تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

با رعایت 8 قانون ساده مسافر خوبی باشیم

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره چگونه مسافر خوبی باشیم سخن خواهیم گفت. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر توضیح دهیم

مقاصد گردشگری فراوانی برای پیشنهاد دادن، وجود دارند ولی بهتر است که به پیشنهادی دیگر درباره چگونگی مسافر خوب بودن نیز توجه کنید. مهم نیست که رزرو هتل خود را در کدام کشور انجام می دهید و به کجا سفر می کنید، آنچه مهم است رفتار و برخورد شما به عنوان یک گردشگر خوب می باشد.

 

چگونه مسافر خوبی باشیم !!

فرقی نمی کند رزرو هتل در کیش انجام داده اید و به سفر کوتاه آخر هفته ای می روید و یا در حال پرواز به سوی دیگر جهان هستید، قوانین ساده ای وجود دارد که با رعایت این موارد سفر خوشی را می توانید برای خود و دیگران رقم بزنید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

1 – خوش رفتار و خوش اخلاق باشید 

ممکن است شرایط بدی پیش آید و عجله داشته باشید، یا بخاطر تاخیر ناراحت باشید یا روز بدی را پشت سر گذاشته باشید، در این اوضاع احتمال دارد استرس خود را به افراد دیگر انتقال دهید. به دلیل اذیت و تکان بیش از حد هواپیما هنگام فرود ، حق خود می دانید که با صدای بلند به مسئول گیت اعتراض کنید، اما فراموش نکنید

که در حقیقت این مسئولین مانند خودتان یک انسان می باشند و تنها نماینده ای از یک شرکت هواپیمایی نیستند. سعی کنید با همه افرادی که روبرو می شوید از خدمتکار گرفته تا پادوی هتل، برخورد خوبی داشته باشید.

چگونه مسافر خوبی باشیم
چگونه مسافر خوبی باشیم

2 – حیوانات را برای سرگرمی خود آزار ندهید 

در صورتی که حیوانات بخش مهمی از سفرتان می باشند سعی کنید بدون آزردن و مزاحمت فقط آنها را تماشا کنید. مخصوصا اگر وارد زیستگاه های طبیعی حیوانات شده اید، بخاطر گرفتن عکس سلفی در حیات وحش، آرامش را به هم نزنید. حتی اگر وارد باغ وحش شوید خواهید دید که طبق قوانین اجازه اذیت ندارید و بهتر است که برای تفریح خودتان قفس حیوانات را تکان ندهید، و چیزی درون قفس آویزان نکنید.

چگونه مسافر خوبی باشیم
چگونه مسافر خوبی باشیم

3 – صبور باشید 

صف بازرسی امنیتی فرودگاه طولانی است و همه افراد به کندی راه می روند، یا در ترافیک سنگین گیر کرده اید، بهتر است که نفس عمیقی بکشید. به فرصت پیش آمده فکر کنید و ببینید که خوش شانس بوده اید که توانستید سفر کنید و از هر جایی که علاقه دارید بازدید کنید. پس حسرت خوردن یا با عصبانیت آه کشیدن یا فریاد زدن چیزی را تغییر نمی دهد و فقط از خوشی و لذت سفر می کاهد.

چگونه مسافر خوبی باشیم
چگونه مسافر خوبی باشیم

4 – لباس مناسب بر تن کنید 

در مورد مقصدی که انتخاب کرده اید مطالعه کنید به فرهنگ پوشش آنها دقت کنید و در صورت نیاز لباس های معمولی و رسمی بپوشید. لباس های مناسب را انتخاب کنید تا به مردم محلی احترام بگذارید.

چگونه مسافر خوبی باشیم
چگونه مسافر خوبی باشیم

5 – مدارا کنید 

یکی از جذابیت ها و بهترین بخش های سفر ، آشنایی و دیدار با افراد متفاوت می باشد. هنگام رویارویی با افراد مختلف به ویژه با افرادی که ارزش ها، دیدگاه ها یا روش های زندگی متفاوتی دارند ، بهتر است که قضاوت نکنید. از این آشنایی به عنوان فرصت یادگیری و تجربه بهره ببرید و درگیر بحث و گفتگو نشوید.

چگونه مسافر خوبی باشیم
چگونه مسافر خوبی باشیم

6 – درباره آداب و رسوم مقصد مطالعه کنید 

درباره فرهنگ و رسوم مردم مطالعه کنید و مطمئن شوید که برای نمونه، انعام دادن کاری ناپسند است یا بهتر است که در شرایطی انعام بدهید. در شرایط اجتماعی خاص بهتر است چگونه رفتار کنید؟ قبل از سفر درباره سوالات مربوط به آداب و اخلاق مقصد، در اینترنت جستجو کنید. با آمادگی احساس راحتی بیشتری خواهید داشت و حتی بخاطر رعایت ادب موجب راحتی اطرافیان نیز خواهید شد.

چگونه مسافر خوبی باشیم
چگونه مسافر خوبی باشیم

7 – توجه‌ های غیر ضروری را به سمت خود جلب نکنید 

تصاویر جالب مردمان محلی را به وفور می توان در رسانه ها و اینترنت دید. وبلاگ های زیادی وقت خود را به تصاویر خجالت آور گردشگران در نکات مختلف دنیا اختصاص می دهند. برای نمونه وب سایت وال مارت ، گالری بزرگی از رفتار های مضحک و خنده دار مسافران را به نمایش گذاشته است. آیا دوست دارید که عکسی پنهانی از شما گرفته شود و در فضای اینترنت پخش گردد؟ پس بهتر است که مودب باشید و به حقوق دیگران احترام بگذارید. قبل از عکس گرفتن از رضایت اهالی مطمئن شوید.

چگونه مسافر خوبی باشیم
چگونه مسافر خوبی باشیم

 

8 – اصطلاحات پایه را در زبان محلی یاد بگیرید

اگر با زبان مکانی که سفر می کنید آشنایی ندارید سعی کنید اصطلاحات پایه به زبان محلی مانند سلام دادن و تشکر کردن را یاد بگیرید. این یکی از روش های مودبانه در برقراری ارتباط می باشد. با رعایت چند نکته ساده می توانید مسافران بهتری باشید.

چگونه مسافر خوبی باشیم
چگونه مسافر خوبی باشیم


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. نسیبه

    اخلاق هم سفر خیلی مهمه و من همیشه با همسفرای خوش اخلاق تونستم خاطرات عالی ثبت کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *