تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

1. بررسی تحصیل در آلمان با دیپلم

تحصیل در آلمان با دیپلم خواسته و آرزوی بسیاری ازدانش‌آموزان و دانشجویان سراسر دنیاست و خوب است بدانید که آرزوی دور از دسترسی نیز نیست! شما می‌توانید پذیرش و ویزای تحصیلی آلمان را با مدرک دیپلم خود دریافت کنید اگر از نظر سنی، زبانی و سطح علمی در شرایط مناسبی قرار داشته باشید. فارغ از اینکه ملیت کدام کشور را دارید، می‌توانید به تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم بپردازید و این مزایا برای تمام فارغ‌التحصیلان رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی و فنی و حرفه‌ای و هنر وجود دارد. با ما در این مقاله همراه باشید تا بگوییم چطور مهاجرت تحصیلی به آلمان با مدرک دیپلم امکان‌پذیر است و چه دوره‌هایی در برابر شما قرار دارد.

این مطلب را با بررسی شرایط لازم برای مهاجرت به آلمان با دیپلم شروع می‌کنیم. همراه ما بمانید.

تحصیل در آلمان با دیپلم2. شرایط تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

متقاضیانی که مدرک دیپلم خود را دریافت کرده‌اند، می‌توانند برای تحصیل دانشگاهی در آلمان اقدام کنند. در صورتی که مدرک شما مورد تأیید آلمان باشد یا از پس آزمون ورودی دانشگاه و رشته مورد نظر خود (در صورت وجود) بربیایید، می‌توانید به صورت مستقیم برای تحصیل کارشناسی در آلمان پذیرش بگیرید اما اگر یکی از این دو شرایط را ندارید، باید ابتدا در کالج درس بخوانید و سپس با قبولی در امتحان نهایی بهترین کالج‌های آلمان، آماده تحصیل در مقطع کارشناسی شوید.

به خاطر داشته باشید که تحصیل در آلمان با دیپلم نیازمند تسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی است. شما برای تحصیل در آلمان به هر یک از این زبان‌ها، باید مدارک معتبر آن‌ها را ضمیمه سایر مدارکتان کنید و البته اگر بخواهید در کالج‌ها درس بخوانید، بهتر است مدرک زبان آلمانی داشته باشید چرا که تحصیل در کالج‌های آلمان عموماً به زبان آلمانی انجام می‌شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

از جمله مدارک زبان آلمانی و انگلیسی مورد تایید بهترین دانشگاه های آلمان می‌توان به DSH و TestDAF (برای زبان آلمانی) و IELTS و TOEFL (برای زبان انگلیسی) اشاره کرد.

3. مهاجرت به آلمان با دیپلم رشته‌های مختلف

اینکه در دبیرستان ریاضی خوانده‌اید یا تجربی، دانش‌آموز علوم انسانی بودید یا دوره فنی و حرفه‌ای، تاثیر در اجازه تحصیل در آلمان ندارد بلکه بر رشته‌ی انتخابی شما برای تحصیل در دانشگاه‌ها و انتخاب دوره تحصیلی‌تان موثر است.

مشخصاً کسانی که دیپلم ریاضی دارند، می‌توانند در انواع رشته‌های فنی و مهندسی یا مدیریتی به ادامه تحصیل در آلمان مشغول شوند و فارغ‌التحصیلان علوم تجربی نیز در انواع شاخه‌های پزشکی و علوم سلامت و بهداشت می‌توانند در آلمان درس بخوانند. رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی که از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی آلمان به شمار می‌روند، به این دسته از متقاضیان اختصاص دارد.

اگر در دبیرستان علوم انسانی خوانده‌اید، با داشتن مهارت‌های کافی در مباحثی مانند مذاکره، منطق، زبان و ادبیات می‌توانید در بهترین رشته‌ها (مانند حقوق، علوم سیاسی، زبان‌شناسی و …) درس بخوانید وبه ادامه تحصیل در آلمان با دیپلم علوم انسانی بپردازید.

دانش‌آموزان رشته فنی و حرفه‌ای نیز نباید نگران باشند چرا که آلمان رشته‌های متنوعی را برای آن‌ها در نظر گرفته است و این در حالیست که دوره های آوسبیلدونگ نیز در اختیار این دانشجویان قرار دارد.

با تحصیل در دوره آوسبیلدونگ آلمان با مدرک دیپلم، متمرکز بر مهارت‌های کاری آموزش می‌بینید و دوره کارآموزی را می‌گذرانید. شما با شرکت در دوره کارآموزی دوره آوسبیلدونگ نه تنها رزومه‌ی کاری و تحصیلی خود را به صورت همزمان تکمیل می‌کنید، بلکه درآمدی ماهانه خواهید داشت.

آیا امکان تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم وجود دارد؟ ما به این پرسش مهم در بخش بعدی پاسخ می‌دهیم و سپس به سراغ ویزای تحصیلی آلمان با مدرک دیپلم می‌رویم. همراه ما باشید و به مطالعه ادامه دهید.

تحصیل در آلمان با دیپلم

4. تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم

یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش تقاضا برای مهاجرت تحصیلی به آلمان، امکان تحصیل رایگان در آلمان است. شما با اخذ پذیرش برای تحصیل در آلمان با دیپلم نیز می‌توانید از این امکان ویژه بهره‌مند شوید و تنها کافیست که:

  • از بهترین دانشگاه های دولتی آلمان پذیرش بگیرید. این دانشگاه‌ها در آلمان جز هزینه برخی مراحل اداری و ثبت نام که معمولاً بین 100 تا 350 یورو است، مبلغی دریافت نمی‌کنند و شما ملزم به پرداخت شهریه نیستید. دانشگاه TMU و LMU که به ترتیب اولین و دومین دانشگاه برتر آلمانند، این امکان را برای شما فراهم می‌کنند.
  • موفق به دریافت بورسیه های تحصیلی آلمان شوید. شما با اخذ بورسیه تحصیلی می‌توانید به تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم بپردازید و به راحتی از پس هزینه‌های زندگی خود بربیایید. بورسیه‌های آلمان عموماً تمام یا بخشی از هزینه تحصیل، زندگی، بیمه، سفر و برخی هزینه‌های جانبی مانند کتاب را پرداخت می‌کنند.

خوب است بدانید که یک دانشجوی تنها در آلمان به تقریباً 833.83 یورو در ماه نیاز دارد تا بتواند هزینه‌های اولیه زندگی خود را پوشش دهد. البته این مبلغ (که هزینه اسکان را شامل نمی‌شود)، با توجه به سبک زندگی دانشجو و همچنین شهر محل تحصیل او می‌تواند تغییر کند.

5. ویزای تحصیلی آلمان با مدرک دیپلم

پس از موفقیت در اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های برتر آلمان، به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی که ملیت کشورهای اتحادیه اروپا ندارد، باید به سراع اخذ ویزای تحصیلی بروید. دریافت ویزای تحصیلی آلمان با مدرک دیپلم امکان‌پذیر است و تنها کافیست که اولاً این مدرک مورد تایید و معتبر باشد و ثانیاً به زبان آلمانی یا انگلیسی ترجمه شود.

شما با مراجعه به سفارت آلمان در کشور محل زندگی خود می‌توانید از شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان با مدرک دیپلم مطلع شوید و در زمان مقرر توسط سفارت، مجموعه مدارک لازم را تحویل دهید. از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیپلم
  • ریز نمرات
  • گواهی تمکن مالی
  • مدارک شناسایی
  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • بیمه
  • گواهی سلامت
  • انگیزه‌نامه
  • رزومه
  • مدارک زبان

هنوز چند نکته مهم در خصوص تحصیل در آلمان با دیپلم باقی مانده است. ما در آخرین بخش از این مطلب به سراغ نکات تکمیلی می‌رویم. پس بخش بعدی را از دست ندهید.

تحصیل در آلمان با دیپلم

6. نکات تکمیلی مهاجرت تحصیلی به آلمان با مدرک دیپلم

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان با مدرک دیپلم را دارید، باید بدانید که:

  • تحصیل در کالج‌های آلمان نیز می‌تواند به صورت رایگان انجام شود و شما این دوره یک ساله را بدون پرداخت شهریه بگذرانید.
  • دوره آوسبیلدونگ آلمان تنها مختص فارغ‌التحصیلان رشته فنی و حرفه‌ای نیست و شما با دیپلم هر رشته‌ای می‌توانید در این دوره‌ها شرکت کنید. برای مثال دانش‌آموزان رشته علوم تجربی می‌توانند آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان (که یکی از بهترین و معروف‌ترین دوره‌های آوسبیلدونگ است) را انتخاب کنند.
  • برای تحصیل در آلمان با دیپلم باید حداقل 18 ساله باشید و البته داشتن بیشتر از 21 نیز ممکن است برای شما دردسر ایجاد کند. در صورت داشتن گپ تحصیلی باید بتوانید دلایلی قانع‌کننده مانند تلاش برای اخذ مدرک زبان یا سابقه کار ارائه کنید و مدارک و مستندات لازم را هنگام اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی تحویل دهید.
  • نمره زبان لازم برای مهاجرت تحصیلی به آلمان با مدرک دیپلم باید به گونه‌ای باشد که سطح زبان B2 شما را اثبات کند.
  • تعداد متقاضیان بین‌المللی برای تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم کم نیست و به عنوان مثال فقط 11000 دانشجو در حال تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم علوم انسانی هستند. پس شما با رقابتی سنگین مواجهید و باید حداکثر آمادگی را داشته باشید.
  • برای اخذ پذیرش تحصیلی به مدارک مانند دیپلم معتبر، مدارک زبان، انگیزه‌نامه و مدارک شناسایی نیاز دارید.

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *