تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, دیدنی های استانبول, معرفی رستوران

شکم گردی در استانبول |غذاهای سنتی بازار استانبول را بیشتر بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

غذاهای سنتی بازار استانبول

یکی از لذت های سفر خوردن غذاهای محلی آن شهر و کشوری است که به آنجا سفر می کنیم پس اگر اهل چشیدن غذاهای تازه و مختلف هستید بهتر است قبل از سفر در مورد غذاهای محلی آن مکانی که قصد سفر به آنجا را داریم اطلاعاتی کسب کنیم .در این مقاله از وب سایت تاپ تراول شما را با غذاهای سنتی بازار استانبول آشنا خواهیم کرد تا در سفر به استانبول از خوردن این غذاها لذت ببرید پس در ادامه با ما همراه باشید.

شهر سرزنده استانبول برای بسیاری از آدمها پر از خاطره است و با لبخند و برقی در نگاهشان از این شهر یاد می کنند. در کوچه پس کوچه های این شهر می توانید به مکان های فوق العاده ای برسید، مکان ها و بناهایی که از دوران بسیار قدیم به جا مانده و محبوب بسیاری از گردشگران هستند

 آشنایی کوتاه با شهر استانبول ترکیه :

استانبول (به ترکی استانبولی: İstanbul) یا قسطنطنیه بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است

ترکیه کجاست ؟ 

ترکیه کشوری اوراسیایی می باشد که بخش بزرگ این کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب غرب آسیا و خاورمیانه واقع شده است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب شرق اروپا) قرار دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

ترکیه داز شرق با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ و از جنوب شرقی با عراق و سوریه؛ و در شمال غربی (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است.

بزرگ ترین شهر این کشور استانبول می باشد . استانبول یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است. استانبول تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می‌کند و تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد.استانبول یکی از مقاصد گردشگری کشور ترکیه است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان مخصوصا از ایران به این شهر سفر می کنند این شهر دارای هتل های زیادی می باشد و گردشگران انتخاب های زیادی دارند اما اکثر گردشگران دنبال یک هتل شیک و ارزان قیمت هستند تا یک سفر ارزان قیمت داشته باشند ما به شما توصیه میکنم حتما به این شهر دیدنی و زیبا سفر کنید

آنتالیا : که به زبان ترکی استانبولی: Antalya گفته می شود . نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می شود دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد. در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها خود نمائی می‌کند. در این شهر و در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه قلعه‌ایچی (درون قلعه) قرار دارد. بافت خاص منطقه که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه‌های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می‌کند.

آنتالیا داردی حدود ۴۰۰ ساحل می باشد که دو مورد از آن ها بسیار معروف هستند، یکی لارا و دیگری کنیالتی (یا کنی آلتی)

از آنجای ترکیه یکی از کشور های نزدیک به کشور ایران می باشد و جزء کشورهای دیدنی جهان نیز محسوب می شود که سیل عظیمی از گردشگران را به خود جذب می کند ترکیه کشوری است که تا چند سال گذشته پرطرفدارترین مقصد گردشگری ایرانی بوده است .

ترکیه کشوری است که از موقعیت ویژه ای برخوردار است بطوری که در دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است  . دارا بودن  معماری‌های ارزشمند و باشکوه، سواحل زیبا، آب‌وهوای عالی در برخی نقاط، طبیعت قابل توجه و فرهنگ‌ عامه‌ی مردم که در کوچه خیابان‌های این کشور حکفرماست،

جذابیت دوچندانی به آن بخشیده‌اند. به نوعی می‌توان آنتالیا و استانبول را دو مقصد اصلی در سفر به این کشور نام برد که البته دلایل آن به خوبی مشخص است. سواحل زیبای آنتالیا و معماری‌های باشکوه استانبول و جو خاصی که در این شهر وجود دارد هرکسی را برای بازدید دوباره از این شهرها وسوسه می‌کند.

همیشه و در هرجایی که باشید بعد از یک روز کار و یا ورزش یا هر فعالیتی بدن نیاز به غذا دارد تا انرژی ار دست رفته را بدست بیاورد و خوردن غذای خوب و لذیذ باعث بدست آوردن انرژی و شادابی در انسان میشود.

اگر شما به کشورهای مختلف سفر می کنید مطمئنا دوست دارید غذاهای ان کشور را بچشید حتی برای یک بار ، که با غذاهای آن آشنا شوید تا در سفرهای بعد از همین غذاهای خوشمزه سفارش دهید.

استانبول هم یکی از شهرهایی است که دارای غذاهای متنوع و لذیذی است مانند هر شهری در دنیا که دارای غذاهای مخصوص خود می باشد و اگر هم این غذاها محلی باشد بدون شک غذایی بی نظیر خواهد بود. پس با ما در معرفی غذاهای سنتی استانبول همراه باشید.

طرفداران غذاهای سنتی ترکیه که از غذ‌اهای ارزان استقبال می‌کنند را اغلب  می‌توان در صف غذ‌اهای محبوب زیر یافت.

بهترین دونر کباب

اگر در بازار سنتی استانبول دنبال دونر کباب بگردید، همه‌ی مغازه‌دارن شاهین اوستا را پیشنهاد می‌دهند. مهم‌ترین ویژگی دونر کباب شاهین استفاده از گوشت بره است که همراه پیاز و گوجه با نان و سماق سرو می‌شود. طعم خوب این غذا را نمی‌توان انکار کرد و نهاری ارزان و خوشمزه به حساب می‌آید. درون این مغازه‌‌داخل خیابان باریکی در حاشیه شرقی بازار و پشت مسجد نوروسمانی واقع شده است، جایی برای نشستن مشتریان وجود ندارد و غذا را بیرون از مغازه به مشتریان تحویل می‌دهد .

غذاهای سنتی بازار استانبول
غذاهای سنتی بازار استانبول

دلمه و کباب در خیابان

بعد از یک نیم روز گردش میان توریست‌ها، پرس‌و‌جو و شوخی کردن با مغازه‌دارن، بعضی از بازدیدکنندگان بازار بزرگ احساس خستگی می‌کنند و بازار را برای چرت بعد از ظهر ترک کنند. اما آنهایی‌ که ماجراجوتر هستند، از خیابان اصلی و شلوغ Yaglikcilar Caddesi دور می‌شوند تا جلوی Gazientep Burc Ocakbasi روی میزها بنشینند. اوکاکباشی (Ocakbasi غذاخوری‌ که مشتریان می‌توانند کباب‌شان را در حین پختن بالای زغال‌سنگ تماشا کنند) پرطرفدار. کباب آدانای تند اینجا یک وعده غذای درست و حسابی برای کسانی است که قصد دارند فورا بعد‌ از صرف غذا به بازار برگردند، و دلمه‌ی لذیذ (بادمجان و فلفل قرمز که با برنج و سبزی پر شده است) غذای مورد علاقه‌ی گیاهخواران است.

پس از غذای سنتی بازار چای سیب بنوشید.

غذاهای سنتی بازار استانبول
غذاهای سنتی بازار استانبول

مرغی که ارزش صف بستن دارد

آینن دوروم ( AynenDurum )، یک اوکاکباشی معروف واقع در نزدیکی Kılıççılar Kapısı (دروازه‌ی Kılıççılar) است، که خیلی مورد توجه دلالان ارز است که در خیابان خلوت نزدیک آن با صدای بلند به کار خود مشغول هستند، به همین دلیل باید قبل از رفتن به این اوکاکباشی خود را برای صفی طولانی آماده کنید. یک پرس دوروم کباب (durum kebap) سفارش بدهید (گوشت کبابی گریل شده که در نان لواش داغ پیچیده‌ شده است) و سپس خودتان می‌توانید کلی گیاه معطر، خیارشور و فلفل سبز کبابی را به این گوشت اضافه کنید. انتخاب اول همیشگی منو، مرغ durum kebap است.

بهترین پیده‌ی هیزمی

یافتن رستوران Pak Pide & Pizza Salonu که یک pidecisi (سالن پیتزای ترکی) که متعلق به یک کارگر است، واقعا نیازمند ماجراجویی است، زیرا در مسیر باریک و پرپیچ و خمی پشت بنای تاریخی Büyük Valide Han (کاروانسرای بزرگ قرن هفدهم واقع در قسمت شمالی گرند بازار) پنهان شده است. سرآشپزان پیده‌ی این رستوران دائما اجاق هیزم‌سوز را پر از هیزم نگه می‌دارند و ارزان‌ترین وخوشمزه‌ترین پیده‌های شهر را عرضه می‌کنند. نیازی به گفتن نیست که این پیده‌ها را باید داغ داغ میل کرد.

غذاهای سنتی بازار استانبول
غذاهای سنتی بازار استانبول

بهترین سوغات ترکیه

جعبه‌های lokum (راحت الحلقوم) جواهرمانند، بهترین سوغات ترکیه هستند و تعداد زیادی مغازه‌های توریستی در اطراف و داخل بازار ادویه وجود دارند که با کمال میل نمونه‌هایی از این شیرینی سنتی را با طعم مصنوعی و قیمت گزاف به توریست‌ها می‌فروشند. از این مغازه‌ها خرید نکنید و در عوض چند کوچه به سمت شرق بروید تا به مغازه‌ای بسیار سنتی و معمولی در dishevelled Küçük Pazar (بازار کوچک)، زیر مسجد سلیمانیه برسید. Altan Şekerleme از سال 1865 تا به حال، لوکوم‌های فوق‌العاده تازه و آبنبات‌های رنگارنگ درست می‌کند. البته قیمت ارزان و گشاده‌رویی همیشه ارزش پیمودن راه طولانی و گذر از مغازه‌های زیاد و خرید از این مغازه را دارد.

نهار با کباب به سبک کافه‌تریا

تعداد کارکنان این غذاخوری (سرآشپز) در Dürümcü Raif Usta ، که یک اوکاکباشی به سبک کافه‌تریا در شرق گرند‌بازار است، گواه برتری و محبوبیت Adana and Urfa dürüm kebaps (گوشت چرخ‌ کرده، پیاز خام و جعفری پیچیده شده در لواش داغ پیچیده) است. عدنان تند است ولی اورفا خیر؛ اما هر دو معرکه و ارزان هستند. حتما همراه غذا آیران (دوغ) سفارش دهید.

غذاهای سنتی بازار استانبول
غذاهای سنتی بازار استانبول

کباب اعتیاد‌آور

طرفداران کله‌ پاچه برای خوردن کوکرچ (kokoreç) گروه گروه به KokorecciErdincUsta می‌روند– روده‌ی بره پرورده با لوزالمعده یا سایر تکه‌های غیر‌متعارف خوابانده شده در فلفل قرمز و پونه کوهی پر شده، وسپس روی زغال چوب کباب می‌شود. در نان سفید ترد سرو می‌شوند، kokorec بوی تند و عطر و طعم عجیبی دارد و می‌تواند بسیار اعتیاد‌آور باشد.

غذاهای سنتی بازار استانبول
غذاهای سنتی بازار استانبول

بهترین باقلوا

کره، شکر، خمیر فیلو و دانه‌های روغنی؛ وقتی این چهار عنصر باهم ترکیب می‌شوند به طور معجزه‌آسایی تبدیل به بهترین دسر ترکیه می‌شوند. قنادی‌های زیادی ادعا می‌کنند بهترین باقلوای استانبول را درست می‌کنند، اما اکثر مردم در این طرف پل گالاتا می‌گویند که تنها باقلوای Develı سزاوار این تمجید است. مغازه‌ای کوچک که نبش بازار ادویه در خیابان شلوغ Hasırcılar Caddesi واقع شده است. این مغازه انواع شیرینی‌ها را مانند bülbül yuvası بسیار نرم (شیرینی‌ که با پسته و خامه سفت پر شده) می‌فروشد.

غذاهای سنتی بازار استانبول
غذاهای سنتی بازار استانبول

جدیدترین شیرینی استانبول

شیرینی‌هایی مثل دوندورما dondurma (بستنی ترکی)، fırın sütlaç (فرنی) لقمه‌ی عصرانه مغازه‌داران گرندبازار است، اما تحفه‌ای جدید در حال اشغال این قسمت از شهر است: تریلچه (trileçe). بهترین مکان برای امتحان یکی از این کیک‌های اسفنجی کرم‌دار که روی آن با کارامل پوشیده شده، Bena Dondurmaları، مغازه‌ی بستنی فروشی کوچکی در حیاط مسجد اتیک علی پاشا نزدیک ایستگاه تراموای Çemberlitaş است.این مغازه همچنین dondurma و fırın sütlaç می‌فروشد که برای دوستداران غذای سنتی جالب است.

غذاهای سنتی بازار استانبول
غذاهای سنتی بازار استانبول

نوشیدنی مخصوص محلی

Vefa Bozacısı کافه‌ی معروفی که از سال ۱۸۷۶ در  محله‌ی مسکونی دوران عثمانی واقع در غرب گرند‌‌بازار افتتاح شده‌ است. قسمت داخلی آن با کاشی‌های رنگارنگ پوشیده شده، کارکنانش بسیار صمیمی هستند، و بوزا (boza) نوشیدنی مخصوص ارائه می‌کند. این نوشیدنی‌ چسبناک و لزج‌ از آب، شکر و خمیر جوی ورآمده درست می‌شود. روی آن نخود خشک و کمی دارچین می‌ریزند که کمی بوی تند لیمویی به خود می‌گیرد. این نوشیدنی  به دلیل بالا بردن توانایی جسمی و قدرت بدنی معروف شده است. توصیه می‌کنیم که حتما این نوشیدنی را امتحان کنید.

غذاهای سنتی بازار استانبول
غذاهای سنتی بازار استانبول


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *