تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, سیستان و بلوچستان

روستای شیرگواز چابهار ، سیستان و بلوچستان | Shir Govaz 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

روستای شیرگواز چابهار

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ تراول شما را با روستای شیرگواز چابهار آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شیرگواز چابهار یکی از روستاهای زیبا و کم ‌نظیر ایران است. این دهکده زیبا هندوستانی کوچک در جنوب شرقی بوده و ویژگی‌های جذابی برای گردشگری دارد. از آنجایی که روستای شیرگواز در فاصله کوتاهی از بندر چابهار قرار گرفته می‌توانید در سفر به این شهر زیبا، سری هم به شیرگواز بزنید.روستای شیرگواز چابهار

این روستا در دهستان باهوکلات قرار دارد و دارای آب و هوای گرم و خشک می باشد. نام شیرگواز برگرفته شده از نام دو حیوان وحشی یعنی شیر و گراز است. این منطقه را می توان هندوستان کوچک نام گذاشت.

در این منطقه گرگ و کفتار و تمساح (گاندو) و کل بز و سنجاب بلوچی (سنجاب راه راه)، طاووس و کبک و قرقاول وجود دارد. مردم این منطقه علاقه زیادی به نگهداری حیوانات مختلف و همچنین حیوانات وحشی در خانه هایشان دارند.روستای شیرگواز چابهار


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پوشش مردمان روستای شیرگواز مانند دیگر مناطق بلوچستان است. لباس‌های رنگارنگ، زیبایی این بخش را دو چندان کرده است. از ویژگی های مهم در رابطه با روستای شیرگواز تنوع حیات جانوری در اطراف آن می‌باشد. همچنین مردم مهربان و خونگرم روستا از شما با رویی گشاده استقبال می‌کنند و باید بدانید که سفرتان به این روستا ماندگار و خاطره‌انگیز خواهد شد.

عبور رود شیرگواز از منطقه و استفاده درست مردم از آب رود باعث رونق کشاورزی و باغداری و دامداری در منطقه شده است. در این منطقه میوه هایی کشت می شود که مختص به آب و هوای استوایی است مانند موز و انبه و پاپایا و … در زمستان هم هندوانه کشت می شود.

روستای شیرگواز چابهار
روستای شیرگواز چابهار

در بعضی از باغ های شیرگواز قهوه نیز کشت می شود. در این منطقه انواع صیفی جات و میوه های استوایی کشت می شود.

مسیر دسترسی : این روستا از توابع بخش دشتیاری شهرستان چابهار در استان سیستان و بلوچستان است که در دهستان باهوکلات قرار دارد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *