تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
لهستان

شهر وروتسواف ؛‌ نگین لهستان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

شهر وروتسواف ؛ نگین لهستان

در این مقاله از مجموعه مقالات قسمت جاهای دیدنی اروپا سفری به لهستان خواهیم داشت و در آن یکی از جاذبه های بسیار زیبا به نام شهر وروتسواف را مورد بررسی قرار خواهیم داد و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

از بین تمام شهرهایی که در لهستان می شناسیم ، شهر وروتسواف ( Wroclaw ) یکی از تماشایی ترین هاست. تاریخ این شهر است که بیشتر بازدیدکنندگان را به سمت خود می کشاند.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

وروتسواف بزرگترین شهر در غرب لهستان است که در کنار رودخانه اودر اصل گردیده است ، این شهر همچنین چهارمین شهر بزرگ در لهستان نیز می باشد. وروتسواف محبوب ترین شهر بین دانشجویان در اروپا است و همین موجب شده تا در بین جوانترین شهرهای این کشور نیز جای بگیرد. در سال 2015 ، این شهر در بین بهترین شهرهای جهان برای زندگی انتخاب شد.

این شهر یکی از گرمترین شهرهای لهستان است. میانگین دمای سالانه 9٫8 درجه سانتی گراد است. دما در سردترین ماه به میانگین -0٫5 درجه و در گرمترین ماه به میانگین 19٫9 درجه سانتی گراد می رسد.

وجود خانه های رنگارنگ ، میادین زیبا و قدیمی ، کلیساهای زیبا و قلعه های قرون وسطی همگی باعث شده اند تا این شهر چهره ای متفاوت و زیبا داشته باشد به طوری که آن را مروارید لهستان بخوانند.

گرچه در بعضی موارد این شهر شباهت هایی به کراکوف دارد، اما با وجود قابلیت های فرهنگی و تفریحی منحصر به فردش می توان آن را یک شهر محبوب در فهرست گردشگران  لهستان به شمار آورد. با نفوذ غیر قابل انکار اتریش و پروس اما وروتسواف در معماری شهر آرایش خاص خود را حفظ کرده و شاهد آن هم میدان بازار باشکوهی است که نماد تاریخ و فرهنگ شهر است. این میدان که در حقیقت تقاطع مسیرهای مهم حمل و نقل از جمهوری چک به شمال و از غرب اروپا به شرق آن است، ثروت کلانی را در تجارت بین المللی نصیب مردم این شهر نموده است.

شهر وروتسواف ؛‌ نگین لهستان
شهر وروتسواف ؛‌ نگین لهستان

با 12 جزیره، 130 پل و پارک های مشرف به رودخانه، موقعیت وروتسواف برای تبدیل شدن به یک شهر عاشقانه ایده آل است. عشاقی که از تماشای سبک معماری گوتیک لذت می برند و از قدم زدن در یک شهر نیمه روستایی اروپایی سیر نمی شوند، بدون شک وروتسواف را در صدر فهرست گردشگری خود می گذارند.  وروتسواف تنها یک شهر زیبا نیست؛ بلکه مرکز صنعت، تجارت و آموزش منطقه خود هم محسوب می شود. در حقیقت هر چیزی که در جنوب غربی لهستان رخ می دهد یا از وروتسواف شروع شده یا در این شهر پایان می یابد.

در عین حال این شهر یک مرکز فرهنگی پر جنب و جوش است که بر اساس جمعیت فراوان دانشجویی خود، تئاترها و جشنواره های بزرگی را میزبانی نموده است. زمانی وروتسواف به عنوان « شکوفه مقدس اروپا» شناخته می شد. گرچه این شهر در طول تاریخ سیطره کشورهای گوناگونی از قبیل: چک ، اتریش، مجار و آلمان را بر خود دیده اما اصالت خود را حفظ نموده است و بدین ترتیب امروز یهودیان، ایتالیایی ها و لهستانی ها با ادیان و فرهنگ های گوناگون در این شهر در کنار یکدیگر با آرامش زندگی می کنند.

 چگونه برویم؟

برای سفر به لهستان نیاز به ویزای شنگن دارید. برای این منظور ابتدا باید وقت مصاحبه از سفارت بگیرید و سپس همراه مدارک در روز تعیین شده در محل سفارت حضور پیدا نمایید. برای درخواست ویزای گردشگری لهستان باید اصل گذرنامه، یک قطعه عکس، مدارک شناسایی، برگه رزرو هتل و بلیت هواپیما، گواهی اشتغال و مدارک تمکن مالی را همراه خود داشته باشید. برای رسیدن به این شهر می توانید از خطوط هوایی قطر، ترکیش و لوفت هانزا استفاده نمایید.

شهر وروتسواف ؛‌ نگین لهستان
شهر وروتسواف ؛‌ نگین لهستان

تقویم سفر

وروتسواف دارای آب و هوای معتدلی نسبت به شهرهای اطراف خود است.گرچه زمستان های این شهر سرد است، اما غیر قابل تحمل نیست. ژانویه که سردترین ماه سال در این شهر است درجه حرارت هوا بسیار افت می کند و از تعداد گردشگران هم کاسته خواهد شد. تابستان در وروتسواف دیدنی است، گرچه ماه جولای مرطوب ترین زمان سال است و این رطوبت می تواند برای سفرتان مخاطراتی ایجاد کند. تابستان بدون در نظر گرفتن باران های فصلی به علت جشنواره های گوناگون و رویدادهای فرهنگی زمان محبوبی برای بازدید از شهر است. با این حال بهترین موقع سال برای بهره مند شدن از جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهر، پاییز و بهار است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *