تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, هند

کلیسای جامع گوا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کلیسای جامع گوا

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی هندوستان قصد داریم یکی از جاذبه های بسیار زیبای گوا یعنی کلیسای جامع را به شما معرفی کنیم. این کلیسا یکی از جذاب ترین کلیساهای کشور هند می باشد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

گوا شهری بندری و ایالتی در حاشیه جنوب غربی هندوستان می باشد که شامل بندر گوا و شهر گوای کهنه یا شهر قدیمی گوا در فاصله حدوداً 40 کیلومتری آن است.

کلیسای جامع گوا که یکی از پرطرفدارترین عبادتگاه های شهر محسوب می شود در جنوب غربی هند واقع در شهری ساحلی و خوش آب و هوا به نام گوا قرار دارد که هر سال میزبان گردشگران بسیاری است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
کلیسای جامع گوا
کلیسای جامع گوا

نام دیگر این عبادتگاه سانتا کاتریا می باشد که مخصوص کاتولیک های ساکن در گواست و با نام سه کاتدرال یا همان کلیسای جامع شناخته می شود. این سازه در منطقه ولها و در ساحل رود مندوی واقع شده است.

همزمان با فتح گوا به وسیله ی دولت مرد پرتغالی آلفونسو د آلبوکر که در سال 1510 میلادی دین مسیحیت در این منطقه گسترش پیدا کرد و به دنبال این موضوع بر شمار کلیساها نیز اضافه کرده شد. ساخت این کلیسا در سال 1562 شروع و سراجام در سال 1619 میلادی پایان یافت. پرتغالی ها این مکان را نماد غیرت و شهرت و ثروت می دانند.

نقش و نگارها و کاشی کاری های خیره کننده موجود در این کلیسا بر پایه سبک معماری گوتیک ساخته گردیده است اما نمای خارجی کلیسا برگرفته از معماری توسکانی ایتالیایی است و در داخل آن هم از معماری یونانی استفاده کرده اند.

کلیسای جامع گوا
کلیسای جامع گوا

حضور اسقف اعظم در این کلیسا و انتخاب آن به عنوان راهنمایی برای مردم و رسیدگی به امور مذهبی شان به شهرت روزافزون این کلیسا اضافه کرده است.

کلیسای جامع گوا از جنس لاتریت که شبیه به خاک رس است با تزیینات زیبا و معروف خود به وسیله ی معمارانی چون جولیو سیماو، آمبرو سیو، آرگاییرو و واستالو ارت بنا گردیده است که موفق شده اند اثری جاودان را از خود به جای بگذارند.

فراموش نکنید که در هنگام بازدید از کلیسای زیبای گوا از دیگر جاذبه های دیدنی مانند موزه باستان شناسی گوا، کلیسای بام عیسی و کلیسای سنت فرانسیس آسی نیز غافل نشوید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *