تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اصفهان, ایران

ارگ شیخ بهایی از دیدنی های نجف آباد، استان اصفهان | Arg E Sheykh Bahayi 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

ارگ شیخ بهایی

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی استان اصفهان تصمیم گرفتیم تا شما را با ارگ شیخ بهایی یا هفت برج خارون ارگی که در شهر نجف آباد قرار دارد و که متعلق به دوران صفویان است آشنا کنیم. پس اگر به دنبال دیدنی استان اصفهان میگردید تا انتهای این مقاله با مجله سفر و گردشگری تاپ تراول همراه باشید.

این ارگ که هفت برج خارون نیز نام دارد و متعلق به دوران صفویان است، در  اطراف باغی به مساحت ۳۰۰۰ متر ساخته شده و اکنون به یک مجموعه تفریحی فرهنگی بزرگ در نجف‌ آباد بزرگ تبدیل شده که قسمت‌ های دیگری همچون آبنما، چایخانه سنتی، مجموعه فرهنگی تفریحی و فضای سبز نیز در آن ایجاد شده است. این ارگ دارای هفت برج ساخته شده از کاه‌ گل بوده که ارتفاع هر یک از آن‌ ها در حدود ۱۴ متر است. در واقع شش عدد از این برج‌ های بی‌ نظیر که مشابه آن‌ ها تنها در تبریز یافت می‌شود، کبوترخانه هستند و به وسیله دیوارهای کاه‌گلی با ارتفاعی در حدود ۴ متر به یکدیگر متصل شده‌اند. این ارگ در اصل برای جمع‌ آوری کود ساخته شده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

ارگ شیخ بهایی از دیدنی های نجف آباد، استان اصفهان | Arg E Sheykh Bahayi

این ارگ که به ثبت ملی هم رسیده است و جزو زیباترین بناهای تاریخی ایران است، تا چند سال پیش در حال تخریب بود؛ اما خوشبختانه به همت شهرداری اصفهان از سال ۱۳۸۲ بازسازی و مرمت شد و به عنوان اولین مجموعه فرهنگی تفریحی نجف آباد، مورد بهره برداری قرار گرفت.

  • نشانی: جنوب شرقی نجف آباد، محله جوی خارون، بهارستان
  • ساعات بازدید: در طول روز
  • مدت زمان بازدید: دو ساعت

ارگ شیخ بهایی از دیدنی های نجف آباد، استان اصفهان | Arg E Sheykh Bahayi

پیشنهاد میکنیم بعد از بازدید از ارگ شیخ بهایی به سمت میدان  باغ‌ ملی نجف آباد که یکی از میدان‌ه ای اصلی در مرکز شهر  که در فاصله ۳/۳ کیلومتری شمال شرق ارگ واقع شده است حرکت کنید و پس از بازدید کوتاه چند دقیقه‌ ای از آن، سری هم به عصارخانه زمانیان بزنید. سیصد سال پیش باغی در محل فعلی میدان وجود داشته است که کاروانیان در آن استراحت می‌کرده‌اند و چون هیچ شخصی مالک آن نبوده است، به آن باغ ملی می‌گفتند.

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *