تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
راهنمای سفر

تفاوت بین هتل و هاستل چیست ؟ و هریک چه امکاناتی دارد ؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

یکی از جدایی‌ناپذیرترین بخش‌های هر سفری، تعیین جا و مکانی عالی و اقامتگاهی بی‌نقص است. در کنار هتل و انواع سوئیت‌های موجود در شهرها و کشورها، هاستل‌ها نیز توانسته‌اند جایگاهی عالی کسب کنند. در این شرایط باید تفاوت بین هتل و هاستل را دانست و با بررسی تفاوت‌ها و ویژگی‌های هر یک، بهترین مورد را برگزید. افراد بسیاری برای سفرهای خود به سمت رزرو هاستل می‌روند و از این اقامتگاه‌های عالی بهره می‌برند و برخی دیگر تنها به تجربه هتل‌های موجود علاقه‌مند هستند و تمایل دارند تا به هتل‌های موجود سر بزنند. تفاوت بین هتل و هاستل به وضوح قابل رویت است اما هم هتل و هم هاستل گزینه‌هایی عالی به‌حساب می‌آیند.

هاستل چیست؟

اولین هاستل ایجاد شده به سال 1912 در شهر آلنتا آلمان باز می‌گردد و با گذر زمان تغییرات بسیاری بر روی هاستل‌های موجود ایجاد شده است. در واقع هاستل شامل اتاق‌هایی با تعدادی تخت است که هر تخت به فردی اجاره داده می‌شود. در این شرایط می‌توان متوجه شد که در یک اتاق چندین فرد که با هم آشنا نیستند به استراحت می‌پردازند؛ بنابراین یک اتاق به دو تا 8 نفر، بسته به تعداد تختی که در آن وجود دارد اختصاص داده می‌شود. امکانات رفاهی مختلفی در هر هاستل وجود دارد که می‌توان به آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی و… اشاره داشت. این امکانات مشترک هستند و تنها به فردی خاص اختصاص ندارند.

هتل و هاستل

باید بدانید که در هر هاستل دو نوع اتاق وجود دارد که شامل خصوصی و مشترک می‌شود. اتاق‌های خصوصی برای افرادی مناسب هستند که تمایل دارند تا از حریم خصوصی بهره ببرند که تنها با یک نفر اقامت خواهند داشت. هزینه این نوع از اتاق‌ها بیشتر از دیگر اتاق‌ها درنظر گرفته می‌شود. تخت‌های موجود در هاستل نیز شامل دو طبقه و یک طبقه می‌شوند. این موضوع به ابعاد و اندازه اتاق و تعداد پذیرش هر اتاق وابسته است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

هتل چیست؟

هتل، ساختمانی مسکونی به‌حساب می‌آید که به عنوان اقامتگاه موقت مورد استفاده قرار می‌گیرد. گردشگران و مسافران هتل‌ها را مقصد خود قرار می‌دهند و از امکانات رفاهی مختلفی که در آن‌ها وجود دارد بهره می‌برند. در هتل‌های موجود نیازی به تمیزکاری یا هر اقدام دیگری ندارید و با پرداخت مبلغ ورودی، اتاق شما تمیز می‌شود و ملحفه و پتوهای موجود تعویض می‌شوند. امکانات رفاهی هر هتل به تعداد ستاره و رتبه‌بندی هر یک وابسته است. برخی از هتل‌ها بسیار لوکس و مجهز هستند و برخی دیگر تنها امکانات رفاهی لازم و ضروری را به شما ارائه می‌دهند. هتل‌ها از دو تا شش ستاره تقسیم‌بندی می‌شوند و هر چه تعداد ستاره آن‌ها بیشتر باشد امکانات بیشتر و در عوض هزینه بیشتر خواهد داشت. برای مثال هتل‌های پنج ستاره امکاناتی نظیر فضای باز بزرگ و زیبا، یخچال، تلویزیون و تلفن، تزیین اتاق با استفاده از اکسسوری و اشیا دکوراتیو، استخر، سونا، جکوزی، فروشگاه، رستوران، کافه، زمین بازی کودکان، ترانسفر رفت‌وبرگشت، خدمات بلیط، صرافی و… را به شما ارائه می‌دهند.

هتل و هاستل

تفاوت میان هتل و هاستل

تفاوت‌های بسیاری میان هاستل و هتل وجود دارد که با بررسی هر یک می‌توانید به انتخابی هوشمندانه دست یابید. در ادامه به مهم‌ترین تفاوت‌های موجود اشاره می‌کنیم.

هاستل هتل
امکانات رفاهی خارج از اتاق قرار دارند. هر اتاق امکانات رفاهی را در خود جای داده است.
محیط هاستل کمی شلوغ است. به دلیل اختصاص پیدا کردن هر اتاق به یک خانواده، محیط آرامی پیش‌روی شما قرار دارد.
هزینه هاستل پایین درنظر گرفته شده است. هزینه بالاتری برای هر اتاق درنظر گرفته شده است.
در برخی مواقع حریم خصوصی شما حفظ نمی‌شود. حریم خصوصی شما به خوبی حفظ می‌شود.
می‌توانید غذاهای خود را در آشپزخانه آماده کنید. در برخی از هتل‌ها شرایط برای فراهم کردن غذا در آشپزخانه نیست و باید به رستوران هتل مراجعه کنید و در برخی مواقع باید هزینه جداگانه بپردازید.
ملحفه و پتو به صورت روزانه تعویض نمی‌شود و برای این امر باید هزینه بپردازید. هر روز ملحفه و پتو شما تعویض می‌شوند.
امنیت در هاستل پایین است و باید از چمدان قفل‌دار استفاده نمایید. در هتل امنیت بالایی خواهید داشت.
در هاستل تلویزیون وجود ندارد و برای گذراندن وقت خود باید با دیگران معاشرت کنید. تقریبا در همه اتاق‌های هتل تلویزیون وجود دارد.
هاستل در تمامی نقاط شهر و حتی روستاها ایجاد می‌شود. هر کجایی که گردشگر بسیاری وجود دارد، هتل ایجاد می‌شود که برای مثال روستا از هتل برخوردار نیست.
باید از ساعت 10 شب تا 7 صبح سکوت را رعایت کنید. هیچ محدودیتی برای سکوت کردن وجود ندارد.
بازگشت به هاستل محدویت زمانی دارد. هیچ محدودیتی برای بازگشت به هتل وجود ندارد.

هتل و هاستل

سخن پایانی

در زمان سفر به شهر و کشوری دیگر باید اقامتگاهی عالی انتخاب کنید. هاستل و هتل دو مورد از بهترین اقامت‌های موجود در هر شهر و کشور به‌حساب می‌آیند که تفاوت‌های بسیاری دارند. تفاوت هتل و هاستل شامل کم بودن هزینه هاستل، عدم وجود حریم خصوصی در هاستل، وجود امکانات رفاهی مشترک در هاستل، وجود محدودیت بازگشت به هاستل و… می‌شوند که از مواردی هستند که می‌توان به آن‌ها اشاره داشت. هاستل‌ها در روستاها نیز ایجاد می‌شوند اما هتل تنها در مناطق گردشگری ایجاد می‌گردند. معمولا افراد مجرد از هاستل بهره می‌برند و می‌توانند شرایطی عالی داشته  باشند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *