تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
راهنمای سفر, سوغاتی

خوراکی های سنتی آلمان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

خوراکی های سنتی آلمان

در این مقاله از قسمت غذا و نوشیدنی در مجله گردشگری تاپ تراول در نظر داریم تا شما را با جاذبه ای بسیار زیبا در آلمان آشنا کنیم. در این مقاله به معرفی خوراکی های سنتی آلمان خواهیم پرداخت. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

غذاهای آلمانی بسیار قوی، خوشمزه و دوست داشتنی هستد و بسیاری از برترین غذاهای آلمانی به آسانی هم پخت می شوند. هریک از مناطق این کشور غذاهای خاص و نوع آشپزی سنتی مخصوص خود را دارد. پس، در هریک از این مناطق ممکن است اولویت های برترین غذاها متفاوت باشد و مردم هر قسمت نوعی خاص از غذا را ترجیح دهند. غذاهای آلمانی طی قرن ها بر اساس تغییرات اجتماعی و حتی سیاسی دستخوش تغییرات بسیاری بوده است و اکنون به عنوان غذاهای ملی به تکامل رسیده اند.

خیلی از مردم نمی دانند که غذای آلمانی در اصل چیزی فراتر از سوسیس و گوشت است. بسته به جایی که شما در آن اقامت دارید با تنوع زیادی از غذاهای سنتی و خوش خوراک روبرو خواهید شد. منطقه اطراف هامبورگ به خوراک تازه ماهی اش معروف است. در حالیکه جنوب این منطقه بخاطر غذاهایی که بیشتر از گوشت تهیه می شوند شهرت دارد. در ادامه به معرفی بعضی از خوراکی های سنتی این کشور می پردازیم.

اشپاتزل (spatzle)

گرچه نام این غذا اندکی طنزآلود به نظر می رسد، اما اشپاتزل معروف ترین خوراک آلمانی است که کاملا گیاهی می باشد. اشپاتزل نوعی پاستا به حساب می آید اما خمیر آن با تخم مرغ، آرد، نمک و مقداری آب گازدار (برای باد کردن خمیر) درست خواهد شد. این غذا به طور سنتی در کنار غذاهای گوشتی (مثل کتلت گوشت گوساله) صرف خواهد شد اما می تواند به عنوان غذای اصلی نیز سرو شود. در اکثر مواقع این غذا با پنیر نسبتا زیادی درست خواهد شد زیرا معتقدند که طعم بهتری پیدا می کند. اشپاتزل در واقع از مناطق اطراف اشتوتگارت می آید و در اکثر غذاهای سوابی (Swabian) از آن استفاده می شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
خوراکی های سنتی آلمان
خوراکی های سنتی آلمان

سوسیس کاری (Currywurst)

غذای بعدی لیست ما سوسیس کاری است که برای نخستین بار در کارخانه ای واقع در برلین تولید شد. این سوسیس در سال ۱۹۴۹ در برلین و به وسیله ی هرتا هوور (Herta Heuwer) ابداع شد. برای تهیه آن معمولا یک سوسیس گوشت را در روده گوسفند می پیچند -در برخی موارد نیز این کار را انجام نمی دهند- سپس برشی کوچک در سوسیس ایجاد می کنند، درون آن را با مخلوطی از سس گوجه و پودر کاری پر کرده و سپس آماده ی سرو کردن می نمایند. به طور معمول این سوسیس به همراه سیب زمینی سرخ کرده یا نان سفید میل خواهد شد.

خوراکی های سنتی آلمان
خوراکی های سنتی آلمان

سیب زمینی سرخ شده (Bratkartoffeln)

آلمانی ها گاهی اوقات با سیب زمینی مثل یک شوخی برخورد می کنند، چون در طول روز بالاخره در یکی از وعده های غذایی هر آلمانی از سیب زمینی استفاده می شود. این خوراک یعنی “Bratkartoffeln” روشی عالی است برای اینکه شما سهم سیب زمینی خود را در آلمان دریافت کنید. سیب زمینی های آب پز شده را به تکه های نازک تقسیم کرده و در ماهی تابه به همراه مقدار زیاد روغن، گوشت و پیاز قرار می دهند و تا وقتی که ترد و تیره شوند سرخ می کنند. (از نظر سلامتی هیچ کدام از غذاهای لیست ما سالم ترین غذاها نیستند اما بدترین هم نیستند)

خوراکی های سنتی آلمان
خوراکی های سنتی آلمان

ساوربراتن (Sauerbraten)

ساوربراتن غذایی است که  معمولا در ملاقات با پدر بزرگ، مادر بزرگ یا موقعیت های خاص سرو خواهد شد. برای تهیه این غذا شما به تکه های گوشت با کیفیت بالا و زمان زیاد نیاز خواهید داشت. گوشت در فر قرار داده می شود و برای مدت زمان طولانی آرام آرام در آب خود می پزد. این نوع طبخ موجب می شود گوشت ترد و نرم شود.

خوراکی های سنتی آلمان
خوراکی های سنتی آلمان

راویولی (Maultaschen)

شایع است روزگاری عده ای از راهبان در خلال جشن هایی که اجازه خوردن هیچ نوع گوشتی را نداشتند، مقداری گوشت را با نوعی خمیر پاستا می پوشاندند تا خداوند آنها را در حال خوردن گوشت نبیند. مهم نیست این داستان درست است یا خیر، اما مطمئن باشید این غذای سوابی خوراک شگفت انگیز دیگری است که در آلمان باید آن را امتحان کنید. راویولی به طور آب پز یا سرخ شده و با انواع گوشت ها و چاشنی ها و حتی سبزیجات سرو خواهد شد.

خوراکی های سنتی آلمان
خوراکی های سنتی آلمان

میت لوف (Leberkäse)

غذای دیگری که از گوشت تهیه خواهد شد میت لوف می باشد. میت لوف معمولا به عنوان میان قول در طول روز سرو شده و به ندرت به عنوان یک وعده غذایی اصلی طبخ خواهد شد. میت لوف نوعی سوسیس است که برای مدت طولانی در فر قرار گرفته، سپس آن را تکه تکه کرده و با خردل و نان سفید حاضر می کنند. این غذا بسیار خوشمزه است؛ البته قول ی سنگینی محسوب می شود و در رده غذاهای سالم آلمانی جایی ندارد.

خوراکی های سنتی آلمان
خوراکی های سنتی آلمان

کتلت گوشت گوساله (Schnitzel)

معروف ترین نوع این کتلت، وینرشنیتزل (Wiener Schnitzel) می باشد. برای پخت این غذا تکه ای نازک از گوشت گوساله را با آرد، تخم مرغ و خرده های نان می پوشانند. سپس آن را در روغن یا کره فراوان سرخ می کنند تا طلایی رنگ شود. در تهیه کتلت گوشت گوساله مخلفات متنوع تری وجود دارند تا کتلت سینه مرغ که فقط به سمتا و بدون شکت پنیر محدود می شود.

خوراکی های سنتی آلمان
خوراکی های سنتی آلمان

رولدن (Rouladen)

در صورتی که می خواهید خودتان رولدن بپزید، اکیدا توصیه می کنیم که رولدن را از قصابی به طور نیمه آماده تهیه کنید تا انرژی زیادی از شما گرفته نشود. شما برای پخت رولدن به تکه های نازک گوشت گاو به همراه مقداری خردل، پیاز، ژامبون و ترشی نیاز دارید و باید همه را به طور رول در آورده به همراه سس در فر قرار دهید تا چند ساعت خوب پخته شود. این غذا بسیار لذیذ و خوش طعم است اما برای طبخ آن باید زمان زیادی صرف کنید.

خوراکی های سنتی آلمان
خوراکی های سنتی آلمان

گولاش (Gulasch)

می توان گفت گولاش ابداع آلمانی ها نیست. با این وجود آلمانی ها گولاش را به شیوه ی خودشان می پزند. شما می توانید دستور اصلی پخت آن را بگیرید و نسبت به سلیقه خود در آن تغییراتی ایجاد کنید. گولاش از تکه های پهن گوشت گاو که به آرامی در سس فراوان پخته شده، درست خواهد شد. شما می توانید این خوراک خوشمزه را به عنوان سوپ یا در کنار غذاهای دیگر مثل اشپاتزل سرو کنید.

خوراکی های سنتی آلمان
خوراکی های سنتی آلمان


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۴

  2. تحصیل دندانپزشکی در آلمان

    سلام ممنونم بابت مقاله شما
    لطفا در مورد غذاهای عربی هم مقاله بدید

  3. اصطهباناتی

    چرا نظرات رو نمایش نمیدید

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *