تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
متفرقه

طرز تهیه دسر شعریه عربی (باقلوا شعریه) 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

طرز تهیه دسر شعریه

دسر عربی شعریه یک دسر مجلسی ساده است که پاکستانی‌ها هم در درست کردن آن تبحر خاصی دارند و یکی از مشهورترین دسرهای خوشمزه خاورمیانه‌ای است. این دسر مجلسی خوشمزه که با رشته‌های شعریه درست می‌شود معمولا به صورت باقلوا و حلوا و حتی کیک طبخ می‌شود و در کنار چای و قهوه یک دسر لذیذ و خوشمزه است. در کشورهای عربی، ترکیه و البته پاکستان و تازگی‌ها در کشور خودمان ایران، این دسر خوشمزه سریع و آسان و کم هزینه برای ماه رمضان بسیار پرطرفدار است. در ادامه همراه تاپ تراول باشید تا با طرز تهیه دسر شعریه عربی یا همان باقلوا شعریه بیشتر آشنا شوید.طرز تهیه دسر شعریه

مواد لازم

  • شیر عسلی: ۱ و نیم قوطی
  • رشته شعریه: ۲ بسته
  • شیر: کمی بیشتر از نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار (حدود ۱۵۰ میلی‌لیتر، هر لیوان فرانسوی ۲۲۰ میلی‌لیتر است)
  • گلاب: ۴ قاشق غذاخوری
  • گردو خرد شده: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • زعفران دم کرده غلیظ: به مقدار لازم
  • پودر هل: ۱ قاشق چایخوری
  • کره: ۱۰۰ گرم

طرز تهیه دسر شعریه

مرحله اول

برای درست کردن دسر شعریه عربی ابتدا رشته‌های شعریه را داخل همان بسته خرد کنید به طوری که اندازه‌ها رشته‌ها حدود یک سانتی‌متر شود. در یک قابلمه نچسب کره را بیندازید و روی شعله ملایم گاز آب کنید. سپس رشته‌ها را اضافه کنید و حدود ۳۰ دقیقه روی شعله ملایم گاز تفت دهید. کافی است که رشته‌ها حدود ۲ درجه تیره‌تر شوند و طعم خامی آن‌ها از بین برود. در این ۳۰ دقیقه مدام رشته‌ها را هم بزنید.

مرحله دوم


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بعد از ۳۰ دقیقه پودر هل و گلاب را اضافه کنید. زعفران دم کرده را به شیر اضافه کرده و روی رشته‌های شعریه بریزید. درب قابلمه را بگذارید تا رشته‌ها خوب نرم شوند. ۱۵ تا ۳۰ دقیقه کافی است. هر چند دقیقه یک بار شعریه را هم بزنید و دوباره درب قابلمه را بگذارید. بعد از این که رشته‌های شعریه پخت شیر عسلی را اضافه کنید و خوب هم بزنید. ۲ تا ۵ دقیقه روی حرارت ملایم گاز بماند کافی است. سپس شعله را خاموش کنید و اجازه دهید مواد کمی از حرارت بیفتند.

مرحله سوم

مایه حلوای شعریه آماده است. حلوا را روی فویل آلومینیومی بریزید و با ته قاشق پهن کنید. وسط حلوا گردو بریزید و به کمک فویل دو طرف حلوا را روی هم بیاورید و رول کنید. این رول باید یک شب به همین صورت در یخچال بماند تا خوب خودش را بگیرد و خنک شود. سپس با یک چاقوی اره‌ای آن را به صورت قالبی برش بزنید و به صورت باقلوا دربیاورید. می‌توانید به جای رول کردن در قالب بریزید. برای این کار باید قالب را کمی چرب کنید سپس مایه شعریه را در قالب‌ها بریزید، سپس داخل آن گردوی پودر شده بریزید و در یخچال بگذارید تا باقلوا شعریه خودش را بگیرد.

مرحله چهارم

برای لذیذتر شدن دسر عربی شعریه می‌توانید یک شهد با شکر، آب و گلاب و در صورت تمایل کمی زعفران، برای روی باقلوا تهیه کنید. برای کنار باقلوا شعریه می‌توانید بستنی وانیلی سرو کنید یا روی آن مقداری خامه یا کارامل بریزید و میل کنید.طرز تهیه دسر شعریه


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *