تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
رپورتاژ آگهی, مقالات آموزشی

آموزش سئو سایت آژانس مسافرتی و گردشگری برای سال ۲۰۲۰ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آموزش سئو سایت آژانس مسافرتی و گردشگری

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، بهبود سئو سایت گردشگری در سال ۲۰۲۰ آنقدرها هم پیچیده نیست.اگر متخصص SEO هستید و می‌خواهید رتبه و وضعیت سئو سایت آژانس مسافرتی را متحول کنید، تا انتهای این مقاله همراه ویرلن باشید.

آموزش سئو سایت آژانس مسافرتی و گردشگری

سفر و گردشگری یکی از رقابتی‌ترین حوزه‌ها در دنیای SEO است. شرکت‌های گردشگری نه‌تنها باید با یکدیگر رقابت داشته باشند، بلکه رقیب مدل‌های تجاری دیگر نیز هستند که با انتشار انواع مختلفی از محتوا تلاش دارند مخاطبان را جذب کنند. Booking Holdings یکی از همین شرکت‌های بسیار بزرگ است که بر اساس گزارش منتشرشده توسط CNBC در سال ۲۰۱۸، مدیران فقط در یک دوره سه ماهه، ۱٫۳ میلیارد دلار را در زمینه «بازاریابی عملکرد» صرف کرده بودند.

از طرفی، حجم اطلاعات در حوزه گردشگری نیز بسیار بالاست چرا که بر اساس نیاز کاربران و در ایام مختلف مثل فصول متفاوت، می‌توان انواع محتوا را منتشر کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

چیزی که کار را چالش برانگیز می‌کند، پیچیدگی پیشنهادهای موجود است. در حقیقت، در تورهای مختلف، امکانات و گزینه‌های بسیاری پیش روی کاربران است که می‌توانند یک یا چند مورد از آنها را انتخاب کنند. افزون بر این، حتی ممکن است کاربران با مراجعه به سایت‌های دیگر، قیمت سایر آژانس‌های گردشگری را هم قبل از رزرو تور بررسی کنند.

در حال حاضر، این بحث میان کاربران وجود دارد که گوگل، برندهای بزرگتر را به سایرین ترجیح داده و آنها را در بالای صفحه نتایج جستجو نمایش می‌دهد؛ موضوعی که البته تا حد زیادی حقیقت دارد.

برای اینکه برندهای مسافرتی کوچکتر با بودجه پایین‌تر بتوانند با این کمپانی‌های بزرگ رقابت کنند، لازم است استراتژی درستی برای صرف منابع و توان خود داشته باشند و اصول SEO را متناسب با مدل کسب‌وکار خود پیاده کنند.

گفتنی‌ست پیشرفت‌هایی که الگوریتم جستجوی گوگل طی چند سال اخیر داشته است، مثل آپدیت الگوریتم BERT، غایت و هدف نهایی را تغییر نمی‌دهند.

در ادامه مقاله قبلی که درمورد بهترین روش لینک سازی برای سئو سایت آژانس های مسافرتی و برند های حوزه گردشگری نکاتی را بیان کردیم در این مقاله نیز مواردی را ذکر میکنیم که اگر به‌درستی آنها را به کار گیرید، در سال ۲۰۲۰ و دوشادوش سایر برندهای بزرگ می‌توانید وضعیت سئو کسب‌وکار خود را تا حد قابل توجهی بهبود بخشید.

بهبود سئو سایت گردشگری با چند رویکرد ساده

1- کمک گرفتن از اینفلوئنسرهای فعال در زمینه سفر

یکی از مرسوم‌ترین شیوه‌ها برای گرفتن بک لینک و معرفی برند، همکاری با اینفلوئنسرهای حوزه سفر است. در حال حاضر، برندهای بزرگ تنها سراغ افرادی می‌روند که شهرتی جهانی دارند و تعداد دنبال‌کننده‌های آنها در شبکه‌های اجتماعی مختلفی مثل یوتیوب و اینستاگرام بسیار زیاد است. از طرفی، همکاری برندهای کوچکتر به واسطه بودجه پایین‌تر، فقط به بلاگرها و گرفتن لینک از آنها محدود می‌شود.

لینک‌ها برای رتبه گرفتن در گوگل هم‌چنان اهمیت دارند و از این طریق، علاوه بر دریافت بک لینک می‌توان به شناخته شدن برند نیز کمک کرد. تا زمانی که شما در بزرگترین پرتال‌های گردشگری معرفی نشوید، برند شما آن‌گونه باید شناخته نخواهد شد.

برای خرید رپورتاژ آگهی سایت های پربازدید حوزه گردشگری کلیک کنید

آموزش سئو سایت آژانس مسافرتی و گردشگری

تصمیم برای همکاری با اینفلوئنسرهایی که لزوما محتوانویس نیستند (مثل وی‌لاگرها، یوتیوبرها و افرادی که پادکست تولید می‌کنند) به ترندهای روز و تمایل شما برای عبور از محتوای متنی و تولید محتوای اطلاعاتی بستگی دارد. یوتیوب یکی از همین پلتفرم‌هاست که این روزها حسابی میان نسل جوان‌ت، محبوب شده است. این موضوع چند دلیل دارد:

  • پیشرفت فناوری تلفن‌های هوشمند
  • دسترسی به اینترنت از طریق اپراتورهای تلفن همراه، ارزان‌تر از قبل شده است.
  • افزایش وای فای «رایگان» در محیط‌های عمومی

شاید تولید یک محتوای ویدیویی توسط اینفلوئنسرهای سفر که پلتفرم اصلی آنها برای فعالیت یوتیوب است، آن بک لینک یا لینک‌هایی که بسیاری از بازاریاب‌ها به دنبال آن هستند را در اختیارتان قرار ندهد؛ اما همکاری درست و اصولی با افراد مناسب (نه اینکه صرفا اسپانسر یک کانال گردشگری باشید و لوگوی شما روی آن کانال قرار گیرد)، نتایج بسیار خوبی را در زمینه بازاریابی و روابط عمومی برای شما به همراه خواهد داشت. بنابراین، با این شیوه می‌توانید برندسازی کنید و آگاهی سایرین از برند خود را افزایش دهید.

2- استقبال از مخاطبان و بازارهای جدید

توجه به بازارهای جدید هم اهمیت بسیاری برای بهبود سئو سایت گردشگری دارد.

در حال حاضر باید به بازارهایی که دسترسی بیشتری به اینترنت دارند، توجه بیشتری داشت چون همان جوان‌ترهایی که بالاتر به آنها اشاره کردیم، از طریق محصولات هوشمند حضور پررنگ‌تری در چنین فضاهایی دارند.

یک مثال خوب این است: مطابق با داده‌های SocialBlade، هم‌اکنون ۴ مورد از ۱۰ کانال اول یوتیوب در دنیا هندی هستند.

بنا بر گزارش سازمان جهانی گردشگری (به اختصار: UNWTO)، تا سال ۲۰۲۰، تعداد توریست‌های خارجی کشور هند به بیش از ۵۰ میلیون نفر خواهد رسید. در حال حاضر نیز تعداد این گردشگران با نرخ ۱۰ تا ۱۲ درصد در سال در حال افزایش است.

هروقت وارد بازارهای جدید شدید، مطمئن شوید که تمام اِلمان‌های سئو (مثل استفاده از تگ Hreflang و محلی‌سازی محتوا) را به کار گرفته‌اید.

ارائه پشتیبانی و خدمات مشتری برای افرادی با زبان‌های مختلف و در مکان‌های متفاوت دنیا (با در نظر گرفتن متفاوت بودن ساعت کاری) نیز اهمیت بسیاری دارد.

ما در ویرلن می‌بینیم که تعدادی از برندهای حوزه گردشگری که فعالیت‌های خود را وارد چنین فازهای جدیدی می‌کنند، تدارکات لازم را برای نیازهای مشتریان در نظر نمی‌گیرند و به تبع آن، کارایی پایین‌تر این بخش را به دیگر فاکتورها نسبت می‌دهند.

3- استفاده درست از لحظه‌های مایکرو در محتوا

لحظه‌های مایکرو (micro-moments)، لحظه‌هایی هستند که کاربر برای یادگیری چیزی، انجام کاری، فهمیدن موضوعی، تماشا کردن چیزی، یا خریداری محصولی خاص، سراغ دستگاهی هوشمند (عموما موبایل) می‌رود. استفاده درست از این لحظه‌ها به بهبود سئو سایت های گردشگری کمک بسزایی خواهد کرد.

آموزش سئو سایت آژانس مسافرتی و گردشگری

در سال ۲۰۱۶، گوگل اطلاعاتی از چهار لحظه مایکرو و مهم در حوزه سفر و جایگاه آنها را منتشر کرد که احتمالا برای شما نیز جالب باشند:

  • لحظه‌های رویاپردازی
  • لحظه‌های برنامه‌ریزی
  • لحظه‌های رزرو کردن
  • لحظه‌های تجربه کردن

پیش‌تر، برخی از رسانه‌ها با انتشار اطلاعاتی در مورد این لحظه‌ها از اهمیت آنها در دنیای سئو و تاثیر بالایی که می‌توانند بر روی محتوا داشته باشند، سخن گفتند. حالا تقریبا چهار سال از انتشار گزارش اول گوگل می‌گذرد، اما کمتر شرکتی از این اطلاعات در اکوسیستم محتوای خود بهره می‌برد.

اغلب وب‌سایت‌های حوزه گردشگری، سایت‌های غیر متمرکز هستند. مطابق با تعریف کوین ایندیگ (Kevin Indig)، وب‌سایت غیر متمرکز این‌گونه تعریف می‌شود:

وب‌سایتی با نقاط تبدیل بسیار زیاد که بیشتر توسط کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک، شبکه‌های اجتماعی و بازارچه‌ها استفاده می‌شود.

در چنین سایت‌هایی، محصولاتی متنوع با دسته‌بندی‌ها و اطلاعات مختلف را می‌توان پیدا کرد که هرکدام از آنها به گونه‌ای متفاوت کاربر را درگیر می‌کند. آمازون، پینترست و Airbnb نمونه چنین سایت‌هایی هستند.

آموزش سئو سایت آژانس مسافرتی و گردشگری

در هرکدام از لحظه‌هایی که بالاتر به آنها اشاره کردیم، اهداف و نیات متفاوتی وجود دارد که بسته به رفتار کاربر می‌توان از آنها بهره برد. درک چگونگی حضور در هر مرحله از سفر و تجربه کاربر، موضوعی بسیار کلیدی است. گفتنی‌ست تولید محتوا به‌تنهایی برای موفقیت شما کافی نخواهد بود و در هر مرحله از قیف بازاریابی، باید مخاطبان را هدف قرار دهید.

تولید محتوا بر اساس لحظه‌های مایکرو و حضور پررنگ در مراحل مختلف سیر و سیاحت کاربر در سایت‌تان، نه‌تنها جایگاه برند شما در میان کاربران را تقویت خواهد کرد، بلکه در پشتیبانی محتوای اصلی نیز نقش بسزایی خواهد داشت؛ اتفاقی که در نهایت به افزایش ترافیک ارگانیک شما منتهی خواهد شد.

برای مطالعه مقالات آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ به وب سایت ویرلن https://www.virlan.co/news مراجعه کنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. نور صنعت تجهیز فردوس

    عالی است
    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *