تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تایلند, متفرقه

آشنایی با پارک کاویای تایلند | Khao Yai National Park 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک ملی کاویای تایلند

همیشه در سفر یکی از جذابترین کارها تفریح و لذت بردن از سفر می باشد پس قبل از سفر بهتر است اطلاعاتی مکان های تفریحی شهر و یا کشوری که قصد مسافرت به آنجا را داریم داشته باشیم در این مقاله از وب سایت تاپ تراول شما را با پارک ملی کاویای تایلند آشنا خواهیم کرد پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیاست. این کشور از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند، و از غرب با برمه و دریای آندامانهمسایه‌است. زبان رسمی کشور تایلندی، پایتخت و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن بانکوک و مذهب حدود ۹۵ درصد مردم بوداییاست.

چون تایلند به دریا نزدیک است بیشتر مواقع دارای یک آب هوای معتدل می‌باشد کشور تایلند در موقعیت استراتژیکی جنوب شرقی آسیا قرار داشته و بسیار حاصلخیز می‌باشد. شمال کشور کوهستانی و دارای جنگلهای بسیاری است و نواحی مرکزی آن پوشیده از شالیزارهای سرسبز برنج است. قسمت غرب و شرق سرزمین دارای باغهای میوه، درختان کائوچو، جنگلهای همیشه سبز و ساحل شنی سفید است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

علاوه بر آن دارای جزایر بسیاری است که هر کدام، گویی تصویری از بهشت را برای گردشگران به نمایش می‌گذارد. اما بهترین فصل تایلند از نظر کم بودن گرما و باران در تایلند، بین ماه‌های نوامبر تا فوریه و در فصل سرماست. دمای هوا تایلند در این فصل روزها ۲۸درجه سانتیگراد و شب‌ها ۱۲ درجه سانتیگراد است و هوا کم‌ترین رطوبت را دارد. پس از آن فصل گرما آغاز می‌شود که آوریل گرمترین ماه آن است و جشن آب در تایلند نیز به همین دلیل در نیمه این ماه برگزار می‌شود.

پارک ملی کاویای تایلند
پارک ملی کاویای تایلند

هزینه سفر به پاتایا – تایلند | آشنایی با هزینه های سفر

معرفی هتل های لوکس پاتایا تایلند

۳ معبد زیبا و اسرارآمیز تایلند


پارک‌های ملی همواره از جاذبه‌های مهم هر منطقه به شمار می‌روند. این پارک‌ها که عمدتا برای آشنایی با طبیعت و موقعیت اقلیمی منطقه هستند، به عنوان تفرجگاه نیز استفاده می‌شوند. به همین منظور با فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم در این پارک‌ها، می‌توان لذت طبیعت‌گردی و ماجراجویی را همراه با تفریح، تجربه کرد.

با این مقدمه و به بهانه‌ی ۵۵ امین سالگرد تاسیس یکی از پارک‌های ملی تایلند، به معرفی پارک ملی «کاو یای» (Khao Yai National Park) می‌پردازیم.

۵۵ سال پیش در چنین روزه، ۱۸ سپتامبر سال ۱۹۶۲، پارک کاو یای به عنوان اولین پارک ملی تایلند ساخته شد؛ در حالی‌که امروزه این پارک سومین پارک بزرگ این کشور محسوب می‌شود. بخش عمده‌ی کاویای در منطقه‌ی «ناکون راچاسیما» (Nakhon Ratchasima) قرار دارد ولی از طرفی تا مناطق دیگر این ناحیه، امتداد پیدا کرده است. از طرفی این پارک تا بانکوک ۳ ساعت فاصله دارد.

پارک کاویای در مساحتی ۲۱۶۸ کیلومتر مربعی در میان جنگل‌ها و مراتع وسیع واقع شده است. ارتفاع میانگین این منطقه از سطح دریا ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ متر است، در حالی‌که مرتفع‌ترین قله‌ی این پارک ۱۳۵۱ متر دارد.

پارک کاویای در واقع بخشی از مجموعه جنگل‌هایی است که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده‌اند؛ از همین رو پارک‌های دیگری نیز در این منطقه قرار دارند.

آب و هوای پارک کاویای تایلند

پارک ملی کاویای تایلند
پارک ملی کاویای تایلند

اگر شرایط جوی این منطقه را به سه دسته تقسیم کنیم، می‌توانیم شرایط زیر را در نظر بگیریم:

خرداد تا مهر: هوای بارانی با رطوبت بالا و میانگین دمای ۲۷ درجه در طول روز و میانگین دمای ۱۳ درجه در شب‌ها.

مهر تا اسفند: هوای آفتابی با میانگین دمای ۲۲ درجه در طول روز و میانگین دمای ۹ درجه در شب‌ها.

اسفند تا خرداد: هوای گرم با رطوبت نسبی و میانگین دمای ۲۵ درجه در طول روز و میانگین دمای ۱۷ درجه در شب‌ها.


سفر به جزیره کولایت | تایلند و راهنمای دیدنی های آن

معرفی ۱۰ جاذبه برتر گردشگری تایلند

سفر به بانکوک ، تایلند و راهنمای جاذبه های آن

حیات وحش پارک کاویای

پارک ملی کاویای تایلند
پارک ملی کاویای تایلند

این پارک طیف گسترده‌ای از گونه‌های جانوری را در خود جای داده است. از فیل و خرس گرفته تا سمور و میمون، در گوشه و کنار پارک کاویای پیدا می‌شوند. حتی با وجود آن‌که برای مدت‌ها اثری از ببرها در این منطقه نبود، ولی اخیرا دوربین‌ها توانستند صحنه‌ای از تعدادی ببر شکار کنند. از طرفی اما این پارک تنها یک تمساح دارد که آن هم اعطایی توسط نگهبانان آن است!

پارک ملی کاویای تایلند
پارک ملی کاویای تایلند

پارک ملی کاویای پذیرای حدود ۳۰۰ گونه‌ پرنده‌ی محلی و غیر محلی است. از این میان می‌توان به زاغ‌های محلی، جغد و دارکوب اشاره کرد. دسته‌ی دیگر خزندگان هستند که از انواع مختلف کوچک و بزرگ، از مارمولک‌ها تا پیتون‌ها را در بر می‌گیرند.

بازدید از پارک کاویای

پارک ملی کاویای تایلند
پارک ملی کاویای تایلند

پدیده‌های جذاب این پارک در کنار جانوران آن، کاویای را به مکانی جذاب و دیدنی، چه برای گردشگران محلی و چه خارجی، تبدیل کرده است. همین امر باعث شلوغی و ازدحام این منطقه در روزهای آخر هفته می‌شود. با توجه به شرایط جوی و اقلیمی، بهترین زمان بازدید از این پارک فصل بهار است.

ورودیه‌ی این پارک ملی، تقریبا ۴۵ هزار تومان برای بزرگسالان و ۲۵ هزار تومان برای کودکان هزینه در پی خواهد داشت.

دسترسی

پارک ملی کاویای تایلند
پارک ملی کاویای تایلند

یکی از امکانات جذاب پارک ملی کاویای این است که می‌توانید با خودرو یا دوچرخه‌ی شخصی‌تان به گشت و گذار در آن بروید. بر اساس آمار یکی از پرترددترین مناطق برای دوچرخه‌سواری در تایلند، همین پارک است. مسیرهای معین و مشخصی برای عبور وسایل نقلیه نیز در این پارک تعبیه شده است. در ورودی اصلی این پارک در منطقه‌ی «پاک چونگ» (Pak Chong) در ناکون راچاسیما قرار دارد.

در داخل پارک هیچ وسیله‌ی حمل و نقل عمومی وجود ندارد. تمامی تورهای گردشی این منطقه از بیرون از پارک، مثلا از بانکوک، به سمت آن حرکت می‌کنند. به همین دلیل بسیاری از آژانس‌ها و هتل‌ها آماده‌ی برگزاری و ثبت‌نام تور گردشی این پارک هستند.

پارک ملی کاویای تایلند
پارک ملی کاویای تایلند

امکان ارائه‌ی این تورها هم به صورت گروهی و هم شخصی میسر است. به طور کلی با مراجعه به مراکز مربوطه‌ی برگزاری تورهای گردشی با بسته‌های متنوعی برای بازدید از پارک کاویای روبه‌رو خواهید شد. برای مثال از تور یک‌روزه همراه با تجهیزات کامل و قیمتی ۲۰۰ هزار تومانی بگیرید تا تور ۴ روزه‌ی ۶۰۰ هزار تومانی.

اقامت

پارک ملی کاویای تایلند
پارک ملی کاویای تایلند

با توجه به محبوبیت و امکانات این پارک به طبع هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی نیز در نزدیکی آن قرار دارد. از طرفی تعداد محدودی خانه‌های ییلاقی در محدوده‌ی پارک قرار دارد که برای رزرو آن‌ها خیلی زود و محتاطانه باید اقدام کنید. به هر ترتیب اقامت در این منطقه تجربه‌ی بسیار هیجان‌انگیز و ماجراجویانه‌ای است که به طور حتم ارزش امتحان کردن آن را توجیه می‌کند.

جاذبه‌ها

پارک ملی کاویای تایلند
پارک ملی کاویای تایلند

همان‌طور که احتمالا تاکنون دریافتید، این پارک مملو است از جاذبه‌ها و پدیده‌های طبیعی که یک‌به‌یک در کنار هم قرار گرفته‌اند. از طرفی با توجه به توریستی بودن این منطقه، در مرور زمان تمامی تجهیزات و امکانات لازم برای آن فراهم شده است.

از جمله‌ی این امکانات می‌توان به دو مقر اصلی برای برگزاری کمپ اشاره کرد. در این دو پایگاه انواع و اقسام تجهیزات، از سرویس‌های بهداشتی تا پارکینگ، برای علاقه‌مندان وجود دارد. از طرفی امکان اجاره کردن چادر در این کمپ‌ها نیز وجود دارد.

مقر اول کمپ در این پارک، «لام تاکنگ» (Lam Takong Camp Site) نام دارد که در فاصله‌ی ۶ کیلومتری از مرکز پارک است. مقر دیگر نیز که در ۳ کیلومتری از لام تاکنگ واقع شده است، «کلایمای» (Pha Kluaymai Camp Site) نام دارد.

از دیگر جاذبه‌های این پارک می‌توان به دو برج دیدبانی آن اشاره کرد. برج‌هایی که چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه‌ای از مناظر اطراف را پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهد. همچنین کوه‌ها و پستی بلندی‌های پارک نیز چالش خوبی برای کوهنوردان است. مناطقی که غارهای کوچک و بزرگی را نیز در خود جای داده است و مکانی است برای آرامش و به نظاره نشستن این پارک زیبا.

پارک ملی کاویای تایلند
پارک ملی کاویای تایلند

آبشارهای خروشان پارک کاویای نیز از اصلی‌ترین جاذبه‌های آن محسوب می‌شوند. آبشارهایی که در کنار گونه‌های مختلف جانوری، از مهم‌ترین ویژگی‌های پارک به شمار می‌روند. از طرفی این آبشارها که در تمامی مناطق پارک دیده می‌شوند، محل زندگی بسیاری از جانوران هستند.

به هر ترتیب در انتها یادآور می‌شویم که اگر اهل طبیعت‌گردی و ماجراجویی در تایلند هستید، پارک ملی کاوی یای آماده‌ی پذیرایی از شما است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *