تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
رپورتاژ آگهی

بهترین زمان سفر با قطار 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بهترین زمان سفر با قطار

در این مقاله از مجله گردشگری تاپ تراول در مورد بهترین زمان سفر با قطار سخن خواهیم گفت . پس در ادامه با ما همراه باشید

انتخاب کردن قطار به عنوان وسیله‌ی نقلیه برای سفرهای داخلی و خارجی می‌تواند یکی از منحصربفردترین تجربه‌های یک فرد در طول زندگی اش را رقم بزند. قطار وسیله ای ایمن و راحت است و سفر با آن از مزایای زیادی برخوردار می‌باشد. قطار در اکثر مسیرهای داخلی گزینه‌ی مطلوبی برای سفر به شمار می‌رود.

بهترین زمان سفر با قطار
بهترین زمان سفر با قطار

مزایای سفر با قطار

همانطور که ذکر شد سفر با قطار با محاسن زیادی همراه است که در ادامه به برخی از‌ آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کاهش هزینه‌ها

در مقایسه با سفرهای هوایی، شاید بتوان ملموس‌ترین مزیت سفر با قطار را کاهش هزینه‌ها دانست. قطار در زمره‌ی وسایل حمل و نقل ارزان قرار دارد، بنابراین مسافران می‌توانند با قطار سفری ارزان‌قیمت را تجربه کنند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

راحتی

زمانی که با هواپیما سفر می‌کنید مجبورید تمام مدت پرواز را بر روی صندلی خود بنشینید، نمی‌توانید آزادانه در کابین هواپیما قدم بزنید، همچنین هنگام سفر با اتوبوس همین شرایط را خواهید داشت. اما در قطار این چنین نیست؛ می‌توانید هر زمانی که مایل باشید از کوپه‌ی خود بیرون آمده و یا از صندلی خود بلند شده و در راهروهای قطار قدم بزنید. همین موضوع باعث ایجاد تجربه ای خاص از گذران مسیر برای شما خواهد شد.

همانطور که می‌دانید ظرفیت کوپه‌های قطار یا ۶ نفر است و یا ۴ نفر. همچنین گروه دیگری از قطارها اتوبوسی هستند، به این معنی که صندلی‌ها در کوپه‌های مجزا قرار نگرفته اند، بلکه در ردیف‌های مشخصی وجود دارند. در غالب قطارهای امروزی کوپه‌ها مجهز به تخت خواب هستند، بنابراین مسافران می‌توانند در صورت تمایل از تخت خواب خود در کوپه استفاده کرده و استراحت کنند. اخیراً در برخی مسیرهای پرتردد در کشورمان قطارهای بسیار لوکس و راحت به ناوگان ریلی شرکت‌های معتبری چون رجا، فدک ، نورالرضا، … افزوده شده اند. یکی از پرتقاضاترین مسیرها در ایران مسیر تهران مشهد و بالعکس است. بلیط قطار تهران مشهد با قطارهای لوکس و مدرن توسط شرکت‌های شناخته شده‌ی ریلی در جدول زمان بندی مشخص به فروش می‌رسد. یکی از بهترین قطارهای مسیر تهران مشهد، زندگی نام دارد که قطاری ۵ ستاره و متعلق به شرکت رجا است. قطار زندگی از امکانات فوق العاده و بسیار لوکسی برخوردار می‌باشد و تحربه ای بی‌نظیر از سفر به مشهد مقدس را برای مسافرانش رقم می‌زند.

عدم محدودیت بار

همانطور که می‌دانید سفر با هواپیما مشمول محدودیت‌هایی در حمل بار می‌شود، تمامی ایرلاین‌ها برای میزان بار مجاز قوانینی را وضع کرده اند و مسافران هواپیما می‌بایست از آن قوانین پیروی کنند. چنانچه مسافری تمایل به حمل باری بیش از حد مجاز را داشته باشد می‌بایست هزینه‌ی اضافه بار را پرداخت نماید. این در صورتی‌ست که در قطار مسافران محدودیتی برای میزان بار مجاز ندارند و می‌توانند چمدان‌های خود را در هر ابعاد و اندازه و با هر وزنی با خود به داخل قطار ببرند.

تجربه‌ی فضای شخصی در سفر

قبلاً گفته شد که کوپه‌های قطار ۴ یا ۶ نفره هستند. این موضوع به این معنی‌ست که حداقل ۴ نفر در هر کوپه‌ی قطار وجود دارند. در سفر با قطار در صورت تمایل می‌توانید فضایی کاملاً شخصی داشته باشید. امکانی که اخیراً در خریدهای آنلاین بلیط قطار به برخی از وب‌سایت‌ها افزوده شده، دربست کردن کوپه است. مِستر بلیط یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین سامانه‌های فروش آنلاین بلیط قطار، اتوبوس و هواپیما است. در این وب‌سایت به غیر از خرید بلیط قطار و دیگر وسایل نقلیه به مقصد مورد نظرتان، به راحتی می‌توانید به صورت آنلاین کوپه‌ی قطار را به صورت آنلاین رزرو کرده و تجربه ای خوشایند از سفر را خلق نمایید.

بهترین زمان سفر با قطار

پیش از خرید بلیط قطار می‌بایست نسبت به مقصدی که قصد سفر به آن‌ را دارید برنامه ریزی دقیقی انجام دهید. شاید بتوان گفت مهم‌ترین بخش این برنامه ریزی را زمان سفر تشکیل دهد. بهتر است طول مسیر و مدتی که در مسیر خواهید بود را محاسبه کنید. بر اساس طول مسیر ساعت حرکت خود به سمت شهر مقصد را انتخاب نمایید. اگر مسیری بیش از ۸ ساعت پیش رو دارید بهتر است بلیط قطار خود را در ساعات ابتدایی شب خریداری کنید، در این صورت هم در طول شب می‌توانید در قطار کاملاً استراحت کنید و هم در ساعات روشنایی روز می‌توانید از دیدن مناظر لذت ببرید. از طرف دیگر در ساعات ابتدایی روز به مقصد خود رسیده و از آن روز به نحو بهینه استفاده خواهید کرد.

به منظور انجام برنامه ریزی دقیق بهتر است بلیط قطار خود را زودتر از موعد سفر تهیه کنید. در این صورت می‌توانید قطارها و ساعت‌های متفاوت حرکت آن‌ها را به طور کامل مقایسه نمایید. این موضوع در سفر به مشهد و خرید بلیط قطار مشهد که توسط تمامی شرکت‌ها و با قطارهای کاملًا متفاوتی ارائه می‌گردد مؤثر واقع شود.

در سفر  با قطار همواره نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  • لباس راحت و مناسب بپوشید.
  • از زمان خود در قطار هوشمندانه استفاده کنید.
  • بطری آب آشامیدنی شخصی و میان وعده‌های سالم و سبک به همراه داشته باشید.
  • مراقب چمدان‌ها و وسایل گرانبهای خود باشید.
  • در انتخاب قطار دقت لازم را به خرج دهید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. شهاب شیردل

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۴

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *