تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
گیلان

آبشار زمرد تالش | یکی از آبشارهای هیجان انگیز گیلان 

اجاره ماشین در دبی تور تابستان 1403 تور لحظه آخری

در این مقاله  سفری به تالش گیلان خواهیم داشت و در آن یکی از جاذبه های بسیار زیبا به نام آبشار زمرد را مورد بررسی قرار خواهیم داد و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید.

آبشار زمرد یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی شهرستان تالش در استان گیلان ایران است. این آبشار زیبا در دل جنگل‌های سرسبز و کوهستان‌های تالش واقع شده و به دلیل طبیعت بکر و چشم‌نواز خود، سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

آبشار زمرد به دلیل قرار گرفتن در منطقه‌ای کوهستانی، دارای آبی زلال و خنک است که از ارتفاعات کوه‌های تالش سرچشمه می‌گیرد. اطراف این آبشار پوشیده از جنگل‌های انبوه و گیاهان متنوع است که فضایی آرام و دل‌نشین را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

برای رسیدن به آبشار زمرد، معمولاً نیاز است تا از مسیرهای جنگلی عبور کنید. این مسیرها ممکن است به صورت پیاده‌روی یا استفاده از وسایل نقلیه مناسب برای مناطق کوهستانی طی شود. به همین دلیل، بازدید از این آبشار می‌تواند تجربه‌ای ماجراجویانه و هیجان‌انگیز باشد.

این منطقه علاوه بر آبشار، دارای طبیعتی بسیار زیبا و تنوع زیستی فراوانی است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به طبیعت و عکاسی بسیار جذاب باشد. همچنین، نزدیکی آبشار به دیگر جاذبه‌های گردشگری تالش نظیر سواحل دریای خزر، جنگل‌های هیرکانی، و روستاهای سنتی تالش، امکان برنامه‌ریزی یک سفر کامل و متنوع را فراهم می‌کند.

آبشار زمرد تالش گیلان

مشخصات توضیحات
نام آبشار زمرد تالش
موقعیت شهرستان تالش، استان گیلان، ایران
نزدیک‌ترین روستا روستای زمرد (سفیدآب)
ارتفاع آبشار حدود 15 متر
نوع آبشار طبیعی، دائمی
نوع آب زلال و خنک
پوشش گیاهی جنگل‌های انبوه و گیاهان متنوع
بهترین زمان بازدید بهار و تابستان
امکانات گردشگری مسیرهای پیاده‌روی، طبیعت‌گردی، عکاسی، پیک‌نیک
جاذبه‌های نزدیک سواحل دریای خزر، جنگل‌های هیرکانی، روستاهای سنتی تالش
دسترسی با ماشین یا پیاده‌روی از طریق مسیرهای جنگلی
فعالیت‌ها طبیعت‌گردی، عکاسی، شنا (در صورت ایمنی)، پیک‌نیک

مشخصات شهر حویق کجاست ؟

شهر حویق یکی از شهرهای شهرستان تالش در استان گیلان ایران است. این شهر در شمال غربی استان گیلان و در نزدیکی سواحل دریای خزر واقع شده است. حویق از سمت شمال به دریای خزر، از سمت شرق به شهرستان آستارا، از سمت غرب به شهرستان نمین در استان اردبیل و از سمت جنوب به دیگر بخش‌های شهرستان تالش محدود می‌شود.

مشخصات توضیحات
استان گیلان
شهرستان تالش
موقعیت جغرافیایی شمال غربی استان گیلان، نزدیک به دریای خزر
جمعیت حدود ۵۰۰۰ نفر (با توجه به آخرین سرشماری)
فاصله تا تالش حدود ۳۰ کیلومتر
فاصله تا آستارا حدود ۲۰ کیلومتر
جاذبه‌های طبیعی سواحل دریای خزر، طبیعت بکر و جنگل‌های انبوه
فعالیت‌های اقتصادی کشاورزی، باغداری، دامداری و ماهیگیری

حویق به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی دریا و برخورداری از طبیعت زیبا و هوای معتدل، محلی مناسب برای گردشگری و طبیعت‌گردی است. این شهر همچنین دارای باغ‌ها و مزارع زیادی است که به کشت محصولات مختلف مانند چای، برنج و مرکبات مشغول هستند.

آبشار زمرد تالش گیلان

شهر حویق، که در ۴۰ کیلومتری شمال شهر تالش واقع شده، به‌تازگی تأسیس شده و از ادغام دو دهستان حویق و چوبر شکل گرفته است. این شهر به دلیل نزدیکی به سواحل دریای خزر و اراضی جنگلی مرتفع، موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی دارد. از اراضی ساحلی در چند کیلومتری، می‌توان به ارتفاعات پایکوهی و جنگل‌های آن رسید و از آنجا منظره‌ای زیبا از دریای خزر مشاهده کرد. نام “تالش” از واژه “تولش” به معنی “گل‌خیز” مشتق شده است، که در آن “تول” به معنی گل و “ش” پسوند مکان است؛ این واژه به مرور زمان به “تالش” تغییر یافته است. آبشارهای تالش عمدتاً در میان جنگل‌های کوهستانی منطقه واقع شده‌اند، که جذابیت طبیعی بیشتری به این منطقه بخشیده‌اند.

آبشار زمرد تالش گیلان
آبشار زمرد تالش گیلان

دسترسی

این آبشار در ۴۵ کیلومتری شمال تالش و ۹ کیلومتری بازار شهر حویق واقع شده است. برای دسترسی به این آبشار، باید از شهر حویق به سمت روستای زمرد حرکت کنید. روستای زمرد پس از فتح‌الله‌محله قرار دارد. مسیر دسترسی به آبشار از روستای زمرد به صورت سراشیبی بوده و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان می‌برد. در صورتی که خودروی شما مناسب نباشد، بهتر است آن را جلوی مسجد یا کنار مدرسه نصر در روستای فتح‌الله‌محله پارک کرده و بقیه راه را پیاده طی کنید. اما با خودروهایی از قبیل جیپ، لندرور، نیسان یا پاترول، رسیدن به روستای زمرد بسیار آسان است. ( آدرس برروی نقشه )

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *