌های متعدد این مجموعه هر کدام بیش از دیگری شما را شگفت زده خواهند کرد. اتاق عربی با الهام کاخ الحمرا در گرانادا را نیز نباید از دست داد. سران اتاق تجارت پورتو هنوز هم در سالن شورای عمومی کلاسیک این بنا به دور هم جمع می‌شوند.

جاهای دیدنی پورتو
جاهای دیدنی پورتو

۳. کلیسای سائو فرانسیسکو

بازدیدکنندگان هنگام ورود به کلیسای زیبای «سائو فرانسیسکو» (São Francisco) به درخشش طلایی‌ها خیره خواهند شد. طراحی داخلی باروکی قرن هجدهمی ساختمان با لایه‌های طلایی پوشیده شده و به قدری شگفت انگیز و باشکوه است که می‌توان به راحتی آن را یکی از بهترین نمونه‌های کاربرد طلا در هر جای کشور نام برد. در واقع بازدید از این کلیسا یک تجربه بسیار ارزشمند و تکرار نشدنی محسوب می‌شود. حکاکی‌های طلایی، محراب مقدس، ستون‌های اصلی و فرعی را بسیار دیدنی می‌کنند و حتی یک درز سنگ هم پیدا نیست. همان طور که به سمت دیوار شمالی می‌روید با کودکان فرشته خندان و راهبان سخت چهره روبه‌رو خواهید شد. درخت «ژسی» (Jesse)، شجره‌نامه‌ای طلاکاری و نقاشی شده روی چوب از مسیح نیز در همین حوالی قرار دارد. این دست سازه خارق‌العاده در بین سال‌های ۱۷۱۸ تا ۱۷۲۱ ساخته شد و جزئیات آن بسیار باورنکردنی و جذاب است. در آن چهره‌های مسیح، مریم مقدس، یوسف و سایر افرادی چون داوود و سلیمان به چشم می‌خورد. گردشی در مقابر زیرزمینی در سرداب کلیسا می‌تواند جالب باشد اما باید بدانید که گنجینه‌های ارزشمندی از اینجا در موزه نگهداری می‌شود.

جاهای دیدنی پورتو
جاهای دیدنی پورتو

۴. اسکله ریبیرا

محله کنار آب پورتو، هزارتویی از خیابان‌های باریک و پیچ در پیچ است. گم شدن در این گذرگاه‌ها و طاق‌های آفتاب گرفته می‌تواند جذاب باشد. تراس ساختمان‌های بلند رو به رودخانه به رنگ‌های درخشان خردلی، نارنجی و گندم گون، محله ریبیرا را به محلی برای کاوش در رنگ‌ها و دیدنی‌ها تبدیل می‌کند. تعداد زیادی رستوران‌ و کافه در زیر گذرگاه‌های طاقی وجود داشته و اینجا را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین مناطق برای استراحت و قرار ملاقات‌های دوستانه می‌کند. ریبیرا یک منطقه تجاری شلوغ هم محسوب شده و ماهیگیران، قصابان و میوه‌ فروشان زیادی در آن مشغول کاسبی هستند. بوی نان تازه در کنار عطر نمکی و دریایی دورو حال و هوایی روستایی را القا می‌کند. مردم محلی هم از بالکن‌ها و پنجره‌های باز با هم در حال معاشرت هستند. این منطقه جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود.

جاهای دیدنی پورتو
جاهای دیدنی پورتو

۵. پل دم لوئیس اول

شکوه و عظمت پل «دم لوئیس اول» (Dom Luís I) یکی از معروف‌ترین سازه‌های پرتغال حتماً طی بازدیدتان شما را شگفت زده خواهد کرد. این پل از روی رودخانه دورو عبور کرده تا پورتو را به «ویلا نوا دو گایا» (Vila Nova de Gaia) در کرانه جنوبی متصل کند. این سازه آهنی و خاکستری رنگ تماماً شاخصه کارهای گوستاو ایفل را منعکس نموده و در حقیقت سازنده آن یکی از دستیاران او بود. منظره شهر از روی این پل عظیم بسیار باشکوه و دیدنی است.

جاهای دیدنی پورتو
جاهای دیدنی پورتو

۶. کلیسای جامع پورتو

بازدید از شهر بدون کاوش در کلیسای جامع پورتو کامل نخواهد شد. در واقع منظره‌ پانورامایی که از تراس آن از بالای شهر و رودخانه آرام دورو می‌بینید شما را برای ادامه گردش در شهر بیدار می‌کند. این ساختمان عظیم قرن دوازدهمی ظاهری شبیه به یک دژ داشته و پنجره رز، با شیشه‌های رنگی متعلق به قرن ۱۳ در ضلع غربی هم بسیار خیره کننده خواهد بود. کاشی‌های آبی آسمانی خاص پرتغال در تزئینات بنا خودنمایی می‌کنند. با گردشی در کلیسا، می‌توانید حال و هوای قرون وسطایی و آرامش را حس کنید. تماشای گنجینه خیره کننده طلا و نقره را از یاد نبرید!

جاهای دیدنی پورتو
جاهای دیدنی پورتو

۷. موزه ملی سوارِس دوس رِئیس

اگر قصد داشتید تنها یکی از موزه‌های پورتو را ببینید، مطمئن باشید که آن موزه باید «سوارس دوس رئیس» (Soares dos Reis) باشد. این مجموعه درخشان از هنر پرتغال متعلق به قرن ۱۶ تا ۲۰، شامل مجسمه‌های «آنتونیو سوارس دو رئیس» بوده که معروف‌ترین مجسمه‌ساز قرن ۱۹ کشور محسوب می‌شود. موارد به نمایش درآمده در نوع خود بسیار شگفت انگیز هستند. مجموعه نقاشی‌، آثاری از هنرمندان پرتغالی و خارجی، به ویژه فلاندری و هلندی را به نمایش می‌گذارد. شیشه‌کاری‌های قرن ۱۸ و ۱۹ پرتغال نیز قطعات سرامیکی کشور چین و ژاپن را کامل می‌کند. بعد از بازدید کامل موزه می‌توانید به گردش در باغ هم بروید و اگر احساس گرسنگی کردید در کافه‌ تریای موزه استراحت کنید.

جاهای دیدنی پورتو
جاهای دیدنی پورتو

۸. کلیسای دو کارمو

نمای بیرونی کلیسای قرن هجدهمی کارمو (Igreja do Carmo) را یک کاشی کاری آبی سفید تشکیل داده و سر در ورودی خیره کننده‌اش به سرعت در شهر قابل شناسایی‌ است. حکاکی‌های طلایی که فضای داخل را تزئین کرده‌اند واقعاً چشم را به خود خیره می‌کنند. در اینجا نمونه‌های شاخصی از سبک روکوکوی پرتغالی وجود دارد. دیدن این جاذبه را باید حتماً در بین فهرست گردش‌هایتان جا دهید.

جاهای دیدنی پورتو
جاهای دیدنی پورتو

۹. کازا دا موزیکا

هر کسی که تنها چند روز هم در پورتو اقامت دارد باید حتماً برنامه‌های فرهنگی این خانه موسیقی بین‌المللی و شگفت انگیز را چک کند. «کازا دا موزیکا» (Casa da Música) به خاطر طراحی خاص و عجیبی که دارد بسیار شناخته شده است. برای هر کسی با هر نوع سلیقه موسیقایی برنامه مناسبی از موسیقی کلاسیک گرفته تا جاز، هیپ هاپ و فادو در این مجموعه پیدا می‌شود.

جاهای دیدنی پورتو
جاهای دیدنی پورتو

۱۰. اَوِنیدا دوس اَلیادوس

با گردشی در خیابان عریض «اَلیادوس» (Avenida dos Aliados) می‌توانید درکی اجمالی از زندگی روزمره پورتو به دست آورید. در هر دو طرف ردیفی از مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، بوتیک‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها به چشم می‌خورد. در واقع این خیابان قطب تجاری شهر به شمار می‌رود. در یک سر این شاهراه، میدان «لیبرداده» (Liberdade) وجود داشته و انتهای دیگرش به ایستگاه مرکزی قطار می‌رسد. در حوالی این خیابان بازارهای مواد غذایی با محصولاتی تازه برپا می‌شود که می‌توانید در آن‌ها برخی غذاهای محلی را امتحان کنید.

جاهای دیدنی پورتو

جاهای دیدنی پورتو


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *