تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا

راهنمای سفر به مالدیو 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

راهنمای سفر به مالدیو

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی آسیا به سراغ یکی از جزایر بسیار زیبا در اقیانوس هند خواهیم رفت. در این مطلب قصد داریم جزیره مالدیو را به شما معرفی کنیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

جزیره مالدیو یکی از جزایر بسیار زیبا و رویایی مجمع الجزایرهایی است که در نزدیکی اقیانوس آرام واقع شده است. این جزیره لقب بهشت استوایی را در این منطقه داراست. این جزیره برای افرادی که قصد دارند به سفری لوکس یا ماه عسل بروند بهترین گزینه محسوب می شود و می توانند با قدم زدن بر روی ماسه های سفید رنگ آن و سواحل شنی آن اوقات فراغت خود را بگذرانند. نکته ای که وجود دارد این است که پیش از هر سفر به هر نقطه ای باید اطلاعاتی را درباره آن جاذبه بدانید. در ادامه به معرفی این جزیره زیبا خواهیم پرداخت.

راهنمای سفر به مالدیو
راهنمای سفر به مالدیو

موقعیت جغرافیایی مالدیو

از نظر جغرافیایی مالدیو جزیره ای در اقیانوس هند واقع در جنوب غربی هند می باشد این جزیره بر روی فلات زیر آبی چاگوس لاکادیو قرار گرفته و کمترین فاصله ای که تا کرانه های هند دارا هست ۶۰۰ کیلومتر می باشد. این مجمع الجزایر از ۱۱۹۲ جزیره ی مرجانی تشکیل گردیده است و مساحت خشکی های برابر با ۲۹۸ کیلومترمربع می باشد. از این بین ۲۰۰ عدد از جزیره ها مسکونی هستند و ۸۸ جزیره دیگر دارای اقامتگاه های گردشگری هستند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

آب و هوای جزیره مالدیو

شرایط آب و هوایی جزیره مالدیو بر اساس موقعیت جغرافیایی که دارد و نزدیک بودن آن به اقیانوس هند سبب شده تا آب و هوایی گرم استوایی داشته باشد و دو فصل بارانی را طی کنید. به طور کلی اغلب اوقات سال این جزیره شرایط جوی مناسبی برای گردشگری دارا هست و به ویژه برای کسانی  که علاقمند به تفریحات آبی و ساحلی هستند شرایط بسیار عالی و ایده آلی برقرار است.

اطلاعات کلی جزایر مالدیو

زبان رسمی: زبان دیوهی
واحد پول: روفیه
نوع برق شهری: برق شهری در مالدیو ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز
کد کشور: +۹۶۰
شماره های اضطراری: ۱۱۹
فرودگاه های بین المللی: فرودگاه بین المللی ابراهیم نصیرفرودگاه بین المللی گن

هزینه ی اقامت در شهر مالدیو

با هدف اقامت در جزیره مالدیو نیازی به نگرانی نیست چرا که می توانید به راحتی محلی مناسب با قیمت خوب برای اقامتتان پیدا کنید. در صورتی که خواستید در اقامتگاه های ساحلی اقامت داشته باشید خوب به طبع کمی هزینه های بالاتر می رود. اقامت در هاستل های هزینه کمتری دارد اما نمی توانید آن انتظاراتی که از هتل های خوب شهر دارید نیز از آن ها هم داشته باشید.

لازم به ذکر است که آژانس مسافرتی الی گشت در اکثر نقاط دنیا دارای امکان رزرو هتل است و همچنین شما می توانید پیش از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور ۲۴ ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به مالدیو همراه ما باشید.

هتل های پیشنهادی در شهر مالدیو

  • هتل سنتارا راس فوشی مالدیو | Centara Ras Fushi Resort & Spa Maldives

هتل ۵ ستاره ی پیشنهادی در راهنمای سفر به مالدیو سنتارا راس فوشی است که می توان گفت یکی از بهترین ها برای زوج های جوان است. این هتل تنها ۲۰ کیلومتر از فرودگاه شهر فاصله دارد و از چشم اندازه بی نظیری بهره می برد. ۱۴۰ اتاق مجهز در این هتل وجود دارد و شما می توانید با پای برهنه از هتل بیرون بیایید و بر روی ماسه های سفید رنگ قدم بزنید. از جمله امکانات این هتل نیز عبارت از استخر، اسپا، سالن بدن سازی، اتاق کسب و کار، صبحانه، پارکینگ و … خواهد شد.

شماره تلفن: ۰۹۶۰۶۶۴۳۸۸۰

وب سایت: www.centarahotelsresorts.com

آدرس: Unnamed Road، Maldives

  • هتل جین ماله | Hotel Jen Male

دیگر هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به مالدیو، هتل ۴ ستاره ی جین ماله است که در شهر ماله پایتخت کشور مالدیو نیز قرار گرفته است و بی شک یکی از بهترین انتخاب ها برای اقامت خانوادگی می باشد. از جمله امکانات این هتل می توان به سالن بدنسازی، اسپا، صبحانه، سرویس حمل و نقل فرودگاهی، اینترنت رایگان و خشک شویی اشاره کرد.

شماره تلفن: ۰۹۶۰۳۳۰۰۸۸۸

وب سایت: www.hoteljen.com

آدرس: Nasreen Goalhi، Male، Maldives

هزینه ی خورد و خوراک در مالدیو

از آنجائیکه مالدیو با دنیا آب ارتباط نزدیکی دارد خوشمزه ترین غذاهای دریایی را در اینجا امتحان خواهید کرد. می توانید به سراغ رستوران های بومی و بین اللمللی بروید و غذاهای گوناگونی را سفارش دهید. در غذاهای بومی مالدیو، برنج های محلی با ترکیبی از سبزیجات و گوشت های گوناگون دیده می شود.

در ادامه ی راهنمای سفر به مالدیو به حدودی از قیمت غذا در این کشور با توجه به سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک قول غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۷۲ روفیه را بپردازید.

برای صرف یک قول غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید ۴۱۶ روفیه پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در مالدیو به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۱۵۰ روفیه می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۴ روفیه و در صورتی که بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۴۰ روفیه بپردازید.

راهنمای سفر به مالدیو
راهنمای سفر به مالدیو

رستوران های پیشنهادی در مالدیو

  • رستوران سالا تایی | Sala Thai Restaurant

رستوران پیشنهادی در راهنمای سفر به مالدیو، رستوران سالاتایی است که در آن می توانید انواع غذاهای تایلندی و آسیایی را میل کنید و سطح قیمت های آن نیز متوسط است. ساعت کاری این رستوران همه روزه از ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب است. لازم به ذکر است که فضای داخلی این رستوران هم نیز کاملا شبیه به رستوران های تایلند است.

آدرس: Buruneege Hithaffinivaa Magu، Malé، Maldives

  • رستوران Belle Amie Bistro

رستورانی تقریبا بین المللی در شهر ماله پایتخت جزیره مادیو وجود دارد که در آن می توانید انواع غذاهای چینی، هندی، اروپایی، سریلانکایی، بین المللی، آسیایی، گیاهی و رژیمی را سرو کنید. ساعت کاری این رستوران از ۷ صبح تا ۱۱ شب است و سطح قیمت آن نیز در حد متوسط است.

آدرس: Kenery Magu، Male، Maldives

هزینه حمل و نقل در مالدیو

هزینه بلیط تک سفره ۱۰ روفیه

هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل ۸۰۰ روفیه

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۲۵ روفیه و به ازای هر یک کیلومتر ۴۰ روفیه به مبلغ اضافه می گردد. در صورتی که بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۱۰۰ روفیه باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۳ روفیه

جاذبه های گردشگری در مالدیو

  • موزه ملی ماله | National Museum

از جمله مهمترین مقاصد گردشگری که در شهر ماله در جزیره مالدیو وجود دارد موزه ملی است که در پارک سلطان نیز واقع شده است. این موزه مجموعه ای ارزشمند از اشیای قیمتی و عتیقه ها را داراست که در آن تاریخ و فرهنگ این جزیره نمایان است. تاریخ گشایش این موزه ۱۹ نوامبر ۱۹۵۲ است.

آدرس: Lily Magu، Male، Maldives

  • ساحل فولاهادهو | Fulhadhoo Beach

این ساحل در جزیره ای با همین نام واقع شده و تا آنجا به وسیله ی قایق های پرسرعت تقریبا ۲ ساعت از ماله راه است. این ساحل تقریبا خالی از سکنه است و تنها ۲۵۰ نفر در روستایی در بخش شرقی جزیره زندگی می کنند. شما با دیدن این ساحل واقعا فکر می کنید که به بهشتی رسیده اید که کسی تاکنون پایش را آنجا نگذاشته است. سواحل سفید بی نظیر، درختان نخل و تالاب هایی با آب فیروزه ای و شفاف، میزبان شما در این ساحل خواهند بود.

  • ساحل مادهو | Maadhoo Beach

ساحل مادهو در جزیره کودو فینولهو (Kuda Finolhu) در جنوب جزیره مرجانی ماله واقع شده و یک جزیره خالی از سکنه است. تورهای یک روزه ای به این مسیر برگزار خواهد شد که در آن می توانید یک پیک نیک متفاوت در این ساحل داشته باشید، در سواحل شن سفید قدم بزنید و از تماشای آب های کریستالی جزیره لذت ببرید. مسیرهای پیاده روی جالبی در این منطقه وجود دارد که شما را به ماجراجویی در جزیره می برند.

  • ساحل آرتیفیشال | Artificial Beach

مالدیو ساحل های بسیار زیادی دارد که طبیعتا به علت جزایر گوناگون آن است. این ساحل یک ساحل مصنوعی در ماله است که ساکنین و توریست ها برای شنا و قدم زدن به آن جا می روند. البته دلیل اصلی محبوبیت این ساحل، بازی ها و تفریحات آبی هست که خواهد شد در آن انجام داد.

آدرس: Boduthakurufaanu Magu، Male، Maldives

  • صخره  های مرجانی Banana Reef

غرب جزیره ی Farukolhufushi در آب سنگ ماله ی شمالی، جایی است که غواصان و شناگران می توانند از تماشای صخره های مرجانی موسوم به صخره ی موز لذت ببرند. دلیل این نام گذاری این است که این صخره ها به شکل موز، تشکیل شده اند. این مکان هم برای غواصان مبتدی و هم برای حرفه ای ها ایده آل است؛ غارها، صخره های تاقی شکل و مرجان های نرم دارد. در مرکز این صخره، یک صخره ی تاقی شکل بزرگ وجود دارد که بر اثر جریان های اقیانوس تشکیل گردیده است. در این محدوده، انواع آبزیان دیدنی و رنگارنگ زندگی می کنند. این صخره ی مرجانی، یک منطقه ی محافظت شده ی دریایی است.

  • بندرگاه آتول | Atoll Transfer

بر اساس جغرافیای خاص مالدیو و اینکه جزیره های خیلی کمی از آن با راه خشکی با هم در ارتباط هستند، برای گشت و گذار باید از قایق و کشتی استفاد کنید. شما در این بندرگاه می توانید کشتی و قایق تفریحی شوار شید و به گشت و گذار در اطراف و شهر مالدیو بپردازید. البته خیلی براتون جالب خواهد شد که آن جا غواصی هم بکنید پس این موقعیت را از دست ندهید.

آدرس: Shaheedh Kudanevi Thuththu Maniku Hingun، Male، Maldives

  • مسجد جمعه بزرگ | Grand Friday Mosque

مسجد جمعه بزرگ یا گرند فرایدی در مرکز اسلامی ماله واقع شده است. می توان گفت که این مورد از جاذبه های ماله بزرگ ترین مسجد مالدیو و شاید در جنوب آسیا می باشد و فضای آن به قدری بزرگ است که تا ۵ هزار نفر را در خود جای می دهد. این مسجد با ساختاری ساده و در عین حال مدرن، به وسیله ی مأمون عبدالقیوم، رییس جمهور مالدیو، در سال ۱۹۸۴ افتتاح شد.

آدرس: Medhuziyaarai Magu، Male، Maldives

خرید در مالدیو

یکی از قسمت های جذاب هر سفر بخش خرید آن است. پیشنهاد می کنیم در ماله پایتخت مالدیو به گشت و گذار در بازارهای محلی آن بروید. جایی که انواع متنوعی از جنس های کشورهای تایلند، چین و هند را می توانید پیدا و خریداری کنید. در بازارهای محلی مالدیو انواع ماهی ها و خوراکی ها خوشمزه، ادویه، وسایل تزئینی، اجناس چوبی، پارچه، عطرهای هندی و … به فروش می رسند.

مراکز خرید در مالدیو

  • بازار محلی ماله | Male Local Market

آدرس: Haveeree Hingun، Male، Maldives

  • بازار ماهی ماله | Male Fish Market

آدرس: Fish Market، Boduthakurufaanu Magu، Male، Maldives

بایدها و نبایدها در جزیره مالدیو

  • جشن های اسلامی زیادی در شهر ماله در مالدیو برگزار خواهد شد و هر کدام برای خود شرایط خاصی دارند. در تاریخ ۲۶جولای هم جشنی با نام روز استقلال مالدیو نیز برگزار خواهد شد.
  • میزان جرم و جنایت در این کشور به نسبت کم است اما اختیاط شرط عقل است.
  • برای سفر به مالدیو نیازی به ویزا ندارید و می توانید به راحتی به این جزیره سفر کنید.

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *