بهترین دانشگاه های قبرس

هدف اصلی ما در این مقاله این است که شما را با ۱۰ مورد از بهترین دانشگاه های قبرس جهت تحصیل پزشکی آشنا کنیم. علاوه بر آن قصد داریم در مورد هر کدام از این دانشگاه‌ها اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. امیدوار هستیم این اطلاعات برایتان مثمر ثمر واقع شود. قبرس کشوری در شرق دریای مدیترانه و خاورمیانه است که پایتخت آن شهر زیبای نیکوزیا است. لازم به ذکر است بگوییم که عنوان سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه نیز به کشور قبرس اختصاص دارد. این جزیره دارای چیزی حدود ۲۴۰ کیلومتر طول و ۱۰۰ کیلومتر پهنا است. در این کشور زبان‌های ترکی و یونانی از زبان‌های رسمی به شمار می‌آیند. هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان راهی این کشور می‌شوند تا در رشته‌های تخصصی نظیر پزشکی، پیراپزشکی و غیره تحصیل کنند و مدارک معتبری را دریافت نمایند. در ادامه فهرستی از بهترین دانشگاه های قبرس جهت تحصیل پزشکی را برایتان آوردیم تا با خیالی اسوده بتوانید برای هدف گذاری و تحصیل در قبرس شمالی اقدام کنید.

دانشگاه مدیترانه شرقی EMU

این دانشگاه که یکی از بهترین دانشگاه های قبرس جهت تحصیل پزشکی به شمار می‌آید برای متقاضی‌های رنکینگ بالا بسیار مناسب است. دانشگاه مدیترانه شرقی از اعتبار بسیار بالایی برخوردار بوده و جزو دانشگاه‌های محبوب قبرس به شمار می‌آید. لازم به ذکر است بگوییم که این دانشگاه در سال ۱۹۷۹ میلادی تاسیس شده است و از همان زمان تا عصر حاضر یکی از معتبرترین و برترین دانشگاه‌های کشور قبرس به شمار می رود. در این دانشگاه ۲۷ هزار نفر دانشجو مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه مدیترانه شرقی که یک دانشگاه از نوع دولتی به شمار می‌آید در شهر فاماگوستا قرار گرفته است.

دروس این دانشگاه به دو زبان ترکی و انگلیسی تدریس می‌شوند. بنابراین دانشجویان باید به این دو زبان تسلط کافی داشته باشند تا بتوانند دروس را به راحتی فراگیرند. افراد علاقمند به تحصیل در رشته پزشکی، معماری، دندانپزشکی، علوم سلامت، گردشگری، تجارت و اقتصاد، کامپیوتر و فناوری و غیره می‌توانند در این دانشگاه تحصیل کنند. لازم به ذکر است بگوییم که مدارک دانشگاهی که از این دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد به زبان انگلیسی است.

اگر بخواهیم شما را با مهم‌ترین مزایای تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی که به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های قبرس جهت تحصیل پزشکی است آشنا کنیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

مدارک دانشگاهی این دانشگاه از اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند. علاوه بر آن سیستم آموزشی در این دانشگاه نیز بسیار با کیفیت است. تحصیل و زندگی در قبرس در قیاس با سایر کشورها هزینه کمتری برای یک دانشجو دارد. مورد مهم دیگر این است که برای تحصیل در این دانشگاه نیازی به ارائه کردن مدرک زبان نیست. علاوه بر آن در صورت استفاده از بورسیه، دانشجویان می‌توانند از تخفیف ۵۰ درصدی برای پرداخت شهریه استفاده کنند. در صورتی که دانشجویان تمایل داشته باشند از این دانشگاه به دانشگاه‌های معتبر دیگری در کانادا، آمریکا و اروپا انتقالی بگیرند به راحتی می‌توانند این کار را انجام دهند.

دانشگاه مدیترانه شرقی EMU
دانشگاه مدیترانه شرقی EMU

دانشگاه بین المللی قبرس CIU

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های قبرس جهت تحصیل پزشکی که می‌توانیم آن را به شما معرفی کنیم دانشگاه بین المللی قبرس CIU است که در شهر نیکوزیا قرار دارد. لازم به ذکر است بگوییم که دانشگاه بین‌المللی قبرس CIU یک دانشگاه از نوع خصوصی در کشور قبرس به شمار می‌آید که قدمت آن به ۲۶ سال می‌رسد. این دانشگاه در قبرس شمالی رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. در واقع باید بگوییم که این دانشگاه در سال ۱۹۹۷ میلادی تاسیس شده است و از همان زمان تا به امروز مشغول به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان است. دانشجویان برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی می‌توانند در این دانشگاه تحصیل کنند.

در حال حاضر ۱۸ هزار دانشجو در دانشگاه بین‌المللی قبرس شمالی CIU مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه در میان ایرانیان نیز از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است و جزو دانشگاه‌های محبوب به شمار می آید. شهریه این دانشگاه نیز بسیار مناسب و معقول است. به عبارتی دیگر این دانشگاه که در پایتخت کشور قبرس واقع شده است از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است و در آن امکانات رفاهی بسیار زیادی برای دانشجویانی که مشغول به تحصیل هستند فراهم شده است.

دانشگاه بین المللی قبرس CIU
دانشگاه بین المللی قبرس CIU

دانشگاه آمریکایی گیرنه GAU

سومین دانشگاهی که نام آن در فهرست بهترین دانشگاه های قبرس جهت تحصیل پزشکی به چشم می‌خورد دانشگاه آمریکایی گیرنه GAU است. این دانشگاه در شهر گیرنه در قبرس واقع شده است که یک دانشگاه خصوصی به شمار می‌آید. دانشگاه آمریکایی گیرنه چیزی نزدیک به ۳۸ سال قدمت دارد. این دانشگاه در بین دانشگاه های قبرس از رتبه ۳ برخوردار است و رتبه جهانی آن نیز ۴۷۰۰ است. تعداد دانشجویانی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند به ۱۸ هزار نفر می‌رسد. این دانشگاه معتبر که جزو قدیمی‌ترین دانشگاه‌های قبرس به شمار می‌آید در سال ۱۹۸۵ میلادی تاسیس شده است. زندگی دانشجویی در شهر گیرنه کمی پرهزینه است. بنابراین اگر قصد دارید در دانشگاه آمریکایی گیرنه مشغول به تحصیل شوید بهتر است این موضوع را مد نظر قرار دهید. چرا که شهر گیرنه در کشور قبرس جزو شهرهای توریستی و گردشگری به شمار می‌آید و هزینه زندگی و خوراک در آن نسبت به سایر شهرها کمی گران‌تر است. چنین شرایطی ممکن است برای دانشجویان کمی سخت باشد.

دانشگاه بهداشت و علوم KSTU یکی از بهترین دانشگاه های قبرس جهت تحصیل پزشکی

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های قبرس جهت تحصیل پزشکی دانشگاه بهداشت و علوم KSTU است. این دانشگاه که یک دانشگاه خصوصی به شمار می‌آید در شهری به نام گوزل یورت در قبرس واقع شده است. بد نیست در اینجا به این موضوع نیز اشاره‌ای داشته باشیم که قدمت این دانشگاه به چیزی حدود ۷ سال می‌رسد. این دانشگاه از رتبه ۵ در قبرس شمالی برخوردار است و در رده جهانی نیز رتبه آن کمتر از ۲۰۰۰ است.

در واقع دانشگاه بهداشت و علوم KSTU یک دانشگاه نوپا به شمار می‌آید که زمان تاسیس و افتتاح آن به سال ۲۰۱۶ میلادی باز می‌گردد. البته این را هم بگوییم که در این دانشگاه رشته‌های چندان متنوعی ارائه نمی‌شود و بیشتر برای رشته‌های تخصصی نظیر پزشکی و دندانپزشکی مناسب است. از این رو علاقمندان به تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی می‌توانند این دانشگاه را برای تحصیل در قبرس انتخاب کنند و کارهای لازم را برای پذیرش و ثبت نام انجام دهند. یکی از مزیت‌های مهم تحصیل در این دانشگاه این است که شهریه بسیار مناسب و معقولی را از دانشجویان خود دریافت می‌کند.

دانشگاه بهداشت و علوم KSTU یکی از بهترین دانشگاه های قبرس جهت تحصیل پزشکی
دانشگاه بهداشت و علوم KSTU یکی از بهترین دانشگاه های قبرس جهت تحصیل پزشکی

پردیس آموزشی پژوهشی دانشگاه فنی ITU یکی از بهترین دانشگاه های قبرس جهت تحصیل پزشکی

این دانشگاه که جزو بهترین دانشگاه های قبرس برای تحصیل پزشکی است در شهر فاماگوستا قرار دارد. لازم به ذکر است بگوییم که این دانشگاه یک نوع دانشگاه دولتی به شمار می‌آید و قدمت آن به ۱۲ سال می‌رسد. در این دانشگاه ۲۰۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل در رشته‌های مختلف از جمله پزشکی هستند.

دانشگاه خاور نزدیک NEU

ششمین دانشگاهی که نام آن در فهرست بهترین دانشگاه‌های قبرس برای تحصیل پزشکی دیده می‌شود دانشگاه خاور نزدیک NEU است. قابل ذکر است بگوییم که این دانشگاه از نوع خصوصی است و در شهر نیکوزیا واقع شده است. این دانشگاه که چیزی نزدیک به ۳۵ سال از قدمت آن می‌گذرد دارای ۲۷ هزار دانشجو است. دانشگاه خاور نزدیک از رتبه ۲ در قبرس برخوردار است و در رده جهانی نیز جایگاه ۱۸۰۰ را از آن خود کرده است. نکته مهم در مورد این دانشگاه این است که برای عموم رشته‌ها از جمله پزشکی مناسب است. این دانشگاه که در سال ۱۹۸۸ میلادی تاسیس شده از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و دانشجویان می‌توانند در موقع انتخاب رشته تحصیلی زبان ترکی یا انگلیسی را انتخاب کنند. سیستم آموزشی سالی-واحدی که در برخی رشته‌ها وجود دارد یکی از معایب آن به شمار می‌آید که ممکن است برای برخی از دانشجویان چندان خوشایند نباشد.

دانشگاه آداکنت سیتی آیلند

این دانشگاه یکی دیگر از بهترین دانشگاه های قبرس جهت تحصیل پزشکی است که از نوع خصوصی به شمار می‌آید. دانشگاه آداکنت در شهر فاماگوستا قبرس واقع شده و قدمت آن به چیزی حدود ۷ سال می‌رسد. این دانشگاه رتبه ۶ در قبرس شمالی را به خود اختصاص داده است. دانشگاه آداکنت جزو دانشگاه‌های نوپا و نو ظهور به شمار می‌آید که در سال ۲۰۱۵ میلادی تاسیس و افتتاح شده است. تعداد دانشجویان این دانشگاه به ۲۰۰۰ نفر می‌رسد. این دانشگاه در میان ایرانیان بسیار پرطرفدار است و از ایران نیز تاییدیه دارد. علاوه بر آن بورسیه‌های زیادی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. شهریه این دانشگاه بسیار مناسب است. افراد علاقه‌مند به رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی می‌توانند در دانشگاه آداکنت تحصیل کنند و از بورسیه‌های عالی آن نیز بهره‌مند شوند.

دانشگاه آداکنت سیتی آیلند
دانشگاه آداکنت سیتی آیلند

دانشگاه اروپایی لفکه

دانشگاه لفکه که یکی از بهترین دانشگاه‌های قبرس جهت تحصیل پزشکی محسوب می‌شود از نوع خصوصی است و قدمت ۳۴ ساله دارد. لازم به ذکر است بدون که ۱۱ هزار نفر دانشجو در این دانشگاه اروپایی در قبرس مشغول به تحصیل هستند.

 

دانشگاه اروپایی لفکه

دانشگاه بین المللی نهایی یکی از بهترین دانشگاه های قبرس جهت تحصیل پزشکی

تا به اینجا شما را با ۸ مورد از بهترین دانشگاه‌های قبرس جهت تحصیل پزشکی آشنا کردیم‌. نهمین دانشگاهی که قصد معرفی آن را داریم دانشگاه بین‌المللی نهایی است.‌ این دانشگاه از نوع خصوصی محسوب می‌شود و موقعیت مکانی آن شهر گیرنه در کشور قبرس است. قدمت این دانشگاه به چیزی نزدیک به ۸ سال می‌رسد و در حال حاضر ۱۸ هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.