تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

یکی از مهم ترین بخش های برنامه ریزی هر سفری انتخاب وسیله نقلیه  می باشد. قطار، هواپیما و اتوبوس از جمله وسایل نقلیه ای هستند که معمولا افراد برای مسافرت انتخاب می کنند و سفر با هر کدام مزایا و معایب خاصی دارند. سفر با هواپیما سریع ترین روش مسافرت محسوب می شود به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد، سفر با قطار نیز می تواند ایمن ترین روش مسافرت باشد، اما افرادی که می خواهند سفر کم هزینه ای را تجربه نمایند بهتر است اتوبوس را برای مسافرت انتخاب نمایند. خیلی از افراد در انتخاب میان هواپیما وقطار دچار تردید هستند. از این رو ما تصمیم گرفتیم که بیشتر به بررسی این موضوع بپردازیم که قطار امن تر است یا هواپیما؟

سفر با قطار امن تر است یا هواپیما؟

قطار را انتخاب کنیم یاهواپیما؟

سفر با قطار از جمله سفرهایی است که طرفداران بسیاری دارد. این سفر می تواند بسیار لذت بخش و به یاد ماندنی باشد. زیرا در طول مسیر مسافران می توانند ضمن استراحت و یا انجام کارهای مورد علاقه خود از تماشای طبیعت و مناظر زیبا و حیرت انگیز لذت ببرند.  از طرفی سفر با قطار دارای سوانح بسیار محدودی می باشد و هزینه آن نیز مقرون به صرفه است به همین دلیل همچنان خیلی از افراد قطار را برای مسافرات انتخاب می کنند و بلیط قطار تهران مشهد یکی از پر فروش ترین بلیط ها است.

امروزه با تغییراتی که در سبک زندگی افراد ایجاد شده است و افزایش مشغله های زندگی دیگر افراد همانند گذشته فرصت سفرهای طولانی و خاطره انگیز با قطار را ندارند و ترجیح می دهند در کوتاه ترین زمان ممکن به مقصد برسند و سفری کوتاه برای تفریح و استراحت و یا سفری کاری داشته باشند. سفر با هواپیما به دلیل راحتی و سرعت رسیدن به مقصد در حال حاضر بهترین روش مسافرت محسوب می شود. البته به دلیل آنکه بلیط هواپیما دارای قیمت بالایی است تمامی افراد نمی توانند هواپیما را برای مسافرت های خود انتخاب نمایند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

هواپیما یا قطار کدام امن تر است؟

با توجه به تحقیقاتی که در یک بازه زمانی 9 ساله در خصوص حوادث و اتفاقات ناشی از سفر با وسایل نقلیه عمومی صورت گرفته است می توان گفت اگر چه حوادث بسیاری در سفر با قطار اتفاق افتاده است اما همچنان قطار از ایمن ترین وسایل نقلیه است. به عبارتی می توان گفت بر اساس این آمار قطاردومین جایگاه را از نظر ایمنی وسایل نقلیه به خود اختصاص داده است. میزان حوادث و تلفات قطار تقریبا نصف سفرهای جاده ای با اتوبوس و وسایل نقلیه شخصی می باشد. مقایسه میزان تلفات ناشی از هواپیما، قطار و اتوبوس نشان می دهد که در این میان هواپیما ایمن ترین وسیله نقلیه است و کم ترین میزان سوانح را دارد.

سفر با قطار امن تر است یا هواپیما؟

چه زمانی با قطار سفر کنیم؟

سفر با هواپیما اگر چه ایمن ترین و سریع ترین روش مسافرت محسوب می شود اما سفر با قطار نیز به نوبه خود بسیار امن است و گاهی اوقات قطار می تواند انتخاب بهتری برای مسافرت باشد. در مواقعی که فاصله چندانی با مقصد ندارید و همچنین میزان باری که همراه شما است  زیاد است بهتر است که قطار را برای مسافرت انتخاب نمایید، زیرا ضمن تجربه سفری ایمن و راحت مجبور به پرداخت هزینه بالا نخواهید بود و می توان به صرف هزینه کمتری به مقصد مورد نظر رسید. سفر با قطار نه تنها برای مسیرهای نزدیک می تواند گزینه مناسبی باشد بلکه در سفرهای طولانی که بیشتر از یک روز طول می کشند نیز می تواند بسیار مناسب  و به صرفه تر از سفر با اتومبیل شخصی باشد.

به عنوان مثال اگر قصد داشته باشید که به مشهد سفر کنید با تهیه بلیط قطار مشهد ضمن اینکه سفری راحت و لذت بخش خواهید داشت نیازی به هتل جهت اقامت در شب هم ندارید. بنابراین میزان هزینه سفر شما به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد. یکی دیگر از دلایلی که پیشنهاد می کنیم در چنین مواقعی قطار را انتخاب نمایید امکان پیش بینی و برنامه ریزی هزینه های سفر می باشد. زیرا بلیط قطار بر خلاف بلیط هواپیما دارای نوسانات بسیاری نمی باشد و معمولا کمتر تغییر می کند. همچنین در سفر با قطار می توان از چندین ماه قبل جهت خرید بلیط های پیش فروش شده اقدام نمود که با قیمت بسیار مناسبی عرضه می شوند و دارای قابلیت استرداد نیز هستند. البته بلیط های پیش فروش شده از سوی انواع شرکت های حمل و نقلی برای هواپیما، قطار و اتوبوس به ویژه در مسیرهای پرتردد و پیش از ایام پیک سفرها در سال ارائه می شود.

در سفر با قطار نگرانی بابت سنگینی بار وجود ندارد

یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی که سفر با هواپیما را انتخاب می کنند مقدار بار مجاز و سنگین بودن بارهایشان می باشد. در صورتی که مسافران مقدار باری بیش از حد مجاز داشته باشند در روز پرواز مدتی معطل خواهند شد و مجبور به پرداخت هزینه اضافه بار هستند تا بتوانند خود را به پرواز برسانند. این در حالی است که در سفر با قطار محدودیتی از نظر میزان بار وجود ندارد و می توان با خیال راحت تمامی وسایل مورد نظر خود را در سفر به همراه داشته باشید و یا برای تمامی دوستانتان سوغاتی هایی که دوست دارید تهیه کنید. البته قوانینی در خصوص وسایلی که مجاز به آوردن در داخل قطار هستند وجود دارد که حتما باید رعایت شوند.

در کنار تمامی وسایلی که در سفر با قطار می توانید به همراه داشته باشید، با انتخاب این وسیله نقلیه برای مسافرت حتی می توانید وسیله نقلیه خود را نیز به همراه ببرید تا پس از رسیدن به مقصد بتوانید سفری راحت و خاطره انگیزی را تجربه نمایید. البته توجه داشته باشید که ایستگاه های راه آهن تمامی شهرها مجهز به سکوی ارسال خودرو نیستند و باید حتما مبدا و مقصد انتخابی ما شرایط پذیرش و تحویل اتومبیل در مقصد را داشته باشد. به عنوان مثال اگر بلیط قطار تهران را رزرو کرده باشید به راحتی می توانید از این امکان بهره مند شوید.

سفر با قطار امن تر است یا هواپیما؟

توجه و اهمیت دادن به زمان

قطعا تا کنون بارها با تاخیر پرواز ها روبرو شیده اید. این اتفاق ممکن است بارها رخ دهد، البته سفر با هواپیما کاملا تحت تاثیر شرایط جوی می باشد و یکی از مهم ترین دلایل این اتفاق نیز نامساعد بودن شرایط جوی و آب و هوا باشد. بنابراین در برنامه ریزی های خود برای سفر به مناطق دور دست با هواپیما حتما چند ساعت را به پرواز جهت تاخیرهای احتمالی و .. اختصاص دهید. از طرفی فرودگاه ها معمولا در فاصله دوری از شهر واقع شده اند و معمولا حدود 20 الی 60 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارند که این موضوع را نیز باید در نظر گرفت تا بتوان کوتاه ترین روش ممکن برای سفر را انتخاب نمود.

برخلاف هواپیما، قطار ها معمولا به ندرت اتفاق می افتد که دارای تاخیر طولانی مدت باشد وبعد از چند دقیقه فرد می تواند بدون هیچگونه نگرانی  راهی سفر به مقصد مورد نظر خود شود. علاوه بر آن ایستگاه های راه آهن در مقایسه با هواپیما در فاصله اندک و محل بسیار مناسبی  از درون شهر قرار گرفته اند و تعداد این ایستگاه ها متعدد می باشد که می توان راحت تر و سریع تر به آن ها دسترسی داشت. با توجه به این اگر می خواهید سفری کم هزینه و بدون محدودیت داشته باشید و سریع تر به مقصد مورد نظر برسید بهتر است قطار را برای مسافرت انتخاب نمایید. در سفر با قطار به قدری دیدن مناظر زیبا طبیعت و شهرهایی که در مسیر عبور وجود دارند زیباست و فرد از تماشای آن ها لذت می برد که مسافران این تجربه جدید را بخشی از سفر خود می دانند.

سبز سفر کنیم

اگر از طرفداران محیط زیست هستید و همواره دوست دارید در جهت حفظ و ماندگاری آن تلاش کنید در انتخاب وسیله نقلیه سفر خود بیشتر دقت کنید. سوخت هواپیما در مقایسه با سوخت قطار و اتوبوس به شدت حاوی مواد آلاینده است و خطری جدی برای سلامت محیط زیست محسوب می شود، بنابراین بهتر است تا حد امکان میزان سفرهای هوایی را کاهش دهید. سوخت مورد استفاده در اتوبوس ها نیز از آلاینده های موجود در محیط زیست محسوب می شود، در این میان سوخت قطار در مقایسه با سوخت هواپیما و اتوبوس از میزان آلاینده های کمتری برخوردار است و خسارات کمتری به طبیعت و محیط زیست وارد می کند. بنابراین بهتر است که بیشتر سفرهای خود را با استفاده از قطار انجام دهید و از این سفر ریلی زمینی لذت ببرید.

سفر با قطار امن تر است یا هواپیما؟

دسترسی به تمامی امکانات

در سفر با قرار به راحتی می توانید در کوپه خود بر روی تخت ها دراز بکشید و موسیقی گوش دهید یا به تماشای مسیر عبور بپردازید و دیگر خبری از صندلی های کوچک هواپیما نیست. از طرفی در هنگام خستگی می توانید در راهرو قطار قدم بزنید یا برای صرف نهار یا شام به رستوان قطار بروید و غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید و یا خود را به نوشیدن یک فنجان چایی دعوت کنید و به این ترتیب تا رسیدن به مقصد به کارهای مورد علاقه خود بپردازید. در صورتی که در مدت زمان حضور در هواپیما نمی توانید دائما جابجا شوید و از تماشای مسیر رسیدن به مقصد و زیبایی های آن لذت ببرید.

بنابراین با توجه به تمامی موارد ذکر شده  قطار و هواپیما هر دو از ایمن ترین وسایل نقلیه سفر هستند که با توجه به فاصله خود تا مقصد و شرایطی که دارید می توانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید.


مقالات بیشتر بخوانید :


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *