تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, مازندران

سد شیاده بابل، یکی از زیباترین جاذبه های مازنداران 

اجاره ماشین در دبی تور تابستان 1403 تور لحظه آخری

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی بابل شما را با منطقه سد شیاده که یکی از زیباترین جاذبه های بابل و استان مازندارن می باشد آشنا خواهیم کرد. پس اگر به دنبال دیدنی های شمال ایران می گردید تا انتهای این مقاله با مجله تاپ تراول همراه باشید

بابل، یکی از شهرهای تاریخی و زیبای استان مازندران، با طبیعتی سرسبز و آب و هوای معتدل، مقصدی محبوب برای گردشگران است. این شهر با دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مانند جنگل‌های انبوه، آبشارها، چشمه‌های آب گرم و آثار باستانی، تنوع فراوانی از تجربه‌های گردشگری را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. بازارها و جشنواره‌های محلی، فرهنگ و هنر غنی این منطقه را به نمایش می‌گذارند و فرصت‌هایی عالی برای تجربه زندگی محلی و خرید صنایع دستی فراهم می‌آورند. در مجموع، بابل با چشم‌اندازهای طبیعی بکر و جذابیت‌های فرهنگی خود، یکی از نقاط دیدنی و ارزشمند برای گردشگران در شمال ایران محسوب می‌شود.

شهر بابل واقع در استان مازندران و در فاصله حدوداً ۶۱ کیلومتری جنوب شرقی شهر ساری و حدوداً ۲۲۶ کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد.

سد شیاده بابل

سد شیاده بابل کجاست ؟

سد شیاده در واقع یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار محبوب است که در نزدیکی شهر زیبای بابل و در فاصله 32 کیلومتر از بابل واقع شده است. این سد بر روی رودخانه چلیم، که از سرشاخه‌های بابل‌رود است، ساخته شده و با طبیعت خیره‌کننده و زیبایی‌های طبیعی اطرافش مورد توجه گردشگران و مسافران قرار دارد. حضور اثر تاریخی “سقاتالار شیاده” نیز، که به دوران حکومت قاجار برمی‌گردد، از جذابیت و اهمیت این منطقه بیشتر کرده است.

سد شیاده یکی از سد‌های مهم در ایران است که در استان مازندران واقع شده است. این سد در نزدیکی شهر بابل و در حاشیه رودخانه شیاده قرار دارد. ساخت این سد در دهه ۱۳۵۰ آغاز شده و در دهه ۱۳۶۰ به بهره‌برداری رسیده است. اهمیت این سد به عنوان یک منبع تامین آب برای منطقه و همچنین تأمین انرژی برق برای مناطق اطراف آن است. ( آدرس برروی نقشه )

منطقه بکر سد شیاده به دلیل دارا بودن آب و هوای مساعد و وجود جنگل در چهارسوی خود، مکان مناسبی برای پیاده‌روی، برگزاری اردوهای یک روزه سیاحتی، صعود به ارتفاعات نزدیک سد شیاده، کشتی لوچو، ماهیگیری و قایقرانی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *