تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
راهنمای سفر, معرفی هتل

نکات مهم قبل از رزرو هتل 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آشنایی با نکات مهم قبل از رزرو هتل

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول شما را با نکات مهم قبل از رزرو هتل آشنا خواهیم کرد . پس اگر از آن دسته کاربرانی هستید که قصد رزرو هتل  را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

پرداخت خدمات یک هتل کار ساده ای نیست. در بسیاری از هتل ها هزینه های پنهان و نا گفته ای وجود دارد که در تبلیغات ، اشاره ای به آنها نمی کنند. بنابراین بهتر است هنگام ورود یا خروج قوانین هتل را بررسی و مطالعه کنید.در این مقاله  به طور مختصر به موارد زیادی در مورد رزرو هتل که گردشگران قبلا درباره آنها نشنیده اند و ممکن است از آن اطلاعی نداشته باشند، اشاره می کنیم. هدف ما تغییر دانسته های مسافران و ارائه اطلاعات مفید مربوط به رزرو هتل می باشد.

نکات مهم قبل از رزرو هتل
نکات مهم قبل از رزرو هتل

قوانین کنسل کردن رزرو هتل را بدانید

بهتر است قبل از اینکه اتاق هتلی را رزرو کنید، شرایط رزرویشن و قوانین کنسل کردن را چک کنید. هر هتلی شرایط و قوانین لغو رزرو خاص خود را  دارد، شرایط کنسل کردن که عنوان می کند تا چه زمانی قبل از ورود به هتل فرصت دارید رزرو اتاق را کنسل کنید و چقدر باید جریمه پرداخت کنید را بیشتر از یک بار بخوانید. قوانین کنسلی رزرو در هر هتلی متفاوت است و ممکن است در مواردی بسیار سختگیرانه باشد.
در حالت کلی اگر نمی خواهید مبلغ اضافی بابت جریمه پرداخت کنید، دقت کنید که معمولا هتل ها 24 ساعت زمان برای کنسلی رزرو در نظر می گیرند. ممکن است برخی   هتل ها بین 48 تا 72 ساعت یا یک هفته امکان درخواست کنسلی داشته باشند. دقت کنید بعضی از هتل ها هزینه لغو رزرو دریافت می کنند.

اگر از طریق یک سرویس واسطه مانند یک برنامه اپلیکیشن یا وب سایت اتاقی رزرو نموده اید، توجه کنید که شرایط و قوانین وبسایت نسبت به قوانین هتل متفاوت می باشد. بهتر است که از مطالعه قوانین هر دو بخش مطمئن شوید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
نکات مهم قبل از رزرو هتل
نکات مهم قبل از رزرو هتل

مبلغ پیش ‌پرداخت و هزینه های اضافی را در نظر بگیرید 

قبل از دریافت کلید اتاق بهتر است سوال کنید که برای خدمات اتاق مانند سرویس وای فای، مینی بار یا یخچال کوچک پر از خوراکی و نوشیدنی در اتاق، خسارات و غیره تا چه میزان هزینه قرار است پرداخت کنید. خدمات اضافی ممکن است روزانه تا 100 دلار برای گردشگران هزینه داشته باشد.

گفتنی است که هتل های معروف هنگام رزرو، همه هزینه های جزئی را مشخص می کنند و تا زمان پرداخت و تسویه هزینه پنهانی دیگری ندارد. شاید تعجب کنید ولی احتمال دارد هتل کارت اعتباری گردشگران را به طور موقت نگه دارد و هنگامی که حساب خود را تسویه می کنند این هزینه ها را از کارت کسر نمایند.

نکات مهم قبل از رزرو هتل
نکات مهم قبل از رزرو هتل

از کارت بانکی یا چک کارت استفاده نکنید 

بهتر است جهت پرداخت هزینه اتاق هتل از کارت بانکی استفاده نکنید. هزینه نرخ اتاق، مالیات و دپوزیت    (Deposit) یا مبلغ پیش ‌پرداخت قبل از اقامت در هتل، را بدون استفاده از کارت بانکی و نقدا حساب کنید. مبلغ پیش ‌پرداخت به ندرت از کارت اعتباری کم می شود ولی با استفاده از چک کارت ممکن است فورا مبلغی از حساب بانکی کم شود.

هنگام خروج و تسویه حساب، هتل وجه پیش پرداخت را به حساب مسافران برگشت می دهد ولی دریافت این مبلغ ممکن است زمان زیادی طول بکشد. پیشنهاد می کنیم که از کارت بانکی برای پرداخت هزینه ها استفاده نکنید بهتر است که در صورتی که راه دیگری نداشتید برای پرداخت هزینه های اصلی از آن استفاده نمایید.

نکات مهم قبل از رزرو هتل
نکات مهم قبل از رزرو هتل

پرداخت خدمات و هزینه های مختلف 

می دانستید که هزینه های خدمات انجام شده در هتل پس از انجام رزرو و اقامت جداگانه توسط هتل به صورت نقدا از شما به هنگام چک اوت و خروج دریافت می شود و سایت های رزرواسیون هیچ دخالتی در این امر ندارند؟ بهتر است که بدانید هتل هنگام ورود، کارت اعتباری از مسافران دریافت می کند و با این کارت هزینه اقامت و بقیه خدمات مورد استفاده از آن کارت حساب می شود. نگران نباشید؛ دوبار این هزینه را از حسابتان کسر نمی کنند و کارت اعتباری شما  تنها با هدف  اطمینان و تضمین نزد هتل می ماند. در صورتی که با این روش احساس ناامنی دارید بهتر است با بیمه مسافرتی فست کاور ( Fast Cover travel insurance ) مشورت کنید و از خدمات یا  راه حل پیشنهادی ارائه شده توسط آنها مطلع شوید.

نکات مهم قبل از رزرو هتل
نکات مهم قبل از رزرو هتل

قبل از خروج از هتل حساب بانکی و صورت حساب را به دقت بررسی کنید 

اغلب در صورتحساب های ارائه شده از سوی هتل اشتباهات زیادی وجود دارد؛ ممکن است سهوا هزینه خدمات یک گردشگر را دوبرابر حساب کرده باشند. هر فردی مسئول حساب خودش می باشد پس مطمئن شوید در چنین لحظاتی صورت حساب را قبل از خروج چک کرده باشید و هرگونه اشتباهی را فورا گزارش کنید. اگر در هنگام خروج متوجه شوید، مسئولین هتل این مورد را اصلاح خواهند کرد و پول اضافی را بر می گردانند. پس بی دقتی نکنید و مراقب موجودی حساب تان باشید.

حال که از قوانین به طور کامل آگاه شدید با رزرو آنلاین هتل در شهرهای دیدنی ایران از جمله رزرو هتل در مشهد یا رزرو هتل در کیش خاطره ی اقامتی به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. نسیبه

    اینکه قبل از رزرو هتل نکات کلیدی رو بدانیم خیلی مهم است. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *