تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
راهنمای سفر, رپورتاژ آگهی, مهاجرت و اقامت, ویزا

۵ توصیه برای گرفتن وقت سفارت ۵ کشور اروپائی 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

گرفتن وقت سفارت 5 کشور اروپائی

وقت سفارت کشورهای حوزه شینگن مصاحبه ندارد و شما فقط برای تحویل مدارک و انگشت نگاری به دفاتر کارگزاری و یا کنسولی کشور مقصد مراجعه می‌کنید. به طور معمول تعیین وقت سفارت کشورهای حوزه شینگن برای متقاضیان رایگان می‌باشد. فقط شما برای تعیین وقت سفارت آلمان باید به کارگزاری ویزامتریک 190،000 تومان پرداخت کنید. بیشترین درخواست وقت سفارت کشورهای حوزه شینگن، وقت سفارت آلمان، وقت سفارت ایتالیا، وقت سفارت فرانسه، وقت سفارت چک و وقت سفارت اسپانیا می‌باشد. تعیین وقت سفارت این کشورها دارای نکات و قوانینی است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

گرفتن وقت سفارت

1- وقت سفارت ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا را می‌توانید از طریق کارگزاری CKGS و کنسولگری این کشور تعیین کنید. برای تحویل مدارک و انگشت نگاری در دفتر کارگزاری ویزای ایتالیا، 21 یورو بیشتر پرداخت می‌کنید اما این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه‌ای که برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا از کنسولگری پرداخت می‌کنید، چند برابر این 21 یورو می‌باشد! اگر به هردلیلی نتوانستید در تاریخ مشخص شده برای انگشت نگاری به CKGS مراجعه کنید، 60 روز از تعیین مجدد وقت سفارت محروم می‌شوید. بهتر است در صورت تکمیل نبودن مدارک و یا هر دلیل دیگری، در تاریخ مشخص شده به کارگزاری CKGS مراجعه کنید و وقت سفارت‌تان را به صورت حضوری کنسل کنید. حدودا نیم ساعت پس از درخواست کنسل کردن وقت سفارت، تغییرات در سایت CKGS اعمال می‌شود.

2- وقت سفارت جمهوری چک

وقت سفارت چک در ایران توسط کارگزاری VFSGlobal و به صورت ایمیلی تعیین می‌شود. برای درخواست وقت سفارت چک، باید اطلاعاتی مثل نام و نام خانوادگی متقاضی، شماره تماس، تاریخ تولد، شماره پاسپورت، تاریخ سفر، نوع ویزای درخواستی (تحصیلی، توریستی و یا کاری)، تاریخ انقضاء پاسپورت، ملیت و جنسیت خود را در قالب ایمیل برای وی اف اس گلوبال ارسال کنید. در زمان تعیین وقت سفارت جمهوری چک، می‌توانید فرم درخواست ویزای شینگن را نیز به صورت آنلاین تکمیل کرده و برای این کارگزاری ارسال کنید. برای تحویل مدارک و انگشت نگاری ویزای چک در دفاتر VFSGlobal، باید 26 یورو بیشتر از هزینه درخواست ویزا پرداخت کنید. در صورتی که به هردلیلی نتوانید در تاریخ مشخص شده به دفتر کارگزاری ویزای چک مراجعه کنید، تا 60 روز از گرفتن وقت سفارت محروم می‌شوید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

گرفتن وقت سفارت

3- وقت سفارت آلمان

برای تعیین وقت سفارت آلمان، حتما باید 190،000 تومان به کارگزاری ویزامتریک پرداخت کنید. در صورتی که در زمان معین شده در دفتر ویزامتریک حضور نداشته باشید، هیچ محرومیتی برای شما در نظر گرفته نشده است. چرا که قطعا برای مسترد کردن پول پرداخت شده، متقاضیان به ویزامتریک اعلام می‌کنند که در زمان مشخص شده حضور پیدا نمی‌کنند! حدودا 72 ساعت پس از درخواست استرداد وجه مبلغ به حساب متقاضی واریز می‌شود.

4- وقت سفارت اسپانیا

وقت سفارت اسپانیا در ایران توسط کارگزاری BLS تعیین می‌شود. جهت انگشت نگاری و تحویل مدارک ویزای اسپانیا به دفتر BLS باید 15 یورو بیشتر از هزینه درخواست ویزا به این کارگزاری پرداخت کنید. در صورتی که به هردلیلی از رفتار پرسنل BLS رضایت نداشتید، می‌توانید در قسمت ثبت شکایات سایت BLS اعتراض خود را نسبت به رفتار پرسنل اعلام کنید. برای درخواست وقت سفارت اسپانیا در سایت BLS، باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید اما توجه داشته باشید که این اطلاعات، هیچ ارتباطی به فرم درخواست ویزای شینگن ندارد. در صورتی که به هردلیلی نتوانید در زمان معین شده به این دفتر کارگزاری مراجعه کنید، حتما وقت خود را کنسل کنید. چرا که ممکن است تا مدتی نامعلوم از اخذ ویزای اسپانیا محروم شوید!

5- وقت سفارت فرانسه

وقت سفارت فرانسه در ایران نیز توسط کارگزاری VFSGlobal تعیین می‌شود. با این تفاوت که فرم درخواست ویزای فرانسه در زمان ارسال درخواست وقت سفارت به صورت آنلاین تکمیل می‌شود. حدودا 4 هفته پس از ارسال درخواست وقت سفارت فرانسه، می‌توانید در دفتر کارگزاری VFSGlobal حضور داشته باشید. درخواست وقت سفارت فرانسه به این صورت است که شما ابتدا فرم درخواست ویزا را به صورت آنلاین تکمیل می‌کنید و سپس شماره ارجاع دریافتی را در قالب ایمیل برای کارگزاری VFSGlobal ارسال می‌کنید. بدون ارسال شماره ارجاع موفق به دریافت وقت سفارت نخواهید بود.

گرفتن وقت سفارت

اگر تا به حال با آژانس‌های مسافرتی و کارگزاران مختلف وقت سفارت کشورهای حوزه شینگن در ارتباط بوده باشید، حتما از هزینه‌های گزافی که برای تعیین وقت سفارت از شما می‌گیرند، با خبر هستید! حتی شما برای دریافت وقت سفارت کنسولی ایتالیا باید مبلغی حدود 2،000،000 تومان بپردازید! گروه مسافرتی ویزالند با دارا بودن کارشناسان مجرب اخذ ویزا، کمترین هزینه ممکن را برای تعیین وقت سفارت کشورهای حوزه شینگن از متقاضیان دریافت می‌کند. برای درخواست وقت سفارت کشورهای شینگن می‌توانید به سایت Visaland.org مراجعه کنید و یا با شماره 02633143000 تماس بگیرید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. شهاب شیردل

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۳

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *