تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تهرانگردی

محله های لاکچری تهران را بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کلانشهر تهران در مهرماه سال ۱۲۸۶ شمسی، به عنوان پایتخت کشور ایران معرفی گردید. از آنجایی که تهران مساحت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده، بنابر تصمیمات اتخاذ شده توسط شهرداری تهران این کلانشهر به ۲۲ منطقه متفاوت و جداگانه تبدیل شده است. در واقع این محله‌ ها و تقسیم‌ بندی میان آن‌ها براساس قاعده و قانون بوده و شما می‌توانید در بخش‌هایی از جمله شمال و غرب آن، املاکی با قیمت بسیار بالا و کیفیت مطلوب را بیابید. اگر شما نیز می‌خواهید به عنوان مقصد مسافرتی یا اقامتگاهی برای زندگی دائم به شهر تهران بنگرید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این بخش با ما همراه باشید تا با بهترین محله های لاکچری تهران آشنا شوید

محله های لاکچری تهران

محله های تهران

جالب است بدانید که محله‌ای تحت عنوان لاکچری در تهران وجود نداشته و اکثر افراد بومی این مناطق به علت داشتن مزایایی چون آب‌وهوای مناسب، خیابان‌ها و کوچه‌های دلباز، منازل خوش‌ساخت، مردمان محلی خونگرم و… لقب لاکچری را برای این محدوده‌ها انتخاب می‌نمایند. شاید در وهله اول کسی به این نکته توجه نکند؛ اما انتخاب نام بسیاری از این مناطق براساس تاریخچه و سرگذشت قدیمی آن محله‌ها بوده است. تمامی این محله‌ها نام مخصوص به خود را داشته و شما نمی‌توانید نامی یکسان را در چندین محله مشاهده کنید.

محله های لوکس تهران

اگر شما نیز در موقعیت‌های مختلف چون روزنامه‌ها، مجلات، تلویزیون، شبکه‌های ماهواره‌ای، فیلم و سریال و… درباره محله های لاکچری تهران شنیده باشید، قطعاً نسبت به آشنایی با این محله‌ها دچار کنجکاوی شده‌اید و تمایل دارید به‌صورت دقیق و با جزئیات از این محله‌ها با خبر شوید. جالب است بدانید که براساس نظرسنجی انجام شده از افراد ساکن تهران بسیاری از آن‌ها این محله‌ها را لاکچری و لوکس نمی‌دانند؛ چراکه این نظر نسبی بوده و نمی‌توان آن را برای تمامی افراد تعمیم داد.

محله های لاکچری تهران

سنگلج

یکی از محله‌هایی که در زمان قدیم از شهرت بسیار زیادی برخوردار بوده، محله سنگلج نام دارد. جالب است بدانید که بسیاری از مردمان قدیمی این محله بر این باور هستند نام این محله به زمان قدیم و استفاده از پاره سنگ‌ها برای تقسیم‌بندی محلات بازمی‌گردد. براساس تاریخچه به دست آمده محله سنگلج در سال ۱۲۵۰ به رسمیت شناخته شده و در آن زمان یکی از بزرگ‌ترین و آباد‌ترین محله‌های تهران محسوب می‌شد. این محله در منطقه ۱۲ تهران قرار داشته و از طریق خیابان‌های مطرحی چون خیابان وحدت اسلامی، خیابان بهشت، خیابان خیام، خیابان سی تیر و… قابل دسترسی است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

لازم به ذکر است که در سال‌های اولیه این محله به‌دلیل حضور رضا شاه و جنگ جهانی دوم، مدتی متروکه گردید و ویران شد. پس از گذشت چندین سال همچنان بافت و سبک زندگی مردمان این محله قدیمی بوده و شما می‌توانید به‌صورت همزمان اصالت، نوآوری و سرزندگی را در این محله رؤیت نمایید. آب‌وهوای محله سنگلج بسیار مطبوع است و می‌توان آن را مدیون وجود پارک‌هایی به نام رازی و شهر دانست؛ چراکه در این پارک‌ها به همت تمامی باغبان‌ها به گل‌ها و درختان رسیدگی شده و همین امر سبب می‌گردد رشد آن‌ها باعث تسویه هوا شود.

محله های لاکچری تهران

عودلاجان  

محله کلیمی‌ها یا محله عودلاجان یکی از محله‌های قدیمی و عیان نشین تهران است که حدوداً بیش از چهارصد سال قدمت دارد. مسیر دسترسی به این محله بسیار ساده بوده و شما می‌توانید برای حضور در این مکان خود را از طریق بازار بزرگ، چهارراه سیروس و بازار آهنگر‌ها به محله عودلاجان برسانید. این محله تنها به علت قدمت خود افراد را جذب نکرده و شما می‌توانید پس از حضور در این مکان از بازارچه آن نیز دیدن کنید؛ چراکه این بازارچه در سال ۱۳۹۵ توسط سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی تهران مرمت گردید.

بازارچه عودلاجان سرشار از صنایع دستی خاص از جمله فرش، گلیم، جاجیم، ظروف مسی، ظروف میناکاری شده، سفال و سرامیک و… است. همچنین در مجاور بازارچه شما می‌توانید از مقبره امامزاده یحیی نیز دیدن نمایید؛ به این دلیل که این مکان علاوه‌بر نمایش تاریخچه دوران مغول‌ها، می‌تواند آرامش خاصی را در وجودتان ایجاد نماید. اگر پس گشت‌و‌گذار در این مرحله نیاز به استراحت داشتید، توصیه می‌شود که به غذاخوری‌های این منطقه را مد نظر داشته و باتوجه به سلیقه خود به یکی از آن‌ ها مراجعه کنید.

محله های لاکچری تهران

کامرانیه

از دیگر محله‌های لوکس و مدرن تهران می‌توان به کامرانیه اشاره کرد‌؛ چراکه تاریخچه و سرگذشت خریداری این محله بسیار جالب و به یادماندنی است. در زمان قاجار و حضور ناصرالدین شاه، پسر وی یعنی کامران میرزا محدوده کامرانیه کنونی را از یکی از وزرای خارجه به نام سعید میرزا خریداری کرده و به همین دلیل نام این محله به کامرانیه شهرت یافت. کامرانیه در منطقه ۱ تهران و در بخش شمیرانات واقع شده که به دلایل مختلف از جمله شرایط آب‌وهوایی مطلوب، خلوتی، آرامش و… توانسته افراد متعددی را در خود جای دهد.

دسترسی به محله خوش آب‌ و هوا و لاکچری کامرانیه بسیار آسان بوده و شما می‌توانید از بخش‌ هایی چون اختیاریه، بزرگراه صدر، منظریه، نیاوران، فرمانیه و چیذر خود را به محله برسانید. می‌توان گفت تنها نکته‌ ای که حضور تمام افراد با هر نوع تمکن مالی را در این منطقه محدود می‌کند، قیمت آپارتمان‌های این محله است؛ به این دلیل که تمامی آپارتمان‌ها، برج‌ها و پنت هاوس‌های محله کامرانیه از قیمت بسیار زیادی برخوردار هستند و طبیعتاً تمام افراد از پس هزینه‌های مربوط به آن بر نخواهند آمد.

البته لازم به ذکر است که صرفاً نیاز به خریداری منزل در این محدوده نبوده و شما می‌توانید پس از بازدید از این محله و میل کردن غذا یا نوشیدنی در یکی از کافه رستوران‌های آن، خاطره خوشی را برای خود رقم بزنید.

محله های لاکچری تهران

اقدسیه

جالب است بدانید که در زمان‌های قدیم محله اقدسیه اغلب کاربرد کشاورزی داشته و افراد بومی آن محل صرفاً به همین منظور از آن استفاده می‌کردند. پس از گذشت چند سال و حضور ناصرالدین شاه در این منطقه و واگذاری این محله به همسر خود به نام‌ امینه اقدس، نام این محله نیز تغییر یافته و کاربری آن نیز از کشاورزی به مسکونی مبدل گردید. امروزه محله لوکس و گران قیمت اقدیسه در منطقه ۱ تهران و در محله شمیرانات قرار دارد.

دسترسی از اقصی نقاط تهران به این محله لاکچری آسان بوده و شما می‌توانید خود را از طریق بخش‌هایی چون خیابان موحد دانش، بزرگراه ارتش، خیابان آجودانیه، میدان نوبنیاد و… به این بخش از تهران برسانید. این محله از امکانات و ویژگی‌های متعددی از جمله مراکز خرید لوکس، رستوران‌ها و کافه‌های مدرن، آپارتمان‌ های لاکچری، آب‌وهوای مناسب و دل‌انگیز برخوردار است که موجب می‌شوند افراد بی‌شماری از دیگر مناطق تهران خود را به این محله برسانند.

محله های لاکچری تهران

الهیه

اگر از افراد بومی تهران باشید یا قصد سفر به این کلانشهر زیبا را داشته باشید، محال است از حضور در محله الهیه بتوانید به سادگی بگذرید. الهیه نیز یکی از محله‌های عیان‌نشین و بسیار مشهور کلانشهر تهران محسوب می‌شود که در تمامی روز‌های سال، میزبان خوبی برای تمامی مراجعه‌کنندگان است. در واقع این محله به سبب دسترسی راحت خود از سایر موقعیت‌های جغرافیایی مخصوصاً غرب و شمال، توانسته علاوه‌بر جذب افراد متعدد زیبایی‌هایی را نیز به آن‌ها نشان دهد‌.

محله الهیه پس از گذشت سال‌ها همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرده و توانسته محلی بسیار مناسب و شایسته برای یادآوری خاطرات قدیم باشد. همچنین افراد متعددی از جمله پروفسور محمود حسابی، اشرف الملوک فخرالدوله، احمد ‌امیر احمدی، اسماعیل مهرتاش و… در این محله خوش آب‌وهوا زندگی خود را سپری نموده‌اند‌. امروزه علی‌رغم وجود بافت قدیمی این محله، در بخش‌هایی از آن شما می‌توانید مجتمع‌های تجاری و تفریحی را مشاهده کنید.

از طرفی وجود این مراکز خرید و مجتمع‌ها جذاب بوده و میزان استقبال افراد را افزایش می‌دهد و همچنین سبب می‌گردند تا تمامی افراد با امکاناتی چون سیستم ایمنی پیشرفته، خدمات سرو غذا، پیست دوچرخه سواری، آب‌نما‌های خاص و منحصربه‌فرد و… آشنا شوند.

محله های لاکچری تهران
محله های لاکچری تهران

زعفرانیه

محله زعفرانیه را می‌توان یکی از معروف‌ ترین و گران‌ قیمت‌ ترین محله‌ های تهران دانست. از آنجایی که این محله در شمال تهران و منطقه شمیرانات قرار دارد، دارای آب‌وهوای بسیار مطبوع است و می‌تواند نشانگر آب‌وهوای کوهستانی و کوهپایه‌ای نیز باشد. در این محله علی‌رغم وجود آپارتمان‌ ها و ساختمان‌ های سر به‌ فلک کشیده، می‌توان همچنان خانه‌هایی کوچک و قدیمی را نیز مشاهده کرد که همین امر موجب می‌شود شما بتوانید به‌ صورت همزمان خانه‌های امروزی و قدیمی را با یکدیگر مقایسه کنید.

باتوجه به این‌ که این محله بسیار گران قیمت بوده و طبیعتاً بهای خرید و اجاره خانه آن بسیار زیاد است، افراد متعددی به دلایل مختلف از جمله درمان بیماری، علاقه به آب‌وهوای کوهستانی و… این محله را برای زندگی انتخاب می‌کنند. البته این محله نه تنها آب‌وهوای بسیار مناسبی دارد، بلکه از نظر تاریخی و فرهنگی نیز بسیار غنی بوده و می‌تواند با مجموعه‌هایی چون مراکز خرید، موزه، خانه‌های قدیمی و… افراد متعددی را از اقصی نقاط تهران به سمت خود بکشاند.

برای افراد بسیار زیادی علت نامگذاری این محله در وهله اول بسیار جالب و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد؛ چراکه برخی از افراد و مورخان بر این باور هستند که نام این محله باتوجه به رنگ کاخ سعدآباد یعنی زرد یا همان زعفرانی بوده انتخاب شده است. البته در روایتی دیگر که از دکتر منوچهر ستوده برجای مانده، می‌توان به این جمع‌بندی رسید که در آن زمان بسیاری از افراد در بخش‌هایی از این محله به کاشت زغفران مشغول بوده‌اند که نامگذاری این محله به این نام نیز می‌تواند بیانگر این فرضیه باشد.

جالب است بدانید که بافت این محله مذهبی نیز بوده و شما می‌توانید مساجد بسیار زیادی از جمله مسجد محمودیه، مسجد جامع ولنجک، مسجد الزهرا و… را در این محله مشاهده کنید. این مساجد تنها محلی برای عبادت محسوب نشده و شما می‌توانید علاوه‌بر راز و نیاز و انجام عبادت از معماری بی‌نظیر و منحصربه‌فرد آن نیز لذت ببرید.

توصیه می‌کنیم اگر به هر دلیلی قصد حضور در این محله خوش آب‌وهوا را دارید، حتماً یکی از مکان‌های دیدنی این محله از جمله موزه زمان، توچال، موزه اتومبیل‌های سلطنتی، کاخ سعدآباد، مرکز برنامه‌ریزی بازدید هدفمند کودکان و نوجوانان، مرکز خرید ارگ، کاخ موزه ملت، رصد خانه زعفرانیه، بازار قائم و… را در رأس بازدید خود قرار دهید؛ چراکه تک‌تک مکان‌های دیدنی زعفرانیه جذاب هستند و می‌توانند شما را با دریچه‌ای نو و جدید از جذابیت‌های جهان هستی رو‌به‌رو سازند.

محله های لاکچری تهران
محله های لاکچری تهران

ازگل

همانند سایر مناطق معرفی شده ازگل نیز از محله‌ های بسیار گران‌ قیمت و خوش آب‌وهوای تهران محسوب می‌شود. باتوجه به این‌که این محله در بخش شمالی کلانشهر تهران قرار داشته و از نزدیکی آن رودخانه‌ای با نام دارآباد گذر می‌کند، میزان سردی و رطوبت هوا بسیار مطلوب بوده و می‌تواند بستر مناسب‌تری را برای زندگی افراد فراهم سازد. همچنین به علت عبور این رودخانه، این محله در زمان قدیم مکانی مناسب برای کاشت انواع گیاهان و سبزیجات محسوب می‌شده که بسیاری از کشاورزان در اغلب روز‌های سال در این منطقه مشغول کاشت سیب، گیلاس و… بودند.

افراد بسیار زیادی از قدیمی‌ های این محل و مورخان بر این باور بوده‌ اند که انتخاب نام ازگل اتفاقی نبوده و تاریخچه‌ های متفاوتی برای آن وجود دارند. یکی از تاریخچه‌ های مشهور نام این محله مربوط به میوه ازگیل می‌شود؛ چراکه در زمان‌های قدیم درختان بسیار زیادی در این محله دارای ازگیل بوده‌اند.

عده‌ای دیگر علت نامگذاری این محله را به وجود بلبل‌های آوازخوان این منطقه نسبت می‌دهند؛ چراکه ازگل بر وزن بلبل بوده و می‌تواند ساختاری شبیه به آن محسوب شود. علی‌رغم فرضیه‌های بیان شده نفراتی دیگر علت وجود نام ازگل را وجود طبیعت زیبا و دل‌ انگیز این محله می‌دانند؛ اما امروزه پس از گذشت زمانی نسبتاً طولانی همچنان علت نامگذاری این محله مشخص نشده است.

محله های لاکچری تهران
محله های لاکچری تهران

سخن پایانی

شاید شما نیز در موقعیت‌های مختلف، نام محله های لاکچری تهران را شنیده باشید. جالب است بدانید که این محله‌ها تنها مختص به موقعیت جغرافیایی خاص از جمله شمال تهران نبوده و شما می‌توانید محله‌های بسیار آرام، امن و لاکچری را در اقصی نقاط تهران بیابید. از دیرباز تاکنون کلانشهر تهران تمامی افراد با هرگونه بودجه مالی را در خود جای داده و توانسته باتوجه به تمکن مالی هر فرد در هر محله، امکانات متعددی را در اختیار آن‌ها قرار دهد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *