تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا, بلغارستان

آشنایی با شهر پلوویدف ، بلغارستان | Plovdiv 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

شهر پلوویدف بلغارستان

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی اروپا یکی از جاذبه های بسیار زیبای بلغارستان یعنی شهر پلوویدف را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از شهرهای بسیار زیبا، دیدنی و محبوب میان گردشگران است. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید.

شهر پلوویدف بلغارستان از قدیمی ترین شهرهای اروپا است که قدمتی ۶۰۰۰ ساله دارد و دارای آثار تاریخی معماری دوره های یونانی، رومی  و عثمانی است.

شهر پلوویدف از شهرهای قدیمی بلغارستان در اروپاست. داشتن قدمت زیاد و آثار تاریخی و معماری زیاد در انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا موثر بوده است. در افتتاحیه مراسم نامگذاری این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا، افراد زیادی از جمله هنرمندان داخلی و خارجی حضور داشتند. این مراسم در سی امین سالگرد فروپاشی دیوار برلین برگزار شد.شهر پلوویدف بلغارستان


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

شهر پلوویدف از قدیمی ترین شهرهای اروپا است که قدمتی ۶۰۰۰ ساله داشته و دارای آثار تاریخی معماری دوره های یونان، رومی و عثمانی است. این شهر در اطراف رودخانه ماریتسا قرار دارد و شاخصه آن، تنوع قومیتی این شهر است. ساکنان شهر پلوویف از اقلیت های ترک، روم، ارمنی، یونانی و یهودی هستند که بر فرهنگ این شهر تاثیر به سزایی دارند.

فعالیت های فرهنگی و هنری در شهرهایی تجلی پیدا می کند که سازمان های عالی فرهنگی و هنری را با گنجینه هایی از آثار ارزشمند هنری در خود جای داده اند. در این شهرها وجود سازمان های ملی فرهنگی و هنری، دانشگاه موزه، کتابخانه، اجتماعات علمی، هنری، ادبی و مراکز تحقیقاتی و مدارس عالی، آزمایشگاه ها و مؤسسات پژوهشی، زمینه را برای فعالیت های فرهنگی فراهم می کند.شهر پلوویدف بلغارستان

حدود ۳۵۰ رویداد فرهنگی در پلوویدف در سال ۲۰۱۹ برنامه ریزی گردیده است که در این میان می توان به نمایشگاه بدون شکت فروپاشیده شده دیوار برلین پس از ۳۰ سال سقوط اشاره کرد. پلوویدف نخستین شهر بلغاری برای تبدیل شدن به یک پایتخت فرهنگی اروپایی است.

بلغارستان کشوری در جنوب شرق اروپاست که پایتخت آن صوفیه است. این کشور سابقه تاریخی زیادی داشته و زبان رسمی مردم آن بلغاری بوده است. افرادی از نژاد بلغار، ترک و کولی در آن زندگی می کنند. پس می توان کشور بلغارستان را جزو کشورهای دارای تنوع قومی دانست.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *