تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, راهنمای سفر, سوئیس

آشنایی با کلیسای فرومونستر زوریخ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آشنایی با کلیسای فرومونستر زوریخ

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره  آشنایی با کلیسای فرومونستر زوریخ ، سخن خواهیم گفت.

آشنایی با کلیسای فرومونستر زوریخ

از بین کلیساهایی که برج بلندشان در آسمان زوریخ قابل مشاهده است، کلیسای فرو مونستر و برج ساعت سبز رنگش جایگاه ویژه‌ای در این شهر دارند.

«کلیسای فرومونستر» (Fraumünster) در بخش غربی رود «لیمات» (Limmat) قرار گرفته و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر زوریخ در سوئیس به حساب می‎آید. قدمت این کلیسا به قرن 9 میلادی برمی‌گردد و در سمت مخالف «کلیسا گروس مونستر» (Grossmünster) قرار دارد و برج ساعت سبز رنگ آن از دور نیز قابل مشاهده بوده و این بنا را از ساختمان‌های اطرافش متمایز می‌کند. گاهی کلیسای فرومونستر را به اشتباه، «کلیسای بانوی ما» می‌نامند؛ اما در اصل این کلیسا در زبان انگلیسی به «کلیسای زنان» ترجمه می‌شود و دلیل آن این است که « لوئی ژرمن» در سال 853، دستور داد تا کلیسایی بزرگ برای دخترش «هیلدگارد» (Hildegard) در محل فعلی کلیسای فرومونستر بسازند و بعد از آن، بعضی از خانم‌های اشراف‌زاده‌ی اروپا تا قرن 13 در این مکان زندگی می‌کردند؛ تا اینکه به جای کلیسای قبلی، کلیسای فرومونستر را ساختند و تغییراتی نیز در معماری آن به وجود آوردند.

بیشتر گردشگران برای تماشای پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ کلیسای فرومونستر به این مکان می‎آیند که با دقت و ظرافت بالایی طراحی شده‌اند. مجموعه‌ی 5 پنجره‌ی زیبا و بزرگ محل گروه کر که جزو آثار معروف این کلیسا به شمار می‌روند، ساخته‌ی «مارک شاگال» (Marc Chagall) در سال 1960 هستند که داستان‌های مذهبی و مربوط به مسیحیت را به تصویر می‌کشند و از چپ به راست، عروج الیاس به بهشت، یعقوب، صحنه‌هایی از زندگی مسیح، فرشته‌ای در حال دمیدن در صور و موسی را نشان می‌دهند که زیبایی‌شان در صبح و زیر نور خورشید چندین برابر می‌شود. از شواهد امر اینطور برمی‌آید که ظاهراً شاگال عمداً از رنگ آبی و سبز به عنوان رنگ زمین و زرد و قرمز به عنوان نماد بهشت استفاده کرده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
آشنایی با کلیسای فرومونستر زوریخ
آشنایی با کلیسای فرومونستر زوریخ

پنجره‌ی «هِونلی پارادایس» (The Heavenly Paradise) جناح شمالی آن را نیز «آگوستو جاکومِتی» (Augusto Giacometti) در سال 1945 ساخته که از اقوام هنرمند معروف سوئیسی، یعنی «آلبرتو جاکومتی» محسوب می‌شود. شاید اگر این اثر در کنار آثار حیرت‌انگیز شاگال قرار نداشت، توجه بیشتری را به سمت خودش جلب می‌کرد. همچنین دیوارنگاری‌های دیدنی بخش راهبه خانه‌ی این کلیسا، کار «پاول بودمر» (Paul Bodmer) هستند که افسانه‌ی چگونگی تأسیس این کلیسا و تصویر قدیسان شهر زوریخ را به نمایش می‌گذارند. محراب سبک رمانسک و طاق گنبد شکل جناح آن، از جمله موارد تماشایی دیگر این کلیسا به حساب می‌آیند. محل سرایندگان آن که به سبک رمانسک ساخته شده، درعین سادگی، طراحی شیک و زیبایی دارد.

کلیسای فرومونستر زوریخ
آشنایی با کلیسای فرومونستر زوریخ

بخش سردابه‌های این کلیسا را در قرن 9 کشف کرده بودند و بعد از آخرین بازسازی‌اش در سال 1900، درِ آن را بستند و در نهایت در سال 2016، آن را به نمایش عموم گذاشتند. بازدیدکنندگان می‌توانند از نمایشگاه‌های مربوط به دوره‌ی اصلاحات در زوریخ، معماری و تاریخ محلی دیدن کنند و متوجه شوند که چگونه این کلیسا از ظاهر رمانسک اولیه‌اش به معماری گوتیک که امروزه می‌بینید درآمده است. سالانه بیش از 500,000 نفر از این کلیسا بازدید می‌کنند و گروه‌هایی که تعدادشان بیشتر از 60 نفر است باید از قبل با آن‌ها هماهنگ باشند. برای رفتن به کلیسای فرومونستر، در زمستان از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر، اما در فصل‌های دیگر تا 5 و 6 عصر وقت دارید تا خودتان را به آنجا برسانید. علاوه بر «کلیسا سنت پیتر» و گروس مونستر، کلیسای فرومونستر نیز یکی از مهم‌ترین کلیساهای زوریخ به شمار می‌رود و هر 3 کلیسا فاصله‌ی کمی از هم دارند و می‌توانید در یک روز از آن‌ها بازدید کنید.



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *